.

Beantwoord

Waarom kan ik niet éénmalig een databundel kopen?


Waarom kan ik niet éénmalig een databundel kopen?
icon

Beste antwoord door Samantha 29 May 2017, 13:38

Bekijk originele reactie

15 reacties

Heb je prepaid of een abonnement.. ?
Waarom zou dat niet kunnen? Zowel bij prepaid als sim only is dat mogelijk.
Dat vroeg ik mij nou ook af waarom dat niet zou kunnen. Werkt alleen even anders 😛
Badge +7
Hoi Eddie51,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg fijn zou zijn als je ook een internetbundel voor 1 maand kan nemen. Bij een Prepaid is dat heel makkelijk, alle Prepaid internetbundels zijn 30 dagen geldig. Bij een Sim Only is het ook mogelijk, het is alleen iets beter opletten.

Jij hebt een Sim Only. Bij een Sim Only zijn de internetbundels geldig van de eerste dag tot en met de laatste dag van de maand. Hou er wel rekening mee dat je je bundels maar één keer per maand kunt wijzigen. Ook gaat je internetbundel direct in als je nog geen internetbundel hebt.

Dus als je bijvoorbeeld alleen voor de maand juni een internetbundel wilt, kun je het beste voor 1 juni je bundels wijzigen op Mijn Simyo zodat je per 1 juni een internetbundel hebt. Omdat je internetbundel direct in gaat, is het het beste dit op 31 mei te doen. Vervolgens kun je in juni je bundels weer wijzigen, zodat je per 1 juli geen internetbundel meer hebt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Bedankt voor het doorvragen 🙂
Reputatie 7
Badge +6
Als je nog geen internetbundel hebt kun je hem zelfs begin juni aanzetten en erna weer uit, zodat je per 1 juli geen bundel meer hebt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ron H,

Daar zit een beetje het gevaar. Dat kan dus niet. Je mag maar 1 x in de maand je bundels wijzigen. Aanzetten is ook een wijziging. Dus je kunt hem dan aanzetten in juni maar pas weer uitzetten in juli zodat hij uitgaat per 1 augustus. Je zit dan al aan 2 maanden. Zet je hem aan op 31 mei, dan gaat hij direct in en betaal je naar rato voor die ene dag extra. Dan kun je hem op 1 juni in theorie alweer uitzetten want dat gaat dan per 1 juli.

Je betaalt dan 1 maand en 1 dag 🙂 Snap je?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Angela

Ik snap je😉.....maar kun je me uitleggen waarom ik het bovengenoemde hebt toegepast in april en het zonder problemen is gelukt?

Was zelfs iets minder kwijt dan 12 euro voor 4000mb!

Gr,
Ron
Reputatie 7
Badge +7
En mijn werk bestaat voor een groot deel uit paranoide zijn en bekijken wat er mis zou kunnen gaan.
Ik zou dus niet tot 31 mei wachten (je weet nooit of er dan een storing is), maar dit op 29 mei doen. Of nog een paar dagen eerder als er een weekend tussen zit.
Reputatie 7
Badge +6
Wimi12 snap het allemaal.....maar dat is mijn vraag niet!
Dus Ron, Jij hebt in april (1 april? ) een bundel gekozen van 4000 MB en deze liep tot en met 30 april, uit gezet en daarna geen internet bundel meer?
Reputatie 7
Badge +6
Klopt Ray
Dan heb jij eerlijk gezegd geluk gehad. 😃 Hoort niet zoals Angela al uitlegde 😛
Reputatie 7
Badge +10
Slim gedaan, Ron! Ik heb overlegd met de technische afdeling en je hebt gelijk: dat kan! En dat hoort ook gewoon te kunnen. "Maar een bundelwijziging mag toch maar één keer per maand?", vraag je je dan af. Dat is ook waar. Zo zie je dat er altijd wel iets te leren valt. We waren hier niet allemaal van op de hoogte, maar dat is het mooie van de manier waarop we hier werken bij Simyo. Na even gekletst te hebben met mijn collega van de technische afdeling kan ik jullie voorzien van de juiste informatie.

Als je al een internet- en belbundel hebt, dan gaat een wijziging in vanaf de eerste van de volgende maand. Als ik nu bijvoorbeeld mijn reeds bestaande internetbundel wil ophogen, dan wordt dit voltooid op 1 juli. Tot die tijd kan ik er niks aan veranderen, want hij is al bezig met een wijziging.

Als je nog geen internetbundel hebt en je deze aanzet, gaat hij meteen actief. De wijziging wordt dus meteen afgerond. Zodra hij afgerond is, kun je weer een andere wijziging doorvoeren. Je kunt dus nu een internetbundel aanzetten (als je er nog geen had), en dan gaat hij vandaag nog in. Wil je 'm morgen dan ophogen, verlagen of uitzetten? Dan kan dat! Dit gaat dan wel in vanaf 1 juli.

Concreet voorbeeld:
Ik heb een belbundel van 300 minuten en géén internetbundel. Vandaag (2 juni) activeer ik een internetbundel van 1000 MB. Deze gaat meteen in. Wat leuk! 😃 Terwijl ik aan het internetten ben, bedenk ik me dat ik volgende maand nog meer MB's wil hebben. Ik ga naar Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen en verhoog mijn bundel naar 2000 MB's. Ik zie dat dit vanaf 1 juli ingaat.

Dit waren dan dus twee wijzigingen in één maand, en omdat de eerste wijziging (het aanzetten) in één keer afgerond is, mag ik de tweede wijziging ook doen. Die gaat dan later (1 juli) in.

Zijn hier nog vragen over?

@ Wimj12 en Ray, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +6
Toch...bedankt voor je uitleg.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ron H,

Graag gedaan namens Jihane! :D

Groetjes,
Asma

Reageer