.

Beantwoord

Bijna geen verbinding internet, hoe komt dit?

  • 20 October 2014
  • 22 reacties
  • 878 Bekeken

Hallo,

Sinds 19 september heb ik een abonnement bij Simyo. Het probeem is dat ik bijna geen internetverbinding heb, buiten wifi.
De instellingen lijken goed aangezien hij af en toe wel even verbinding maakt. Maar dat is maar heel zelden.
Nu thuis heb ik als test even wifi uitgezet en heb ik maar een paar minuten internet.
Internet staat bij intestellingen bij mijn simyo op aan. Als toegangspunt heb ik nog wel Kpn internet.
Maar als dat niet goed zou zijn zou het toch nooit moeten werken? Dat doet het dus wel heel af en toe.
Hebben jullie advies?
Bedankt.
Monique
icon

Beste antwoord door Naomi 21 October 2014, 15:59

Bekijk originele reactie

22 reacties

Hallo Monique68.

Ik mis in je vraag wat voor een telefoon je hebt, zou behulpzaam kunnen zijn bij het zoeken naar de oplossing.

Groet,
Friesian.
Hallo Monique68.

Ik mis in je vraag wat voor een telefoon je hebt, zou behulpzaam kunnen zijn bij het zoeken naar de oplossing.

Groet,
Friesian.



O ja, sorry, dat is handiger natuurlijk. Ik heb een samsung galaxy advance, GT I9070.
Voorheen, met mijn abonnement bij KPN nooit problemen gehad. Inmiddels heb ik ook al geprobeerd een nieuw toegangspunt toe te voegen, zoals ik ergens las. Dit hielp ook niet.
Hij staat nu weer op het oude toegangspunt.
Controleer even of alles klopt qua instellingen op je telefoon. Alles wat dus staat op https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-s-plus-22380387
                   

Groet,
Friesian. :)

Ook uit en aan, na invoering van de instellingen?
 Laat ff weten of dit helpt... 
Hoi Friesian,

Bedankt voor je informatie. Ik heb het allemaal nog een keer gecontroleerd en opnieuw ingesteld. Maar het was eigenlijk dezelfde link als ik al had geprobeerd.
Wifi heb ik nu even uitgeschakeld maar hij doet het helaas na opnieuw aanzetten nog steeds niet.
Raar he? Vreemde is dus dat hij het vandaag af en toe een halve minuut wel deed. Maar langer ook niet.

Groet,
Monique
Dan zit er maar 1 ding op, wacht geduldig op de reactie van een moderator. En idd, erg vreemd.
Wat je nog kunt doen eventueel, Telefoon, battery er uit, sim er uit. Een kwartier wachten en daarna alles terugplaatsen.
Wil ooit wel eens helpen..

Groet,
Friesian
Batterij eruit heb ik vanmiddag geprobeerd. Dat zal ik nog eens proberen samen met de sim kaart.
In ieder geval bedankt voor je hulp!!

Groet,
Monique
Voor nu,

Anyplace anywhere anytime.🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Ben benieuwd wat hieruit voortkomt, maar dat lees ik vanzelf!

Groet,
Friesian
Sim kaart eruit leek even te helpen. Ik had zowaar een paar minuten internet!
Maar als test deed ik wifi weer even aan en later weer uit.
Toen pakte hij helaas internet niet meer op. Snap er niets van.:(

Fijne avond in ieder geval!

Groet,
Monique
Vanaf nu zou ik geduldig wachten op de reactie die je krijgt van een moderator.
Streven is binnen een werkdag.....

Suuk 6, en een prettige avond. 🆒

Groet,
Friesian.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Monique68, welkom op het forum van Simyo!

Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Internet. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.

Ik zie dat je met Friesian al het een en ander hebt doorgenomen 🙂 Fijn dat je internetinstellingen goed in je toestel staan. Ook goed dat je op advies van Friesian je toestel uit hebt gezet en je batterij even hebt verwijderd. Jammer dat dit nog geen verschil heeft gemaakt.

Je optie ‘Internet op je mobiel’ heb ik even voor je gereset. Wil je je toestel uit- en aanzetten? Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden met de nieuwe instellingen 😮 Mocht dit niet helpen dan raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Hierdoor kunnen wij specifieker voor je zoeken.

Laat je het even weten?

@Friesian; bedankt voor je reacties 🙂
Hoi Naomi,

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft het allemaal niets geholpen. Internet blijft het heel af en toe een paar minuten doen maar hij doet het vaker niet dan wel. (wifi werkt wel goed). Sinds vorige maand heb ik bij jullie een abonnement. Daarvoor heb ik nooit een probleem gehad.
Vreemd want toen zat ik bij kpn met hetzelfde netwerk als het goed is.
Op deze manier wordt het helaas een kort abonnement want ik overweeg weer snel over te stappen.

Groetjes,
Monique
Badge +6
Hoi Monique68,

Wat vervelend dat het helaas nog niet is verbeterd 😞

Ik ben benieuwd of je ook zoals gevraagd je simkaart even in een andere telefoon hebt geplaatst en hebt gekeken of je daarin hetzelfde probleem ervaart?

