.

Beantwoord

Buitenproportionele internetkosten tijden een sessie WRTS in de auto terug van pakjesavond, wat nu?

  • 6 December 2015
  • 15 reacties
  • 1530 Bekeken

Gisteren reden we van pakjesavond terug naar huis (een rit van 2 uur). Mijn dochter wil op haar laptop inloggen op WRTS om woordjes te oefenen. Normaal gesproken gebruikt ze het internet van mijn werktelefoon (via Vodafone), dat kost 10 euro per maand voor onbeperkt internet. Een impliciet bewijs dat internet "kosten" vooral een marketing dingetje is.
Gisteren logde ze per ongeluk in op de hotspot van de telefoon van mijn vrouw die belt via Simyo. Bij thuiskomst bleek mijn vrouw SMS-jes gekregen te hebben met waarschuwingen dat we over de internetlimiet dreigen te gaan en bleek het gebruik uiteindelijk 80 euro te kosten! En dat om een proefwerk te leren op WRTS! Ruim meer dan de kosten van de cadeaus die ze die avond gekregen heeft.

Deze kosten zijn naar mijn mening buiten alle proporties. Alleen juristen zullen vinden dat Simyo het recht hier aan hun zijde heeft. En dat is natuurlijk formeel ook zo. Het staat op de website dat het zo is. Er worden smsjes verstuurd en op de website staat best duidelijk hoe je je telefoon moet instellen om het verbruik te beperken. Allemaal waar, maar niemand in Nederland wil dit en toch is er geen enkele telefoonaanbieder die dit probleem addresseert.
En toch is het niet zo moeilijk om het op te lossen:
1. Bij het afsluiten van een internetbundel meteen de mogelijkheid bieden om aan te geven of je het er mee eens bent om buitensporige kosten te betalen als je buiten je bundel belt/sms/internet en anders automatisch beperken door de provider zelf.
2. Als Simyo in staat is om op afstand mijn internetinstellingen aan te passen, kan dan niet meteen de limiet aangepast worden in de telefoon zoals uitgelegd op de website?
3. Waarom doelbewust de klantrelatie verstoren door de klant te straffen met een boete van 15x de normale kosten als je buiten de limiet zit?
4. Waarom niet een eenmalige waarschuwing bij het overschrijden van de limiet?
5. waarom geen progressieve bundel net als de belastingschaal: eerste 50 MB gratis, 100-300 mB x bedrag, 300-750 MB 2x bedrag, boven de 750 MB 3 x bedrag

De opmerking over de klanttevredenheid op deze website zeggen mij om eerlijk te wezen weinig. De website ziet er vrolijk uit maar als je net een vette boete gekregen hebt, koop je niets voor allerlei vrolijke kleuren en iconen. ik voel me nu genoodzaakt om verder te zoeken naar een provider die niet bestuurt wordt door juristen, tenzij Simyo een coulanceregeling kan aanbieden.


Duur / Aantal Bedrag
5 december 2015, 16:58:37
05-12-2015, Internet gebruik 2,27 MB € 0,34
5 december 2015, 17:39:23
05-12-2015, Internet gebruik 32,61 MB € 4,89
5 december 2015, 20:51:37
05-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
5 december 2015, 21:20:51
05-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
5 december 2015, 21:30:38
05-12-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
5 december 2015, 21:36:22
05-12-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
5 december 2015, 22:03:29
05-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
5 december 2015, 22:11:53
05-12-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
5 december 2015, 22:19:36
05-12-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
5 december 2015, 22:27:38
05-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
5 december 2015, 22:38:14
05-12-2015, Internet gebruik 32,07 MB € 4,81
icon

Beste antwoord door Naomi 7 December 2015, 19:10

Bekijk originele reactie

15 reacties

Een fout is snel gemaakt en uiteraard in dit geval erg lullig. Simyo heeft een vrij hoog coulance gehalte, zo ver ik weet het hoogste van alle mobiele providers. Maar om nou te gaan dreigen met het beëindigen van het contract tenzij Simyo die coulance gaat bieden gaat mijn inziens nogal ver. De fout is niet door Simyo gemaakt dus mochten zij coulant zijn dan is dat een gebaar, niet omdat het moet.

