.

Beantwoord

Er wordt opeens er 4 euro van mijn beltegoed afgeschreven. Hoe kan dat?

  • 18 April 2018
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Badge
Ik zit thuis vanaf 1445, dus kan ik geen gebruik hebben gemaakt van simyo internet. Toch wordt er 4 euro afgeschreven van mijn rekening om 15:05. Hoe kan dit? Dit is onmogenlijk.

15:05
Internet gebruik
Duur / Aantal: 26926 kB
af - € 3,94
icon

Beste antwoord door Thomas 19 April 2018, 11:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedendag Dideyo,

De tijdstippen die worden weergegeven kunnen afwijken van de werkelijke tijd, het verbruik zelf zal ongetwijfeld plaatsgevonden hebben maar dan op een ander tijdstip.
Helaas biedt KPN deze gegevens met deze tijdstippen aan en heeft Simyo geen mogelijkheid om de werkelijke tijdstippen weer te geven.
Ik snap dat het verwarrend is, er is al menig discussie over gevoerd!
Reputatie 6
Badge +4
Hallo Dideyo,

Welkom terug op het Simyo Forum! 🙂

Het kan een beetje verwarrend zijn waarom en wanneer je telefoon internet gebruikt. Ik heb je gegevens er even bij gepakt. Hier zie ik hetzelfde terug als dat jij in Mijn Simyo ziet staan. Op 15:05 heeft je telefoon verbinding gemaakt met mobiel internet. Omdat je toen nog geen internetbundel had, is dit verrekend met je beltegoed. Ik zie dat je inmiddels een bundel van 500 MB hebt genomen, dat is precies wat ik je zou aanraden. 😉

De tijd die je hier ziet staan is het moment waarop je verbruik is geregistreerd op het netwerk. Zoals franswon al uitlegt kan dit afwijken van het moment dat je daadwerkelijk internet gebruikt hebt.

Uit je bericht begrijp ik dat je thuis was op dat moment, bedoel je daarmee ook dat je dacht verbonden te zijn met wifi? Het is goed om te weten dat je telefoon in sommige gevallen schakelt tussen wifi en mobiele data wanneer je beide opties op je telefoon aan hebt staan. Als je ook wifi assist (iPhone) of slimme netwerkwissel (Android) aan hebt staan dan kijkt je telefoon wat het sterkste signaal is en schakelt vervolgens over. Ik raad je aan om te kijken of dit aan staat en in dat geval de optie uit te schakelen.

Wat je ook kunt doen wanneer je geen mobiel internet wilt gebruiken omdat je wifi hebt, is de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten via de Mijn Simyo app of via Mijn Simyo>Instellingen>Netwerkinstellingen. Zo sluit je jouw simkaart af voor mobiel internet. Als je dit doet is het wel belangrijk dat je de optie weer aan zet voordat je de deur uit gaat.

Voor meer tips om je verbruik in de hand te houden hebben we en uitgebreide blog. Met deze tips en trucs krijg je ook een beter beeld van wat er in je telefoon gebeurt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Bedankt franswon!

Groetjes,
Thomas

Reageer