.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79225 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Als nieuwe klant van Simyo ontvang je een sms met afzender 1300 met de juiste instelleingen voor internet op je mobiel.

Heb je deze sms niet ontvangen of verwijderd? Stuur dan een sms met de tekst Ja naar 1300.

Je ontvangt binnen enkele minuten twee smsjes met daarin de juiste instellingen.Accepteer deze instellingen als je toestel daarom vraagt en je kunt internetten op je mobiel!

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Badge
Graag jullie hulp,
Vanaf maart heb ik een simyo abo met een 500 mb bundel.
Helaas werkt mijn internet op mijn samsung galaxy ace niet.
Wifi werkt wel maar de dataverbinding niet.
Ik heb momenteel alles geprobeerd(sms met ja naar 1200, instellingen via het forum ingevoerd en via de kpn website).
Helaas is er nog geen verandering merkbaar.

Graag jullie hulp....

mvgr, baukje
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb in je andere post geantwoord.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi baukjekg,

Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld. Om het forum overzichtelijk te houden zal ik daar verder reageren. Ik zie ook dat Martijn je daar ook al probeert te helpen.

Groetjes,

Alex
Ik krijg het ook niet voor elkaar met internet. Ik heb een sms gestuurd naar 1300 maar krijg als antwoord dat ze mijn toestel niet kunnen configureren? Ik heb een htc desire hd.
Kan iemand mij helpen?
Beste simyo

Ik krijg internet (3g - want wifi werkt prima) niet aan de praat.
En via 1300 krijg ik de melding dat mijn telefoon niet te configureren is.

wat nu?

mvg
misha
Reputatie 3
Badge +9
Welke telefoon heb je, en heb je alle instellingen ook al handmatig ingevoerd?
Welke telefoon heb je, en heb je alle instellingen ook al handmatig ingevoerd?


Ik heb een sony experia z.

En heb mobiel date verkeer aangezet, mobiele provider staat op simyo 3g.
verder nog de fabrieks instellingen.
Reputatie 3
Badge +9
Er is op deze site een sectie Android. Daar staan de instellingen die je telefoon nodig heeft.
Graag even je terug koppeling.
aaah ja heb het gevonden.
En het werkt

Bedankt
Reputatie 3
Badge +9
Goed om te horen.
LS,

sinds eergister in het bezit van een simyo abo en moet zodoende het 3g internet instellen. Dat loopt echter nog niet soepeltjes. Via de handleidingen, de screenshots en de KPN website topt op heden nog geen internet. Hellup?!
Badge +6
LS,

sinds eergister in het bezit van een simyo abo en moet zodoende het 3g internet instellen. Dat loopt echter nog niet soepeltjes. Via de handleidingen, de screenshots en de KPN website topt op heden nog geen internet. Hellup?!


Hoi Haahoo,

Welkom op het forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn verneem ik graag van welk merk toestel je gebruik maakt.
Hoi, ik heb sinds vandaag een simyo-abonnement en krijg het internet niet ingesteld. Wanneer ik een berichtje naar 1300 stuur krijg ik bericht dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een iphone 4.
Badge +6
Hoi, ik heb sinds vandaag een simyo-abonnement en krijg het internet niet ingesteld. Wanneer ik een berichtje naar 1300 stuur krijg ik bericht dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren. Ik heb een iphone 4.

Hoi Marieke99,

Welkom op het forum!
Je maakt gebruik van een smartphone et is voor jouw niet mogelijk via een sms de internetinstellingen te ontvangen.
Je vindt de juiste instellingen hier .
Ik wil mobiel internet gebruiken op mijn (antieke) Nokia 6021, maar dit lukt nog niet.
Voor de instellingen heb ik deze instructies gevolgd:  http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/nokia/6021/internet/handmatig-instellenen heb hierbij obv info in dit topic in stap 11 'portallmmm.nl' vervangen door 'internet'.
Als ik nu naar een webadres wil gaan dan krijg ik de melding 'Packet-gegevensverbinding niet beschikbaar' en vervolgens 'Inbel-verbinding mislukt'
Hoe krijg ik mobiel internet werkend? Graag hulp.
Al opgelost.:)
Ik had een internet dagbundel gekocht, maar moest blijkbaar ook nog met de hand mobiel internet aanzetten. Pff..
Hallo,
Ik heb een Nokia Lumia 710 en ben sinds gisteren abonnee bij Simyo. Nu had ik wat problemen met het instellen van mijn toestel voor internet. De handleiding die op de KPN site klopte in mijn geval niet.


http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/nokia/lumia-710/internet/handmatig-instellen/

Bij stap 8 staat dat ik portalmmm.nl moet invullen bij APN. Dit is niet juist. Dit moet zijn internet.

Toen ik dit had gedaan werkte het naar behoren. ik wou dit toch even delen hier.

Mvg,

Lee
Badge +8
Ik wil mobiel internet gebruiken op mijn (antieke) Nokia 6021, maar dit lukt nog niet.
Voor de instellingen heb ik deze instructies gevolgd:  http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/nokia/6021/internet/handmatig-instellenen heb hierbij obv info in dit topic in stap 11 'portallmmm.nl' vervangen door 'internet'.
Als ik nu naar een webadres wil gaan dan krijg ik de melding 'Packet-gegevensverbinding niet beschikbaar' en vervolgens 'Inbel-verbinding mislukt'
Hoe krijg ik mobiel internet werkend? Graag hulp.

Al opgelost.:)
Ik had een internet dagbundel gekocht, maar moest blijkbaar ook nog met de hand mobiel internet aanzetten. Pff..


Hoi KJK,

Fijn om te horen dat het inmiddels werkt :)

Om internet op je telefoon te kunnen gebruiken moet de optie "Internet op je mobiel/MMS" op Mijn Simyo inderdaad aanstaan.
Let erop dat als je bundel op is, je de optie weer uitschakelt. Anders blijft je toestel de mogelijkheid hebben om internet te gebruiken zonder bundel, en dan kunnen de kosten hoog oplopen.

Groetjes,

Charlene
Badge +8
Hallo,
Ik heb een Nokia Lumia 710 en ben sinds gisteren abonnee bij Simyo. Nu had ik wat problemen met het instellen van mijn toestel voor internet. De handleiding die op de KPN site klopte in mijn geval niet.


http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/nokia/lumia-710/internet/handmatig-instellen/

Bij stap 8 staat dat ik portalmmm.nl moet invullen bij APN. Dit is niet juist. Dit moet zijn internet.

Toen ik dit had gedaan werkte het naar behoren. ik wou dit toch even delen hier.

Mvg,

Lee


Hoi Lee72,

Welkom op het forum!
Wij zitten wel op het KPN netwerk, toch zijn de instellingen voor internet bij ons een tikkeltje anders.
Fijn dat je je ervaring hier op het forum deelt. Dat zorgt weer voor minder verwarring bij andere gebruikers. :)

Ik zie dat je ook een opmerking hebt geplaatst over je internetsnelheid. Daar heb ik ook op geantwoord.

Groetjes,

Charlene