Ow en elk bedrijf heeft een juridische afdelingen maar die besturen niet het bedrijf.
Mijn punt is juist dat je alleen vanuit een juridisch oogpunt kunt zeggen "De fout is niet door Simyo gemaakt". En niet vanuit mijn perspectief als klant.
Ik kan me geen ander abonnement voorstellen waar je hard gestraft wordt als bij telefoonkosten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een elektrisch apparaat in een avondje voor 80 euro stroom uit het net trok, of dat ik de tuin aan het sproeien was en per ongeluk aan heb laten staan en vervolgens voor 80 euro water verbruikt had, of de kachel aan had laten staan en voor 80 euro aan gas verstookt had. Of dat ik per ongeluk de TV een nacht aan heb laten staan, en er een boete van 80 euro kwam "omdat ik alleen betaald heb voor overdag kijken".
Waarom zou je een klant zo'n zware sanctie opleggen als het overduidelijk is dat het verbruik niet de bedoeling is?
Misschien omdat Simyo niet kan zien, op het moment dat het gebeurde, dat het per ongeluk ging? Ze hebben dus wel de uitleg van de klant nodig om er vanuit te gaan dat het per ongeluk ging. En dat kunnen ze ook wel inzien aan je historie hoor ;-)

Maar ik laat het aan Simyo over, wilde alleen even mededelen dat Simyo behoorlijk coulant is maar dat zinnetje van weggaan tenzij Simyo coulance toont vond ik persoonlijk te ver gaan.
Reputatie 4
Badge +8
Ik ben het zowel eens met forumgenoot "Raytje", maar ook zeker met wat "eskimojunk" schrijft als reactie.

Bij de premium providers (KPN, Vodafone en T-Mobile) zul je nooit zulke hoge bedragen op je factuur te zien krijgen, als je over je datalimiet heen gaat.

Bij KPN:

Nadat je MB-tegoed op is, wordt automatisch je snelheid verlaagd voor het MB verbruik voor de rest van de maand (64 Kb/s download en 32 Kb/s upload). Dit gebruik is kosteloos. Dit geldt voor zowel Alles-in-1 Mobiel, Basis Mobiel als Mobiel Internet abonnementen.

Bij T-Mobile:

Stel Samen & Stel Bij:
Je ontvangt een waarschuwing per sms bij 80% en bij 100% verbruik van je MB's. Zijn je MB's op? Dan kun je gratis door blijven internetten tegen een lage snelheid. Je kunt een eenmalige MB-aanvuller kopen om weer op volle snelheid te internetten. Deze zijn verkrijgbaar in de smaken:
- 100 MB (€ 2,50),
- 500 MB (€ 5,00),
- 1000 MB (€ 7,50)

Basis Sim:
Je ontvangt een waarschuwing per sms bij 80% en bij 100% verbruik van je MB's. Zijn je MB's op? Dan stopt je internet automatisch. Je kunt een MB-aanvuller kopen om verder te internetten. Deze zijn verkrijgbaar in de smaken:
- 100 MB (€ 2,50),
- 500 MB (€ 5,00),
- 1000 MB (€ 7,50)

Bij Vodafone:

Hanteert een combinatie van wat KPN en T-Mobile gebruikt, en is ook afhankelijk van het soort abonnement.

Maar ook Telfort (ook een prijsvechter) hanteert een mooi beleid omtrent internet gebruik.
Is je databundel helemaal op, dan kun je gewoonweg niet meer internetten, tenzij de klant goedkeuring heeft gegeven om toch door te kunnen blijven internetten of door een MB-aanvuller te kopen.

Ik ben ook van mening, dat Simyo hier serieus iets mee moet gaan doen.
De goede voorbeelden staan hier boven, en wat mij betreft kan Simyo dit met enige aanpassing zo doorvoeren binnen hun systemen, zodat buitensporige kosten (zoals bij eskimojunk) voor gebruik van het internet buiten de databundel worden voorkomen.

Ik ben daarom ook voor afschaffen van de (te hoge) buiten de bundel tarieven (zoals Simyo nog hanteert) voor gebruik van het internet nadat de bundel op is.
Los van het feit, dat je zins kort een MB aanvuller kan kopen met 500 MB aan data.

