.

Beantwoord

Dataverbruik terwijl deze is uitgezet

  • 23 January 2014
  • 2 reacties
  • 440 Bekeken

Badge
Mijn dochter is nogal grootverbruiker en gaat buiten bereik vd wifi gewoon verder op 3G. Vandaar dat ik na de sms melding dat er 80% verbruikt is dit in de gaten houd. Gisteren heb ik bij 83MB over daarom meteen weer het vinkje data in nederland uitgezet zodat geen data meer kan verbruiken. 
Vandaag zie ik dat er toch data verbruik is zonder dat dit zou moeten kunnen. (het vinkje staat ook gewoon uit en mijn dochter heeft geen code)
Vandaar dat er weer fijn €3,90 afgeschreven is.   Dit MAG niet kunnen. Wil weten wat voor verklaring jullie hebben.

Groet Frans
icon

Beste antwoord door Ernst 24 January 2014, 16:22

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge
Hey Frans,

Dit komt doordat mijn simyo een beetje achterloopt. Het is dus prima mogelijk dat de MB's al verbruikt waren maar alleen nog biet bijgewerkt.

Je hebt in dit geval nog geluk dat het €3,50 is, er zijn ergere verhalen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi FransPien,

Eigenlijk heeft smiba helemaal gelijk. Wij krijgen de verbruiksgegevens met enige vertraging binnen en kunnen deze dus pas later verwerken. Nu heb jij op 22 januari om 18:19 de optie 'internet op je mobiel' uitgezet en heeft je dochter tot 20:00 gebruik kunnen maken van internet.
Een vertraging van anderhalf uur vinden wij acceptabel.

Ik zie dat de bundel va 1000 MB meestal niet genoeg is, dus misschien is het goedkoper om een hogere bundel te kiezen? 1500 MB is tenslotte maar €2,50 duurder.


smiba; dank je voor het meedenken!

Reageer