.

Beantwoord

Enorm min saldo voor internet gebruik, hoe kan dit?

  • 25 September 2018
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo,

Vanavond zag ik dat mijn nieuwe prepaid simkaart binnen was gekomen. Toen ik deze in mijn telefoon had gedaan vroeg deze om een update. Nadat deze gestart was kreeg ik een mail dat mijn saldo van mijn beltegoed onder de 2 euro was. Ik kon deze update niet meer stoppen. Nu is er in 20 minuten €94,70 in de min afgeschreven. Hoe is dit mogelijk? De telefoon was gewoon verbonden met de WiFi. Ik heb inmiddels via de app gevonden hoe ik het internet volledig uit kon zetten. Er wordt aan gegeven vanuit Simyo, Jij Blij Wij Blij. Nou ben ik hier niet bepaald blij mee. Nu moet ik bijna 100 euro betalen terwijl ik nog niets met de telefoon heb gedaan. De simkaart was bedoeld om alleen mee te kunnen sms'en en bellen.

Ben nu vooral bang dat dit bedrag nog verder oploopt. Dit is precies de reden waarom ik geen abonnement heb genomen. Kan iemand mij alsjeblieft hiermee helpen?

Heel erg bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 26 September 2018, 09:30

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Met prepaid kun je doorgaans niet meer dan 5 euro in de min staan. Dat wordt meestal na een tijdje gecorrigeerd.

Een moderator zal dat moeten controleren. Doorgaans reageren ze binnen één werkdag.

Nieuwe mobieltjes willen soms inderdaad wel eens gelijk 3G/4G gebruiken voor data als ze net geïnstalleerd zijn. Gelukkig heb jij nu de optie "Internet op je Mobiel" uitgezet. Hierdoor is het niet mogelijk meer om de internetten over 3G/4G. Daar kun je dus geen kosten meer aan maken, zolang de optie uit staat.

Als mede-klant verwacht ik dat dit wel goed komt.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi MelissaM,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, balen dat dat gebeurd is! Bij ons kan je altijd je internetsessie of gesprek afmaken. Ook als je beltegoed bijna op is, je internetsessie en gesprek kan je afmaken. Maar zoals Groentjuh het al aangeeft, kan je met een prepaid niet meer dan € 5,- in de min staan. Het lijkt erop dat je wifi verbinding tijdens de update verbroken was en dat je telefoon daarom automatisch verbinding heeft gemaakt met je mobiele netwerk. Wat voor een telefoon heb je?

Ik snap dat je je simkaart alleen voor het bellen en sms'en wilt gebruiken. Dit is zeker mogelijk. Je hebt een e-mail gekregen van ons met je inloggegevens voor Mijn Simyo. Daarin hebben wij ook informatie gegeven over het internetten met prepaid. De internetinstelling staat aan als je de simkaart ontvangt. Als je niet wilt internetten, kan je de instelling uitzetten via Mijn Simyo. Dit heb je inmiddels al gedaan, dat is mooi! Je simkaart zal nu geen verbinding maken met het internet.

Je aansluiting is momenteel gedeblokkeerd omdat het beltegoed op is. Ik raad je aan om het beltegoed op te waarderen met minimaal € 10,-. Je aansluiting wordt gedeblokkeerd en je kan dan weer bellen en sms'en. Kan je mij een privé-bericht sturen? Ik kan dan inhoudelijk ingaan over de kosten die je gemaakt hebt.

@Groentjuh, Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer