.

Beantwoord

Ik heb een certificaat die ik niet vertrouw. Wat nu?

  • 27 March 2017
  • 2 reacties
  • 433 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 0 reacties
Beste lezer,
Sinds ik in het buitenland ben geweest staat er een driehoekje links bovenin mijn scherm van mijn Samsung telefoon met de tekst: "Een vertrouwd certificaat op uw apparaat staat een derde partij toe om uw netwerkactiviteit te controleren." Wat moet ik met deze melding? Is mijn beveiliging niet goed? Hoe zet ik de melding uit?

Mvg,
RG
icon

Beste antwoord door Jihane 28 March 2017, 12:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo RG,

Kun je het certificaat niet gewoon wissen van je telefoon?
Het kan namelijk zijn dat je een verouderd certificaat op je telefoon hebt staan.

Groet.
JG
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RGo,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je je hier zorgen over maakt! Ik raad je ook met een zachte klem aan om de certificaat te verwijderen. Dat kun je doen via Instellingen > Schermbeveiliging en beveiliging > Andere beveiligingsinstellingen. Zie je hier een optie staan om iets te verwijderen? Als het goed is, kun je zelfs ervoor kiezen om de certificaten weer te geven zodat je weet waar je mee te maken hebt.

Als dat niet lukt, is het misschien zelfs een optie om je toestel terug te brengen naar fabrieksinstellingen. Dan worden alle instellingen (inclusief certificaten) teruggebracht naar de originele staat.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ Jgeurts, dankjewel voor je reactie 😃

Groetjes,
Jihane

Reageer