.

Beantwoord

140 MB extra verbruikt, kosten € 21,03?

  • 22 December 2018
  • 14 reacties
  • 775 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Volgens mijn abonnement heb ik maandelijks 1000 MB voor 4 Euro. Gemiddeld verbruik ik per maand zo’n 500 MB.
Afgelopen maand heb ik 140 MB extra verbruikt en hier moet ik nu 21,03 Euro extra voor bij betalen.
Dat is 15 cent per MB, terwijl ik normaal gesproken 0,4 cent per MB betaal.
Dus voor elke mb buiten mijn bundel betaal ik nu 37,5x zoveel?
Is dit correct? want dan vind ik dan buiten proportioneel, absurd en onacceptabel.
Als dit het geval is wil ik weten hoe ik zo snel mogelijk mijn abonnement op kan zeggen.
Ik heb recent mijn vader geadviseerd om ook van Simyo gebruik te maken, maar dat ga ik hem dan ook afraden.
icon

Beste antwoord door Jihane 24 December 2018, 15:03

Bekijk originele reactie

14 reacties

Beste @Badec .


Heb je waarschuwingssmsjes ontvangen?
Reputatie 7
Badge +9
Zie de tarievenpagina rechtsonder:
Geen internetbundel of is je bundeltegoed verbruikt? Het tarief is dan € 0,15 per MB.


Ja, € 0,15 per MB klopt.
Is dat buiten proportioneel, absurd en onacceptabel? Mijn persoonlijke mening hierin is: Ja, met de huidige voorwaarden (geen plafond of iets dergelijks) is dat buiten proportioneel, absurd en onacceptabel en hoop dan ook dat Simyo daar eens naar gaat kijken.

Als je daarvoor naar een andere provider gaat kijken dan geef ik je groot gelijk!

Wacht de reactie van een moderator nog af, want de klantenservice kan redelijk goed zijn in het oplossen van problemen.

Bij Simyo moet je als klant gewoon binnen je bundel blijven. Ze sturen per SMS een waarschuwing als je 80% en 100% hebt gebruikt. Dat kun je MBs bijkopen (5 euro voor 500MB = 1 cent per MB; 2 keer zo duur, maar op zich nog) en internet uitzetten. Doe je geen van beide dan betaal je bij Simyo zoals je merkte de hoofdprijs.
Reputatie 7
Badge +6
Mosterd na de maaltijd..... maar voor die vier euro kun je nu 2000 MB krijgen.
Badge
Ik heb idd een sms gehad dat ik door mijn bundel heen was, hiervan heb ik de korte samenvatting gelezen zonder het bericht te openen en dan zie je niet het tarief.
Dat ik wat extra moet betalen voor dat ik buiten mijn bundel ga, vind ik niks meer dan normaal maar 35x zoveel? Terwijl je elke maand MB's door de plee spoelt omdat je ze niet mee kan nemen? Dat vind ik echt schandalig. De maand ervoor had ik gratis MB's gekregen omdat ik al zo lang klant ben (die ik niet opgemaakt heb) en dan wordt je een maand later op deze manier bedankt?
Beste Badec.

Allereerst heel erg bedankt voor de terugkoppeling. Dit is iets wat ons, FE en andere betrokken klanten, helpt om te weten of de gedane suggesties helpen..

Zowel o.a. Groentjuh en ik delen dezelfde mening maar er zou meer gedaan kunnen worden dan kijken volgens mij.

3 jaar geleden heb ik dit topic gestart.
Zou je dat (*edit* misschien) even willen nalezen en behalve de kosten per MB ook hierover stelling willen nemen?

Als betrokken klanten zijn we benieuwd naar welke verbeterpunten jij graag ziet bij Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Badec,

Welkom op 't Simyo Forum!

Logisch dat je daar geschrokken van bent! 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je in november inderdaad kosten buiten je bundel hebt (€ 21,03). Je hebt op 24 november een sms gekregen met de waarschuwing dat je bundel op 80% zat, en op 27 november zat je op 100%. Ook hier kreeg je een sms over. De buitenbundelkosten bedragen inderdaad € 0,15 per MB. Dit wordt duidelijk vermeld op de website en in de sms'jes die we verzenden. Ik raad men altijd aan om 500 MB's te kopen of om je internet uit te zetten zodra je buiten je bundel komt, om kosten te voorkomen. Ik snap dat je baalt van die kosten, daar niet van! Maar we zijn ook zeer transparant over die kosten en proberen men zoveel mogelijk te informeren.

Heb je verder nog vragen hierover?

@ Groentjuh en Friesian, ik neem jullie kritische noot zeker mee! We zijn met z'n allen al een poosje bezig met het nadenken over de manieren waarop het buitenbundeltarief anders kan. Laten we blijven nadenken.
@ Ron, dankjewel voor je reactie, topper!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hi Badec,

Welkom op 't Simyo Forum!

