.

Beantwoord

Dataverbruik buiten de bundel en daardoor een hoge rekening wat nu?

  • 31 July 2020
  • 3 reacties
  • 397 Bekeken

Net kom ik erachter dat mijn dochter van 13 door 6gb is gegaan. En er een dataverbruik heeft plaatsgevonden wat €110,03 kost. Nu vind ik het wel heel knap dat 6gb zo snel op is. Zelf heb ik 4gb en krijg dit nooit op, doe alle internet zaken met mijn telefoon. Mijn dochter in tranen, ze is geschrokken. Ik zag dat er geen plafond kan worden ingesteld. Nu is dit een les geleerd (Voor ons allebei) en ze weet nu dat ze via de app het zelf uit moet zetten als ze een sms krijgt bij 80% verbruik. Is het misschien mogelijk dat gezien dit de eerste en vanuitgaande direct de laatste keer is ons misschien tegemoet kunnen komen? Tevens heb ik nu nogmaals haar internetbundel verhoogt, voor de zekerheid. Ik hoop van u te horen. 
 

met vriendelijke groet, 

Zoë en Kristy 

icon

Beste antwoord door Anonymous 31 July 2020, 12:00

Bekijk originele reactie

3 reacties

Tevens heb ik gekeken in de sms historie, maar er is geen waarschuwing ontvangen. 6gb is enorm veel we schonen iedere dag de telefoon op. Ik lees op de forums dat het heel veel voorkomt. Er is niks mis met de telefoon van dochter en gezien het internet gebruik volstaat met de 6gb. Nu heb ik het nogmaals opgehoogd naar 10gb. Echt ongelooflijk 🤦🏻‍♀️

Hallo @Kristy38 - Zoë en Kristy.

Op de meeste telefoons kun je een data waarschuwing en limiet instellen, anders een externe app gebruiken. Dan heb je een dubbele controle en  dat werkt rechtstreeks.

Te begrijpen dat het vervelend is. Voor zover ik kan in de toekomst kijken lijkt Simyo dit niet te willen om een betere bescherming te bieden.

Als behulpzame medeklant, Forum Expert, kan ik niet meekijken in het systeem. Een moderator, medewerker van de KS (klantenservice) zal zich nog melden.

Nog even een blog dat de moeite waard is om door te nemen.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

*Edit*

Je kunt ook nog MB bijkopen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-extra-mbs-kopen-119

Een medewerker, moderator zal zich nog melden. Die bekijkt het financiële plaatje.

Groetjes van een behulpzame klant, Forum Expert.

Friesian.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Zoë en Kristy,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Jeetje wat balen dat het verbruik zo hard is gegaan! Ik kan me goed voorstellen dat je afvraagt waardoor dit komt! Daarom zou ik je willen aanraden dit blog eens door te nemen. Hierdoor krijg je inzicht in het dataverbruik van de apps op de mobiele telefoon. Je zult ontdekken welke apps de meeste MB's slurpen. Apps Zoals bijvoorbeeld TikTok, Snapchat of Instagram (populair onder de jeugd), verbruiken een heleboel MB's. Je zou ervoor kunnen kiezen om het gebruik van mobiele gegevens bij dit soort apps te blokkeren, zodat je de apps alleen nog kan gebruiken als je verbonden bent met de wifi. 

 

Verder zie ik dat Friesian al een aantal handige blogs heeft gedeeld, ik raad zeker aan om deze op een rustig moment ook goed door te nemen.  En tot slot, zou je mij nog een privéberichtje willen sturen met daarin het nummer van jouw dochter? Ik ga namelijk graag nog voor je na of wij nog wat kunnen betekenen mbt de kosten. Alvast bedankt!

 

Alvast een heel zonnig weekend! :sunny:

 

Friesian bedankt voor jouw behulpzame reactie! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

 

 

 

 

Reageer