Volg hetzelfde beleid zoals de concurrenten al een tijdje doen:

> Downloadsnelheid omlaag nadat de bundel op is, maar waarmee je nog wel gratis kunt blijven internetten.
> Zodra de bundel op is, automatische blokkade op het internet (net zoals Telfort doet).
> Geen buiten de bundel tarief per MB, maar de keuze uit een MB aanvuller als de klant dat zelf wilt.

Nogmaals het gebruik van je aansluiting zelf, ligt in handen van de klant zelf.
En ondanks het feit dat Simyo een hoog coulance regeling heeft, is dat helemaal niet nodig als Simyo het op een andere wijze gaat doen.

Dus Simyo, als je toch een beetje mee wilt lopen met de concurrent, zou ik toch eens wat veranderingen doorvoeren omtrent het internet verbruik.
Reputatie 7
Badge +9
Stuk voor stuk uitstekende ideeën die in de een of andere vorm al eens eerder hier op dit forum zijn gelanceerd. De reactie van Simyo komt steeds hier ongeveer op neer: mooie suggesties die we zullen onthouden, maar het invoeren daarvan op korte termijn vergt een relatief grote investering in het wijzigen van ons systeem, en daar heeft Simyo als kleine prijsvechter niet de middelen voor zonder de prijzen drastisch te verhogen. Het is duidelijk dat Simyo er naar streeft de bedrijfskosten zo laag mogelijk te houden, en daar profiteert uiteindelijk de klant ook van.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi eskimojunk, welkom op het Simyo forum!

Ik vind het vervelend dat er hoge kosten zijn gekomen voor het internetverbruik. Je stelt uiteindelijk vijf vragen. Hieronder beantwoord ik ze puntsgewijs.

1. Bij het afsluiten van een internetbundel meteen de mogelijkheid bieden om aan te geven of je het er mee eens bent om buitensporige kosten te betalen als je buiten je bundel belt/sms/internet en anders automatisch beperken door de provider zelf.
De manier waarop onze abonnementen in elkaar zitten, wordt op verschillende plekken vermeld. Bij ons kun je je bundels elke maand aanpassen. Je krijgt van ons de tools om je verbruik goed in de gaten te houden en op die manier inzicht te krijgen in hoeveel je nodig hebt. Hierbij kun je denken aan de Mijn Simyo app en pagina. Als je er achter komt dat het helaas te weinig of teveel was, dan kun je je bundels veranderen voor de volgende maand.
We willen klanten niet limiteren in hun verbruik. Wanneer je ervoor kiest om door te bellen of te internetten, dan is dit mogelijk tegen het buiten de bundeltarief. Bij internet kun je ook MB’s bijkopen. Veel klanten gaven bij ons aan dat ze hier gebruik van willen maken.
In dit geval begrijp ik dat je het verbruik van je dochter niet van tevoren al wist. Dit soort ongelukjes kunnen voorkomen. Op het moment dat dit gebeurd en de bundel bijna op is of te klein is, dan kunnen kosten sneller oplopen.

2. Als Simyo in staat is om op afstand mijn internetinstellingen aan te passen, kan dan niet meteen de limiet aangepast worden in de telefoon zoals uitgelegd op de website?
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met ‘op afstand mijn internetinstellingen aan te passen’. Wil je uitleggen wat je hier precies mee bedoelt?

3. Waarom doelbewust de klantrelatie verstoren door de klant te straffen met een boete van 15x de normale kosten als je buiten de limiet zit?
Jammer om te lezen dat je er zo tegen aankijkt. Dingen worden niet doorgevoerd om ‘doelbewust de klantrelatie te verstoren’. Bij vraag 1 heb ik uitgelegd hoe het komt dat je kunt door internetten en hoe onze abonnementen in elkaar zitten.

4. Waarom niet een eenmalige waarschuwing bij het overschrijden van de limiet?
Bij ons heb je geen limiet. Je kan een internetbundel aanvragen. Als je bijvoorbeeld kiest voor de Internetbundel 500, dan kun je met deze hoeveelheid binnen je bundel blijven. Wanneer je meer dan 500 MB verbruikt, dan kun je daarna tegen het buiten de bundeltarief internetten. Ook kun je MB's bijkopen. Er worden daarnaast sms'jes gestuurd bij 80 % en 100 % van je internetverbruik. Hierin wordt ook aangegeven dat bijkopen mogelijk is.