Logisch dat je daar geschrokken van bent! 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je in november inderdaad kosten buiten je bundel hebt (€ 21,03). Je hebt op 24 november een sms gekregen met de waarschuwing dat je bundel op 80% zat, en op 27 november zat je op 100%. Ook hier kreeg je een sms over. De buitenbundelkosten bedragen inderdaad € 0,15 per MB. Dit wordt duidelijk vermeld op de website en in de sms'jes die we verzenden. Ik raad men altijd aan om 500 MB's te kopen of om je internet uit te zetten zodra je buiten je bundel komt, om kosten te voorkomen. Ik snap dat je baalt van die kosten, daar niet van! Maar we zijn ook zeer transparant over die kosten en proberen men zoveel mogelijk te informeren.

Heb je verder nog vragen hierover?

@ Groentjuh en Friesian, ik neem jullie kritische noot zeker mee! We zijn met z'n allen al een poosje bezig met het nadenken over de manieren waarop het buitenbundeltarief anders kan. Laten we blijven nadenken.
@ Ron, dankjewel voor je reactie, topper!

Groetjes,
Jihane



Wanneer ik nu naar mijn bundel kijk, kan ik voor niks extra 2x zoveel MB's krijgen (2000 ipv 1000).
Of krijg ik nu die optie omdat ik nu voor 140 MB hetzelfde
betaal als ik normaal in 4 maanden voor 4000 mb betaal?

Wat me vooral dwars zit is dat ik jaren lang maandelijks een
hoop belminuten en MB's weggooi, om dit soort onzin te voorkomen en wanneer je
er dan een keer overheen gaat je gewoon genaaid wordt met belachelijk hoge
kosten.

Je kan het idd allemaal goed praten met je sms’jes en het is wettelijk allemaal gedekt. Toch voel ik me gewoon genaaid door Simyo en is het bedrag dat je vraagt voor die extra MB’s gewoon absurd.
Dit is het gevoel dat me bij blijft na al die jaren dat ik al klant bij jullie ben en met dat gevoel zal ik aan het einde van mijn contract overstappen naar een ander provider.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Badec,

Je hebt de aanbieding gevonden 🙂 Nee, die heeft niets te maken met jouw buitenbundelkosten. Dat is een tijdelijke actie die we hebben! Je krijgt voor hetzelfde geld meer MB's. Super handig!

Ik snap heus dat je het zuur vindt dat je vaak MB's/minuten overhoudt, en dan opeens moet bijbetalen omdat je over je bundel heen bent gegaan. Echter is het bekend dat je je MB's niet kunt bewaren, sorry. Het gaat niet zozeer om wettelijke dekking, maar simpelweg om wat de manier van werken is. Zoals ik eerder zei, zijn we hier altijd extreem transparant over.

Ik vind het erg jammer om te horen dat je met een bittere nasmaak achtergelaten wordt 😞 Dat wil ik natuurlijk niet. Sorry daarvoor!

Groetjes,
Jihane
Badge
Waarom passen jullie de naam van mijn topic aan?
Dat vind ik niet erg netjes.
Gebeurt voor betere zoekresultaten voor andere klanten.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Badec,

Het klopt wat Ray zegt. Dit Forum is voor alle Simyo klanten beschikbaar zodat ze zelf op zoek kunnen naar een oplossing. We wijzigen de naam van het topic dus altijd in een vraag waar meer klanten op zouden kunnen zoeken.

Een heel fijn weekend verder! :)

Groetjes,

Kevin
Badge
Wat een onzin, dat is gewoon omdat de aanpaste titel positiever klinkt.
Ik vind het erg vreemd en ongepast dat dit door een mod wordt aangepast.

"140MB extra verbruikt, kosten 21,03 EUR?" Is een beter waarschuwing voor klanten.
Laat dat nieuwe/andere (ontevreden) klanten maar lezen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Badec,

Omdat jij het zo prettiger vindt en omdat het écht geen maniertje is om iemand te misleiden, heb ik het voor je aangepast. 🙂

Fijne jaarwisseling, Badec!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Om even in de terminologie van RonH te blijven, want mosterd na de maaltijd 😉, sorry voor mijn late reactie, een van mijn topictitels was ook eens aangepast en weer terug gedraaid op mijn verzoek. Ik kan me Badec zijn/haar reactie wel voorstellen. Ik was er destijds ook onaangenaam door verrast.

Ik weet niet wat het beleid is binnen Simyo, maar ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat een titel wordt aangepast in het geval deze onwenselijk, aanstootgevend, beledigend, etc. is.

Reageer