.

Beantwoord

Als ik verbruik buiten mijn bundel heb, kan ik deze kosten dan dekken met het kopen van extra internetbundels?

  • 27 August 2018
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Mijn kleindochter heeft met mijn telefoon zitten spelen en is over de bundel van 500 mb gegaan.
Kan ik nu nog bijkopen? Of moet ik veel bij betalen?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 August 2018, 09:36

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
500MB bundel, prepaid of sim-only?!

Voor sim-only geldt:
De MBs buiten je bundel blijven buiten je bundel staan en zullen volgens buiten de bundel tarief in rekening worden gebracht. Als je een extra 500MB bundel neemt, dan komen de reeds buiten de bundel verbruikte MBs daar niet in. De MBs, die je tot het einde van de maand wil gebruiken, kan je nog wel afvangen met zo'n bundel.

Je kun er ook voor kiezen om, ipv een extra bundel te nemen, op deze pagina de optie "Internet op je mobiel in Nederland" uit te zetten. Dan kun je even geen data meer gebruiken via 2g, 3g en 4g, maar de rekening loopt dan ook niet verder op. Vergeet niet volgende maand deze optie weer aan te zetten, want zolang die optie uit staat kun je niet via 2g, 3g en 4g internetten.

Voor prepaid geldt: Zodra bundels op zijn, worden MBs tegen het pay-as-you-go tarief van je beltegoed afgetrokken. Als je beltegoed op is, dan wordt de aansluiting geblokkeerd totdat je opwaardeert tot boven de 0 euro. Door technische vertragingen kun je onder de 0 euro beltegoed komen. Dit kan tot maximaal -5 euro.

Lees hoe dan ook even deze blogs door:
Daar staan veel nuttige tips in om deze situatie te voorkomen!
Reputatie 6
Badge +5
Hi marijke1952,

Welkom op het Simyo Forum!

Oei, wat jammer dat je kleindochter je internetbundel heeft opgemaakt. Zoals Groentjuh al gedetailleerd aangeeft, kan je met bijgekochte internetbundels de gemaakte kosten niet dekken. Deze zullen aan het einde van de maand op je factuur komen te staan. Je kan de extra bundel wel gebruiken om de rest van de maand internet te blijven gebruiken. Om situaties als deze in de toekomst te voorkomen, deel ik graag de volgende tips met je. Daarnaast kan het volgende blog, speciaal gericht op verbruik van kinderen, misschien helpen. Heb je hier verder nog vragen over?

Groentjuh, bedankt voor je hulp :)

Groetjes,
Niels

Reageer