5. Waarom geen progressieve bundel net als de belastingschaal: eerste 50 MB gratis, 100-300 mB x bedrag, 300-750 MB 2x bedrag, boven de 750 MB 3 x bedrag
Je tip vind ik interessant. Ik heb zoiets nog niet eerder gehoord. Op dit moment komt er geen verandering in de structuur die wij hebben. We kijken wel naar hetgeen wat klanten tegen ons zeggen. Bedankt voor je feedback.

Of er een coulance komt dat durf ik nog niet te zeggen. Zoiets wordt individueel beoordeeld en een aantal zaken worden bekeken en in overweging genomen. Ik vraag mij in eerste instantie af of je nog vragen hebt over het bovenstaande. Ik hoor het graag van je.

@Raytje en Scotsman; bedankt voor jullie bijdrages. @MichD; bedankt voor je reactie, boeiend om te lezen hoe je het graag bij ons wilt zien. We nemen je feedback in ieder geval mee.
Beste Naomi, bedankt voor je reactie. Hieronder mijn commentaar:

1. Je stelt dat Simyo tools biedt om je gebruik in de gaten te houden. Dat is waar maar die blijken in ons specifieke geval niet toereikend: telefoon ligt in de tas, geluid van sms wordt niet gehoord. Wij hadden de pech dat de autorit 2 uur duurde.
Je stelt ook "We willen klanten niet limiteren in hun verbruik". Sorry, maar ik kan dat niet serieus nemen. Als een klant voor Simyo kiest en het goedkoopste abonnement afsluit met 200 MB data, denk je dan serieus dat er een klant blij gemaakt is met 700 MB voor 80 euro?

2. Ik bedoel hier: Op jullie website staat bij het instellen van internet op je telefoon letterlijk: "Bij het eerste gebruik met de Simyo SIM-kaart wordt de HTC One M8 in principe automatisch voorzien van de juiste instellingen."

3. Ik zou graag willen weten hoe je aankijkt tegen mijn vergelijkingen die ik verderop gemaakt heb. Een bedrag van 80 euro op een abonnement van 10 euro voelt nu eenmaal als een boete, het is ongeveer het bedrag dat je als boete krijgt als je 64 km/uur rijd binnen de bebouwde kom. Maar in dat geval zou ik iemand in gevaar hebben kunnen brengen.

Verder ben ik nog van mening dat de website alle informatie bevat die je nodig hebt om het probleem wat ik nu heb te voorkomen. MAAR ALLEEN ALS JE WEET WAAR JE MOET ZOEKEN! Je moet er naar op zoek en je wordt er niet actief op gewezen. Ik begin me steeds meer af te vragen of deze werkwijze door een rechter nog wel acceptabel gevonden wordt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi eskimojunk,

1. Ik begrijp dat het tijdens dit ongelukje niet toereikend was. Toch vind ik het belangrijk om aan te geven dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen telefoon en het verbruik. Dat je dochter in dit geval gebruikmaakt van de hotspot van je vrouw is vervelend. Zeker omdat dit niet de bedoeling was. Zoiets kun je van tevoren ook niet bedenken anders was het niet gebeurd.
Het systeem ziet de specifieke situatie niet en ziet ook niet waarom de internetkosten hoger zijn dan gebruikelijk. We bouwen een aantal dingen in: de tools (de Mijn Simyo pagina en app) en de 80 % en 100 % sms. Dat bijvoorbeeld zo'n sms over het hoofd wordt gezien omdat de situatie op dat moment het niet toelaat is ongelukkig.

2. Bedankt voor je toelichting. Wij zijn niet instaat op je internetinstellingen op afstand aan te passen. Je telefoon configureert zich automatisch bij de eerste keer opstarten met een nieuwe simkaart. Dit bedoelen we met: "Bij het eerste gebruik met de Simyo SIM-kaart wordt de HTC One M8 in principe automatisch voorzien van de juiste instellingen."

