.

FAQ: Hoe kan mijn internet verbruik hoog zijn?

  • 5 July 2012
  • 1 reactie
  • 25969 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Er zijn meerdere applicaties die voor een hoog dataverbruik kunnen zorgen. Het streamen van muziek/video zorgt bijvoorbeeld voor veel MB verbruik. Filmpjes op YouTube of herhalingen van programma's bekijken zorgt voor veel MB verbruik. Ook het downloaden van apps en muziek kost veel MB's.

Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je maakt verbinding via het wifi-netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op Mijn Simyo de optie internet op de mobiel uit te schakelen. Je kunt ook de dataverbinding uitzetten vanuit je telefoon. We merken dat het gebruik van smartphones steeds meer toeneemt. Als gebruiker moet je er rekening mee houden dat dergelijke telefoons op allerlei manieren verbinding maken met internet. Hier ben je je als eindgebruiker niet altijd van bewust.

Je hebt bij Simyo geen onbeperkt internet. Bovenstaande voorbeelden zorgen ervoor dat je aantal MB's al snel verbruikt zijn. Hierna betaal je het buitenbundeltarief. Er zijn applicaties waarmee je kunt meten hoeveel MB een bepaalde app gebruikt. Zo kun je dus de hoeveelheid MB verbruik per app controleren.

De onderstaande internet verbindingen voor hoog dataverbruik:

- Streaming muziek/video;
- Downloading;
- Updates;
- Switch wifi naar Simyo netwerk.

In onze blogs: "Krijg inzicht in het datagebruik van je apps" en "Slim met je databundel omgaan", laten we je zien hoe je bewuster met je verbruik om kunt gaan.

Groetjes,
Alex

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Aanvullend een aantal screenshots die meer duidelijkheid verschaffen over het hebben van een wifi verbinding en een verbinding met het netwerk van je mobiele provider.

Plaatje 1: verbinding met het netwerk van de mobiele telefoon provider.
Plaatje 2: verbinding met het netwerk van de mobiele provider. Probeert wel verbinding te maken met wifi
Plaatje 3: verbonden met wifi
Plaatje 4: wifi verbinding in de buurt, maar moet nog wel verbinding maken.