Daarnaast heb ik even in je verbruik gekeken en zie dat er wel verbinding wordt gemaakt, maar dat het telkens maar hele kleine sessies zijn. Daarom ben ik benieuwd of je misschien in je instellingen van je data hebt ingesteld dat je 'achtergrondgegevens wil beperken' of iets dergelijks? Dat zou ook het één en ander kunnen verklaren namelijk.

Ik hoor het graag van je om je hiermee verder te kunnen helpen! 🙂
Hoi Kim,

Helaas doet hij het ook niet met een andere smartphone.
Waar vind ik precies "achtergrondgegevens beperken"? Volgens mij heb ik daar niets gewijzigd sinds mijn overgang naar jullie.
Ik kan het ook vinden. Heb wel bij instelingen gezocht maar zie geen onderdeel "data".

Groetjes
Monique
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Monique68,

Toen ik even naar je aansluiting keek, zag ik dat je in Zeewolde woont. Er is momenteel een storing met de mast in Zeewolde, veroorzaakt door muizen.

Helaas heb ik nog geen oplostijd van KPN doorgekregen, maar ik weet wel dat er momenteel al werkzaamheden aan de mast zijn 🙂 Ik kan je nu helaas alleen vragen om geduld. Sorry voor het ongemak!
Hoi Tiury,

Ok, dan wacht ik nog even af. Al lijkt het me niet alleen de oorzaak aangezien ik hetzelfde probleem heb als ik in Amersfoort ben waar ik werk.
En vorige week was ik in Amsterdam waar hij het ook niet deed.


Groeten,
Monique
Reputatie 5
Badge +11
Hi Monique68,

Ik heb inmiddels vernomen dat de storing in Zeewolde is afgemeld, dus daar zóu je geen problemen meer moeten ondervinden.
(Ik hoop dat je genoeg muizenvallen hebben gezet ;))
Je geeft aan dat je het ook in Amersfoort en Amsterdam hebt. Als je daar niet op absolute piekmomenten bent zoals Koningsdag etc. zou je gewoon moeten kunnen bellen en internetten in die steden.
Heb je dit altijd op dezelfde plekken in die steden? Zo ja, kun je me dan die postcodes geven? Dan kan ik nagaan wat er aan de hand is.
Hoi Ernst,

In Amersfoort is de postcode 3818 EX.  In Amsterdam was ik op een gewone vrijdag in het centrum.
Het belbereik lijkt goed (gebruik ik eigenlijk zelden), het gaat puur om het internet.
En als ik thuis mijn wifi uitschakel springt hij nog steeds heel af en toe even op 3g.
Het is echt heel vervelend. Misschien nog ander ongedierte ;-)

Groetjes,
Monique
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Monique68,

Toevallig woon ik vlakbij Laan 1914 in Amersfoort en is mijn bereik wel uitermate stabiel. Ik denk dat er dan toch iets niet goed staat ingesteld in de telefoon 😕.

Als je in je telefoon gaat naar Instellingen -> Draadloos en netwerk -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators, kun je kiezen voor "automatische selecteren".

Op die manier zoekt je telefoon automatisch naar een goed netwerk, wanneer de oude verbinding wegvalt.

Als je dit hebt gedaan, kun je weer terug naar het instelling menu Mobiele netwerken en ga je vervolgens naar Netwerkmodus. Hier staat nu (waarschijnlijk) GSM/WCDMA (auto-stand). Deze kun je als het goed is op alleen WCDMA stand zetten. Hierdoor blijft je telefoon alleen naar 3G verbinding zoeken.

Laat je me weten of dit heeft geholpen? 😃
Hey Triuri,

Wat toevallig dat je daar in de omgeving woont. Mooie plek!
De telefoon had ik al op alleen WCDMA gezet.
Het op automatisch selecteren gaat wat moeizaam. Als ik het aanklik krijg ik de tekst:
Kan geen netwerken zoeken als gegevensservice is geactiveerd. Wilt u de vervingding met de gegevensservice verbereken en beschikbare netwerken zoeken?  Als ik dan op ok druk is hij een tijdje bezig en vervolgens krijg ik weer het scherm waar ik kan selecteren.
Onder netwerkoperators staat uu: netwerkoperator selecteren.
Weet jij of dat goed is zo.

Groetjes,
Monique
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Monique68,

Dat is vreemd, maar dan draaien we het even om! Als je de netwerkmodus eens op (gsm/wcdma) auto-stand zet en dan je telefoon automatisch naar het netwerk laat zoeken... krijg je dan ook een foutmelding?

Als je dit gedaan hebt, zet je telefoon dan weer op WCDMA. Dan heb je uiteindelijk dezelfde configuratie 🙂
Hoi Tiuri,

Hij lijkt het nu wel beter te doen. Heb hem nu een paar keer van wifi gehaald en weer terug en toen kwam 3g er wel steeds op.
Ik zal het komende week een paar keer checken als ik onderweg ben.

Bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Monique
Badge +6
Hoi Monique68,

Helemaal goed, graag gedaan en hou ons op de hoogte alsjeblieft! 🙂

Reageer