.

Beantwoord

Wat is de visie van Simyo over de toekomst van 3G?

  • 13 January 2017
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

Ik gebruik (nog steeds) gewoon 3G op mijn telefoon, maar ik hoorde zojuist in het nieuws dat Ziggo 3G gaat uitfaseren. (bron: http://www.nu.nl/mobiel/4385640/tele2-laat-geen-nieuwe-klanten-met-3g-toestel-meer-toe.html )

Hoe is het standpunt van Simyo over 3G en zijn er al plannen om dezelfde 3G weg als Ziggo volgen?

Mvg,
Fox
icon

Beste antwoord door Samantha 16 January 2017, 12:45

Bekijk originele reactie

6 reacties

Je schrijft Ziggo maar de link benoemt Tele2.

Ook het artikel rept geen woord over Ziggo. Ziggo heeft enkel 4G overigens.

Als Simyo hierover een besluit neemt zullen zij dat vast communiceren naar de klant. Aangezien je niks hebt vernomen zou ik me daar nog geen zorgen over maken. Simyo bied 4G overigens ook los aan als aparte flex bundel. Er zou dus een hoop moeten veranderen wil het zover komen.
Goed dat ik er even op gewezen word dat ik zo'n enorrrrrrme fout heb gemaakt!
Graag hoor ik nog steeds het standpunt van Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Tele2 heeft alleen een 4G netwerk, het 2G en 3G verkeer lopen via een andere provider, hiervoor moet Tele2 extra kosten maken (voor spraakverkeer zal dit nog wel even blijven totdat spraak over 4G - VoLTE beschikbaar komt).
De andere providers hebben nog hun eigen 2G en 3G netwerken, eens zal 2G en 3G (en later 4G) wel verdwijnen, over enkele jaren zullen we 5G gaan gebruiken. 5G zal 66 keer sneller zijn dan 4G en veel meer capaciteit hebben.
Dank voor je reactie. Dat Tele2 een separaat netwerk had wist ik niet. Dat verklaart dan wel dat ze het 2/3G netwerk gaan afstoten.
Anders FoxBox.....

Bij geen ontvangst van 4G mogen zij WEL terugvallen op 3G maar als nieuwe of verlengende moet jij perse een 4G, (liefst VoLTE) geschikt toestel hebben. 3G...No way sir klanten.

Tele2 maakt gastgebruik van TM.
Badge +7
Hoi FoxBox,

Welkom op het Simyo forum:)

Dat is wel een goede vraag die je stelt. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat 3G straks bij ons ook gaat verdwijnen. Ik kan je gerust stellen, dit is tot nu toe nog helemaal niet aan de orde.

Zoals Raytje al aangeeft, is 4G bij ons een extra optie. Het zit nog niet standaard in het pakket. We zijn aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om 4G wel standaard aan te bieden. Het zou dus nog een behoorlijke tijd gaan duren willen wij geen 3G meer gebruiken en volledig overgaan op 4G. Zodra dat gebeurt, hoor je dat natuurlijk van ons.

Groetjes,
Samantha

@Raytje, franswon & Friesian, heel erg bedankt voor het meedenken heren!

Reageer