.

Beantwoord

Data werkt niet in buitenland. Wat nu?

  • 16 March 2018
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben in Februari naar Newcastle geweest, ik had van te voren op de Simyo website gecheckt of mijn databundel daar zou werken. Engeland stond tussen ''Zone 1'', Wat betekende dat mijn bundel daar zou werken. Echter toen ik aankwam, werkte mijn databundel niet. Ik kreeg te zien ''Simyo-UK (Niet toegestaan)''. En nog een paar andere Britse providers die ik niet kon gebruiken. Hoe komt dit?

De telefoon die ik gebruik is de Nokia Lumia 735. Ik weet niet of dit een verschil maakt.

Alle hulp is gewaardeerd!

Vriendelijke groeten.
icon

Beste antwoord door Ray 16 March 2018, 22:25

Bekijk originele reactie

4 reacties

Zone 1 (en de andere zones) betekenen niet of je bundel werkt maar of je het verbruik uit je bundel betaald zoals in Nederland. Dit is dus het geval bij landen die in Zone 1 zitten. In de overige zones gelden wel tarieven die buiten de bundel vallen. Lees daar hier meer over.

Hieronder een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan de (instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.


Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Ahh!! Dat is superfijn om te weten! Ik ga zelf inderdaad nog even naar mijn Simkaart instellingen kijken.

Super bedankt voor je tijd en moeite!

Fijne dag
Graag gedaan.

Jij ook een fijne dag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mèjoe,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen bereik had de UK! Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat de optie 'Bellen in/naar het buitenland' uitstaat. De internetoptie staat wel aan, maar zonder het eerste kunnen sommige telefoons dan in de eerste instantie geen verbinding maken met een netwerk. Ik raad je dus aan om via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen aan te zetten.

Dan kun je verder de tips die hierboven genoemd zijn proberen 😃 Laat je ons later weten hoe 't ging?

@ Ray, dank voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer