.

Beantwoord

Als ik VPN aan heb, krijg ik geen mobiel internet! Doet KPN dat? Hoe zit dat met andere providers?

  • 27 September 2019
  • 8 reacties
  • 712 Bekeken

Badge
Als ik VPN uitzet, krijg ik opeens wel internetcontact. Dit suggereert dat de provider VPN blokkeert, terwijl dit juist bedoeld is om privacy op straat te waarborgen. Je wordt namelijk voortdurend op alle manieren getrackt. Ik zou dat behoorlijk schandalig vinden en reden om een andere provider te zoeken.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 September 2019, 11:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zou het kunnen dat de VPN niet goed is ingesteld en dat het daardoor niet werkt? Werkt die VPN wel over wifi bijvoorbeeld?

Ik heb al meerdere VPN-providers gebruikt en nooit problemen gehad dat dat niet werkte over Simyo.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Jan Explorer,

Welkom op het Simyo forum!

Wat groentjuh aangeeft zou inderdaad een optie kunnen zijn, dat de vpn instellingen op je toestel zelf niet juist zijn ingesteld. Simyo zou dit in ieder geval niet "blokkeren", misschien heb je nog iets aan deze link. 😊

Groetjes,
Daisy
Badge
Dank voor de snelle reactie. Ik zou niet weten wat ik aan instellingen verkeerd heb staan. Mijn ExpressVPN doet het uitstekend met Wifi, maar niet met mobiel (simyo). Ik heb een app met de volgende instellingen:
VPN Protocol: Automatisch (= Express VPN kiest automatisch het protocol dat het meest geschikt is voor uw netwerk, kijk eens aan!)
Automatisch herstellen: Aan
Help ExpressVPN verbeteren: Aan
Taal: Nederlands
VPN configuratie opnieuw installeren..... Dit zou ik kunnen proberen.
Dat antwoord van Asma heeft het enkel over veilig internetten met Wifi. Dat is dus onvolledig. Je kan VPN ook gewoon gebruiken met 3G/4G.

En dat is waar @Jan Explorer juist tegen aan loopt. Bij hem werkt dat niet.
Reputatie 7
Badge +6
Hi Jan Explorer,

Ik heb het zelf even getest met een Simyo aansluiting, daar werkt alles wel. Ik heb dit getest op een Android toestel met de (gratis) app: TunnelBear.

Daarnaast geven andere collega's aan dat zij ook geen gebruik kunnen maken van de VPN, waarin hen eigen provider niet zo veel konden betekenen omdat alles wel toegelaten word vanuit de provider. In principe kunnen Simyo klanten hier dus ook gewoon gebruik van maken, misschien werkt een andere app wel? Of ligt het misschien toch aan je toestel?

Groetjes,
Daisy
Badge
Ik heb de duurste VPN-app Express VPN en Iphone 6
Reputatie 7
Badge +9
Heb je ook al contact geprobeerd op te nemen met ExpressVPN en wat waren de conclusies bij hen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jan,

Ik vraag me hetzelfde af als @Groentjuh: heb je al contact gehad met ExpressVPN?

Groetjes,
Jihane

Reageer