.

Beantwoord

EUR 3 ab, toch mobiel internet verbruik!

  • 7 May 2014
  • 2 reacties
  • 201 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb voor mijn dochters 'Simyo alleen bellen' afgesloten (EUR 3 abonnementjes), en toch is er 'mobiel internet' verbruik! Dat kan (toch) niet met dit abonnement? Ze mogen alleen met WiFi op internet. Ze kregen buiten WiFi bereik mailtjes, en er zijn kosten voor dataverkeer op rekening gekomen! Heb intussen 'mobiel internet' uitgezet. Maar vindt dit zeer vreemd! Zijn jullie abonnementen lek?
icon

Beste antwoord door Ernst 8 May 2014, 15:46

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo PvH.

Ik begrijp je vraag wel, maar daar is misschien toch wel iets over te zeggen.

Allereerst ff een vraag van mij.

Heb je bij Mijn Simyo > Instellingen en simkaart >> Internet uit?
Dan heb je 100% zekerheid dat er geen dataverkeer komt. (mobiel...data)
Die mailtjes komen binnen, via wifi of mobiel data.
Staat bij instellingen (telefoon) Mobiele netwerken >> Mobiele gegevens uit?

***  Dan je vraag. ***
Daar valt het volgende als mogelijkheid van te zeggen.
(precies kan en mag niemand dat zeggen ook Simyo niet)

Wanneer op de telefoon de instellingen goed staan, bijvoorbeeld Android.
Google play >> instellingen >>  apps automatisch bijwerken. (dat zou ik uit zetten)

**** Dan worden apps automatisch bijgewerkt, onbewust op de achtergrond.
Dat zou een mogelijk (niet) "lek' kunnen zijn.

Stel je in dat apps worden bijgewerkt uitsluitend via Wifi dan is dat gunstig.
Dan worden apps Zeker niet onbewust bijgewerkt.

Groet,
Friesian

Ik verwacht dat dit je vraag al helpt beantwoorden.

Helpt het? Laat ff weten.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi PvH, welkom op het Simyo forum!

Wanneer je een abonnement bestelt bij Simyo, dan krijg je op verschillende momenten nadat je besteld hebt mails van Simyo.
In onder anderen de bevestigingsmail en de mail nadat je de simkaart hebt geactiveerd staat de volgende zin:

Houd er rekening mee dat 'Internet op je Mobiel' direct mogelijk is met je Simyo simkaart. De kosten hiervoor kunnen snel op lopen wanneer je geen internetbundel hebt.


Zonder databundel had je beter direct de optie 'Internet op je mobiel' uit kunnen zetten, maar gelukkig is de schade in het geval van je dochter beperkt gebleven :)
De reden dát je trouwens standaard kunt bellen én internetten met een simkaart is omdat wij U-Sims leveren. Deze simkaarten zijn gemaakt voor het UMTS netwerk, waar de meeste telefoons tegenwoordig niet alleen mee internetten, maar ook mee bellen. Ook al heb je geen internet.

@Friesian; bedankt voor het meedenken!

Reageer