3. Ik vind het jammer om te lezen dat je het ervaart als een boete. Persoonlijk zou ik zo'n vergelijking niet maken. De kosten zonder internetbundel zijn vastgelegd. We geven het tarief ook aan op onze website. Hier hoef je geen gebruik van te maken. Je kunt MB's bijkopen wanneer het op is. Je betaalt op zo'n moment 500 MB voor € 5.

Heb je hier vragen over?
Best Naomi,

Ik vind het erg belangrijk dat medewerkers zoals jij je bewust zijn dat de kosten buiten de bundel door veel mensen (ik schat zo in 98% van jullie abonnees) als crimineel ervaren wordt. En ik vind het ook belangrijk om aan te geven dat jullie verantwoordelijk zijn voor tevreden abonnees.
Het hele internet staat vol met voorbeelden. Neem het verhaal hieronder (van https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/komt-mijn-zoon-zon-hoge-rekening-veel-verbruik-binnen-10-min-25340): 10 minuten internetten buiten de bundel voor 100 euro:

Hoi, Ik heb hetzelfde in juli meegemaakt en de rekening van bijna 200 euro voor mijn zoontje gewoon betaald. Hij had per ongeluk naar Spotify zitten luisteren terwijl wij op schiphol zaten te wachten om te boarden. Dacht dat het een offline playlist was wat hij zat te luiteren, maar in de haast had hij thuis de download niet afgemaakt. Dus hij zat zonder het te weten een online playlist te luiteren. In 20 minuutjes 175,- boven bundel! Nogmaals, boos op zoontje, maar rekening gewoon betaald. We gingen op vakantie en ik wilde niet voor het hele gezin de vakantie verpesten. Heel duur lesgeld... Maar net rekening gekregen van november en nu100,- boven bundel. Ik boos en op hoge poten naar mijn zoontje. Ik had zijn bundel al naar 1,5GB verhoogd. Hoe kan dit vroeg ik boos. Samen de rekening uitgeplozen en wat blijkt, in nog geen 10 minuten 100,- data boven bundel! Hij was thuis, dus moet normaal op wifi zitten. Lag die er per ongeluk even uit? Ik weet 't niet. Maar het risico wordt mij te groot. Waarom niet blokkeren zodra de bundel bereikt is? Want een SMS is leuk hoor, hij is nl daarna vrijwel niet meer op internet geweest, maar kwaad was in 10 minuutjes geschiedt. Het vriendelijke goedkope abonnementje is nu een aanslag op mijn portomonee. Weg kerstcadeautje! Want hij kon voor 100,- een kado uitzoeken... maar die heeft hij verbruikt aan data bij Simyo. Diep triest.... ik baal goed en kerst is verpest. Zoontje verdrietig.... 10 minuten 100,- of te wel 10,- per minuut..... Simyo help! Met vriendelijke groet, H. Snoep
Gemarkeerd als antwoord
Hoi Snoep,

Welkom op het forum, leuk dat ik je hier ook tegen kom

Ik heb je vanmorgen telefonisch gesproken, en gelukkig zijn we er samen uitgekomen. Zo gaan jullie toch een goede kerst tegemoet Let er wel op dat een dergelijke tegemoetkoming éénmalig is.

Graag wil ik je adviseren om je zoon de waarschuwings-sms goed in de gaten te laten houden. Op het moment dat hij de sms binnen krijgt, ook zijn internet uit te zetten via Mijn Simyo. Het verbruik had in dit geval 3 dagen later plaats gevonden. Voorkomen is beter dan genezen. Ook helpt het echt als hij zijn dataverbinding uit zet op het moment dat hij van een Wi-Fi netwerk gebruik wil maken.

Fijn dat je zoon nu toch iets met kerst kan uitzoeken. Was hij happy met het goede nieuws?

@Martijn® Dank voor het meedenken.

Bekijk originele reactie
Of deze van https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/internet-buiten-bundel-hoge-kosten-20424: 149 euro boete:

Hi Simyo,

Ik bekeek vandaag mijn mijnsimyo account en zag dat ik nog 0 van de 1500 MB uit mijn internetbundel over had.. Ik baalde, want dit is al de tweede keer dat ik hier geen melding van heb gekregen (email/sms). Ik keek bij mijn verbruik en zag dat de rekening intussen 149 euro is!!!!!!!!!!! In een ander topic las ik dat je een melding hoort te krijgen want het gaat hier om een internetbundel en geen bel of sms.

