.

Beantwoord

Afgelopen 5 dagen zeer hoog verbruik. Hoe kan dat?

  • 10 July 2017
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

Mijn wifi stond uit. Was niet door mij uitgezet. Kpn had afgelopen dagen onderhoud aan het netwerk.Er zijn al meer gevallen bekend dat op onverklaarbarewijze tijdens het onderhoud aan het netwerk de wifi wordt uitgezet.
Mijn gsm verbruik de afgelopen dagen waren noreaal.
icon

Beste antwoord door Ray 11 July 2017, 06:38

Bekijk originele reactie

8 reacties

Je bedoelt dat wifi uit was gezet in de vorm van verbindingsverlies of echt uit stond in je telefoon. In beide gevallen kunnen Simyo en ook KPN daar weinig aan doen. Je wifi verbinding staat totaal los van je aansluiting bij Simyo.

De oorzaak ligt dus zeer waarschijnlijk bij je provider waarvan je Wifi aansluiting is.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dirkjeemmeloord,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je wifi door onderhoud is uitgeschakeld. Heb je hier ook contact over opgenomen met de provider van je internetaansluiting?

Op het moment dat je telefoon geen wifi verbinding kan verkrijgen, internet je automatisch via het mobiele netwerk. In dit geval kan je internetbundel dan sneller opraken dan gebruikelijk. Om kosten buiten je bundel te voorkomen, hebben wij je een waarschuwingssms gestuurd op het moment dat jij je internetbundel volledig had verbruikt.

Ik adviseer je om nieuw internetbundel aan te vragen via Mijn Simyo. Op deze manier weet je namelijk zeker dat je geen internetkosten maakt zonder een internetbundel. Ook kun je het beste even contact opnemen met je internetprovider, aangezien je wifi plotseling is uitgeschakeld. Zij kunnen je hier het beste mee helpen.

Laat je het ons weten of het lukt zo?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Ik heb sinds deze maand een sim only abonnement afgesloten omdat ik ook in het buitenland wil kunnen internetten.
Nu heb ik binnen drie dagen al bijna 500 mb gebruikt, terwijl ik niets anders doet als anders.
Ik kan dat moeilijk geloven, begrijpen en niet controleren. Ik vind het een vage handel.
Engelien.
Nouja "startentd simyaan" ik zit volgens mij al langer als 10 jaar bij simyo.
Hoi Engelien - @Marco van Rooyen

Niet alleen ik ben actief als medeklant om ook jou ondersteuning te geven. Laten we eerst bij het begin beginnen. Graag wat informatie.

  • Merk en type telefoon
  • Hoe gebruik je Wi-Fi en hoe mobiel data.
Lees alvast dit blog met nuttige informatie.

En vooral, stel de vragen die voor jou helpen, we zijn er ook voor jou.

**Edit**
Startend simyaan gaat meer over forum actief, het zijn maar wat cijfertjes, het beestje moet een naam hebben. (om het zo te zeggen als paerdjuh😉)
Hoi,
Ik heb nog eens naar de telefoon van mn meisje gekeken (S6), bleek ook de wifi uit te staan.
Dit kan evt het hoge verbruik verklaren.
Ben benieuwd hoe het verbruik zich vanaf nu zal ontwikkelen.
Evengoed bedankt voor de snelle reactie
Marco en Engelien..
Graag gedaan. Persoonlijk heb ik mobiele data alleen aan wanneer nodig, zet het consequent uit wanneer dat kan.

De app dataeye of Samsung (voormalig Opera) Max kan ik zeker aanbevelen.
Jij - de gebruiker - bepaalt welke app actief data mag gebruiken.

Suuk 6.
Fijne avond nog saampjes.🙂
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Engelien en Marco,

Zo dan gaan je MB's er wel heel snel doorheen en dat is niet fijn natuurlijk. Ik vermoed dat het eraan gelegen heeft dat de wifi uit heeft gestaan. Als wifi nu weer aan staat zal je minder MB's gebruiken.

Met de tips van Friesian kun je ook je verbruik nog meer in de hand houden. 🙂

Mocht je toch weer iets vreemds zien, laat het dan vooral weten!

Groetjes,
Thomas

Reageer