.

Beantwoord

betalen voor internet op je mobiel

  • 26 April 2013
  • 3 reacties
  • 576 Bekeken

Badge
Ik heb deze maand mijn factuur ontvangen. Ik moet extra betalen voor internet op mijn mobiel. Nu heb ik geen bundel en maak ik nooit gebruik van internet via mijn mobiel. Alleen via Wifi. Hoe kan het dan dat ik hiervoor moet betalen?
icon

Beste antwoord door Alex 1 May 2013, 17:06

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat je geen internetbundel hebt betekent beslist niet dat je internetverbinding uit staat. Een bundel betekent alleen maar dat je een van te voren afgesproken hoeveelheid data voor een voordelig bedrag kunt verbruiken. De normale, buiten-de-bundel prijs ligt een stuk hoger, en dat is wat je in dit geval extra moet betalen. Ook als je nooit gebruik maakt van internet via je mobiel, een moderne smartphone maakt toch af en toe contact met het internet zonder dat de eigenaar dat in de gaten heeft. Voor meer info zie https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/
Je kunt alle internet dataverkeer overigens stoppen op je persoonlijke pagina Mijn Simyo, onder Mijn Instellingen. Toegang tot het internet is dan alleen mogelijk via WiFi.
Badge
Dank Scotsman. Ik heb het zojuist aangepast op Simyo. Maar dat heb ik in het verleden ook al een keer gedaan. Ik zag dat de site vernieuwd was. Het lijkt erop dat mijn instellingen daarbij zijn aangepast.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Nante_vd,

Ik heb je aansluiting bekeken en gezien dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' in een eerder stadium had uit gezet. Helaas is deze optie niet goed op het achterliggende systeem uit gezet. Hierdoor heb je € 1,82 aan internet kosten gegenereerd. Ik zal dit laten verrekenen op je komende factuur. Excuses voor het ongemak.

Bedankt voor het meedenken Scotsman. Het klopt wat je zegt, maar in het geval van Nante_vd had de optie uit moeten staan.

Groetjes,

Alex

Reageer