Waarom heb ik niks ontvangen? En vooral niet omdat het een belachelijk hoge rekening is?

vriendelijke groet,
Wies
Gemarkeerd als antwoord
Hoi Wies,

Dat lijkt me wel even schrikken. Je bent je van geen kwaad bewust en ineens zo'n rekening :mad:
In je gegevens zie ik dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat je gelukkig al tegemoet bent gekomen.
Verder heb ik na laten kijken hoe het zit met de niet-ontvangen SMS en er is geconstateerd dat ie dus niet is verstuurd. Gelukkig kunnen we dat checken, anders zegt straks iedereen met een hoge rekening dat ze 'm niet gehad hebben

Volgende maand krijg je 'm wel, dat is gerepareerd. Met 50% bundel verbruik hoor je ook een SMS te krijgen, dus kun je in de gaten houden of je die ook krijgt?

Het is ook handig om na te gaan waar je dataverbruik vandaan komt. In je verbruik zie ik dat het eigenlijk vanaf het begin van de maand al meteen 'vol gas' is gegaan met je internet.
Bij veel telefoon kun je zien welke apps of welk deel van je besturingssysteem dit veroorzaakt. Hier lees je daar meer over. Ook geven we daar tips hoe je je dataverbruik in de hand kunt houden.

Ik zie ook dat je wel vaker te weinig hebt aan je bundel. Je kunt nog een stapje hoger, dan kom je minder vaak buiten je bundel.

Bekijk originele reactie
like this+ 0Quote
Reputatie 4
Badge +10
Hoi eskimojunk,

In sommige gevallen wordt er een coulance aangeboden. We kijken op zo'n moment naar de specifieke situatie. Zoiets gebeurd eenmalig en als de klant in aanmerking komt voor een coulance, dan wordt een deel van de kosten vergoed. De twee voorbeelden die je noemt, die vielen daar onder.
Badge
Het zelfde is mij overkomen. Ik dacht dat ik nog binnen mijn bundel was maar omdat ik in het buitenland was had mijn data verbruik mijn dat verbruik in de roaming tab geplaatst en dat had ik over het hoofd gezien. Dom natuurlijk maar het koste me wel 60 Euro. Simyo kan wel zeggen dat ik niet als een boete moet maar zo voelt dat natuurlijk wel.

Simyo zegt dat data niet direct afgesloten wordt als ik over mijn bundel ga een service is. Echter dit is geen service waar ik 60 Euro voor wil betalen. De service die ik wil is dat ik hoge geen buiten bundel kosten heb zelfs als dat betekend dat mijn data afgesloten wordt.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gengishkan,

Jeetje, erg balen dat je zulke hoge kosten buiten je bundel hebt!

Helaas bieden wij niet de service aan om je internet af te sluiten als je bundel opraakt. Om kosten buiten je bundel te voorkomen, sturen wij je wel een sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. In de laatste sms geven wij aan dat je hierna kosten buiten je bundel maakt.

Als je graag wilt dat je internet wordt afgesloten bij het volledig verbruik van je internetbundel, dan kun je het beste een App downloaden om een datalimiet in te stellen. In onze blog vind je hier meer informatie over.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Vanuit mijn ervaring met databundels van providers buiten Europa kan ik u zeggen dat men daar een goede pollicy heeft voor het gebruik buiten de overeenkomst. Ze brengen daar gewoon de snelheid terug naar een minimum zodat je kan blijven internetten maar nooit met een grote overschrijding geconfronteerd wordt.
Wellicht een idee voor Simyo?😉
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wim,

Dank voor je feedback! Dit idee hangt al op onze Wall of Change - dat is de wand waar alle ideeën en suggesties op komen te staan. Eens per week worden deze ideeën dan besproken door de afdelingen die hierover gaan. Zoals Asma aangaf, krijgt men altijd al wel een sms als je op 80% en op 100% van je bundel zit. Als je dan ook nog Mijn Simyo in de gaten houdt, kun je MB's bijkopen wanneer dat nodig is!

Heb je nog een andere vraag?

Groetjes,
Jihane

Reageer