.

Beantwoord

Wat is de ip range van Simyo?

  • 28 September 2015
  • 7 reacties
  • 641 Bekeken

Hallo,

Ik vroeg mij af of Simyo gebruikers te herkennen zijn aan een ip adres range (of is dit de range van KPN?).

Of het mogelijk is om een simkaartje een vast ip adres te geven.

Dit in verband met het blokkeren van al het andere verkeer door mijn firewall / security group op de server.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tiury 29 September 2015, 14:19

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi popcorn, welkom op het Simyo forum :)

Je geeft gelukkig al antwoord op je eigen vraag:

(of is dit de range van KPN?)
Alle verbindingen, servers en instellingen zijn gelijk aan die van KPN, omdat je simkaart op het KPN netwerk staat aangemeld.

Is je vraag zo beantwoord?

Groetjes, Tiury
Ah, ja die zekerheid is beantwoord.

Tweede deelvraag (zou wel niet kunnen), een vast ip koppelen aan je simkaart. Maar ik raad het antwoord eigenlijk al. Lijkt mij veel te prijzig. Ik ga me even bezig houden met de ip adressen van KPN denk ik... Bedankt
Reputatie 6
Badge +10
Hoi popcorn,

Ik durf niet te zeggen of je een vast ip kunt koppelen aan je simkaart. Wij niet in elk geval 🙂. Ik hoop dat je verder komt met de IP adressen van KPN.

Groetjes, Tiury
Een kleine update:
Bij ripe (https://apps.db.ripe.net/search/query.html#resultsAnchor) krijg ik het volgende eruit:
inetnum: 188.207.0.0 - 188.207.127.255
netname: KPN-MOBILE-NETWORK
descr: KPN Mobile The Netherlands B.V.
descr: Mobiel.NET/Internet Everywhere

Ik ben benieuwd of iemand een ander ip range krijgt / heeft 😃.

Verder heb ik deze mogelijkheid nog niet geprobeerd:
advancedinternet
Dit toegangspunt stelt zich transparant op ten aanzien van internetverkeer. Je kunt nu over vrijwel alle poorten verbinding maken met je telefoon/laptop. Hou er wel rekening mee dat er geen (beperkt) firewall actief is en dat andere internetgebruikers dus direct toegang hebben tot je apparaat. Installeer een goede firewall of neem toch een ander toegangspunt. Wanneer je een vast publiek IP adres nodig hebt dien je deze APN te gebruiken. Het gebruik van RDP & VPN is geen probleem omdat er geen NAT plaatsvindt. Let op: Mailverkeer wordt niet ondersteund op deze APN.
(zie http://www.vtmgroep.nl/info/uitleg-over-het-gebruik-van-apns)

Hopelijk heb ik medegebruikers van het forum een beetje geholpen door mijn eigen vraag (deels) te beantwoorden
Reputatie 5
Badge +11
Hi popcorn,

Zoals Tiury al aangeeft worden er door Simyo geen ip adressen gekoppeld aan simkaarten. Simyo heeft namelijk geen ip adressen.
KPN wel, maar voor zover ik weet worden die ook niet aan een simkaart gekoppeld. Volgens mij krijgt het apparaat dat de verbinding met internet maakt het ip adres mee, al dan niet statisch.

Wat ik me afvraag; wat wil je precies doen met een ip adres gekoppeld aan een simkaart?
Wat ik me afvraag; wat wil je precies doen met een ip adres gekoppeld aan een simkaart?

Dit in verband met het blokkeren van al het andere verkeer door mijn firewall / security group op de server.

Als je dus klanten hebt met simyo kaartjes, en een gesloten website / systeem. Dan kan je al het overige verkeer weren.

Dit verhoogt drastisch de veiligheid van je website / systeem 😃. Met vaste ip adressen is het zeer veilig. Met een range wordt het al minder veilig, omdat er andere Simyo gebruikers (Eh. KPN gebuikers ook dus..) in mogelijk toegang kunnen krijgen tot je systeem.....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi popcorn,

Bedankt voor je extra uitleg 🙂. Ik ga me er eens in verdiepen, want ik merk dat ik hier technisch nog wat achteraan loop. Mocht er nog iets zijn, laat het ons dan weten 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer