.

Beantwoord

1300 MB in half uur verbruikt?

  • 23 December 2018
  • 6 reacties
  • 481 Bekeken

Op 22-12 kreeg ik melding: 80% van MB’s verbruikt. Twee minuten later: 100%.
Bij 80% melding Simyo app even gecheckt. Daar had ik nog ca 800 MB tegoed (van de 1000).
Toch maar 500 bijgekocht (via de app).
Die waren ook in een paar minuten verbruikt.
Lijkt me sterk dat je 1300 MB in zo’n korte tijd kan verbruiken.
Hebben jullie enig idee hoe dit “lek” was ontstaan? En nog belangrijker: hoe dit te voorkomen.......
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 December 2018, 21:25

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo Ron - @ronh239.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor wat gebeurt is, kan met instellingen bijvoorbeeld te maken hebben. Bijvoorbeeld slimme netwerkwisssel of WiFi assistent.
Telefoon als hotspot, maar dat zou je toch weten.😉😎
Veel is terug te vinden in je telefoon.

Welk merk en type telefoon heb je?

Simyo heeft een paar handige blogs
Blog 1 - nooit meer over je datalimiet
Blog 2 - inzicht datagebruik apps
wat betreft datagebruik.

Even doornemen - kun je daar al wat mee vinden wat voor verbruik heeft gezorgd?

We horen graag van je.
Hopend je hiermee al een eindje op weg te hebben geholpen.

Fijne kerstdagen en een fijne jaarwisseling.😎

Voor de beste wensen is het me echt te vroeg, maar dat is persoonlijk.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ron,

Welkom op 't Simyo Forum!

Goed dat je aan de bel trekt! Ik kan niet direct antwoord geven op je vraag, omdat het voor ons niet mogelijk is om te bekijken wáár je data aan verbruikt is. We kunnen ook niet je sms'jes lezen of de inhoud van je telefoongesprekken beluisteren. Zo ook voor internetverbruik: op inhoudelijk niveau wordt er geen informatie verstrekt aan de provider. Je toestel houdt gelukkig wel alles bij, dus met behulp van het blog dat Friesian al gedeeld heeft, kun je op je toestel bekijken welke app(s) de boosdoener(s) was/waren.

Slim dat je meteen wel MB's hebt bijgekocht, dat perkt de schade nogal in. Ik heb jou ook nog 's 1000 MB cadeau gegeven 🙂 Je kunt deze MB's activeren door in te loggen op Mijn Simyo en dan te dubbelklikken op het cadeautje dat je ziet verschijnen. Super handig, want dan kun je tijdens de feestdagen nog gerust internetten met je mobiel.

Heb je hier verder nog vragen over?

@ Friesian, top antwoord, dankjewel!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor het bijvullen van de MB’s!
mijn telefoon had persoonlijke hotspot aanstaan en ik had mijn iPad gelinkt. Er MOET op de achtergrond een slurpende actie plaats gevonden hebben. Hoewel: 1300 MB verdampen in een paar minuten, terwijl ik alleen mail en weeronline actief gebruikte...? (Incl. bijgekochte MB’s) Aan verschillende mensen gevraagd, maar niemand kon het verklaren. Ik heb iig mijn dataverbruik van apps op 0 gezet:).
Ondanks de vraagtekens: Topic closed!
Reputatie 7
Badge +9
Was het iPad naar iphone of iPad naar android smartphone? Bij de tweede ziet de iPad de verbinding als wifi verbinding en kan dan bijvoorbeeld apps gaan bijwerken. Bij de eerste weet de iPad dat het een mobiele dataverbinding is.
iPad - IPhone link.....
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ron,

Graag gedaan 🙂

Fijne jaarwisseling nog allemaal!

Groetjes,
Jihane

Reageer