.

Beantwoord

Een internetsnelheid van 128kbs. Is dit mogelijk?

  • 3 May 2018
  • 7 reacties
  • 2049 Bekeken

voor mijn kinderen ben ik op zoek naar een abonnement met de mogelijkheid om op mijn prepaid simonly de download snelheid van het "pay as you go" gebruik terug te brengen naar 128kbs.

Het idee is dat mijn kinderen alleen wifi gebruiken, maar als ze eens ergens zijn zonder wifi dan is het erg fijn als ze een whatsapp berichtje kunnen sturen.

helaas gaat het bel tegoed erg snel op doordat ze niet eens door hebben dat ze geen wifi gebruiken en vrolijk filmjes bekijken. (en ik een hele berg mailtjes krijg dat een internet bundel verstandig zou zijn :-(

Ik heb al geprobeerd om de telefoon op 2G te zetten maar dat kan niet meer met de nieuwe telefoons (en ik heb geen zin om een telefoon hiervoor te rooten)

KPN heeft een dergelijke vorm wel (https://www.kpn.com/mobiel/prepaid/simkaart/onbeperkt-online/prepaid) (als enige lijkt het) maar dan als abonnement voor 7,50 p/m. Als dit hier zou kunnen met een prepaid bel tegoed van Simyo lijkt me dat nog veel beter. 🙂
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 May 2018, 22:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

@luukman

Wat voor telefoon heb jij? Ik heb een moderne telefoon en kan deze op 2g zetten.
Wat voor telefoon heb jij? Ik heb een moderne telefoon en kan deze op 2g zetten
Plaats eens een screenshot van de keuze in netwerkvoorkeurstype (bij mijn Nokia 5 zo aangeduid). Ik heb de opties 2G, 3G en 4G (aanbevolen).

**edit**
Voorkeursnetwerktype idd, zoals op bijlage van @Ray

Reputatie 7
Badge +10
Hi Luukman,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat is compleet begrijpelijk! Zoals je zegt is het niet mogelijk om op het netwerk de snelheid aan te passen. Sorry! Je kunt dat vaak wel op het toestel regelen. Weet je 100% zeker dat dat geen optie is? Ik heb het zelf even gecontroleerd op mijn mobieltje (Samsung Galaxy S7) en daarbij kan ik wel 2G aanvinken. Onder welke instellingen kijk je precies? 🙂 Wil je en screenshot meesturen? Hopelijk kunnen het alsnog voor elkaar krijgen via het toestel. Dat zou mooi zijn.

Laat je het ons weten?

@ Ray en Friesian, dank voor de reacties en het meedenken! :D

Groetjes,
Jihane


Het gaat om iphone 6, iOS 11.3.1
Ik zie geen service, dan is het niet aan te passen. Ga hiervoor, zodra er wel service is, naar 'Instellingen' en open 'Mobiele netwerk'. Tap hier op 'Gesprekken en data', vervolgens heb je de keuze tussen 2G, 3G en 4G.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Luukman,

Bedankt voor je reactie! Ik zie dat Ray inmiddels ook heeft aangegeven waarom je deze optie op dit moment niet te zien krijgt.

Zou je, zodra er wel een verbinding is met het netwerk, opnieuw kunnen controleren welke opties je te zien krijgt bij de netwerkmodus?

Groetjes,
Els

Reageer