Skip to main content

.

Hallo forummers,



Stel Simyo zou plannen smeden om iets te doen aan bescherming tegen hoogverbruik door data.

Wat zou jullie voorkeur hebben?




  • Een dataplafond.
  • Geen dataplafond.
  • Dataverkeer knijpen bij bereik van limiet, optioneel data los bij kunnen kopen. (Geen buitenbundel kosten)
  • Geen mening.
  • Anders, omschrijf.



Graag jullie reactie.

 @Roeqajja, "bescherming aan” naar 1266 bij KPN zet de dataroaming-limiet op 0 euro i.p.v. 60,50 euro! Dat is net iets anders dan het niet hebben van een dataplafond.

Er is geen enkel toestel mij bekend, waarbij ik op het toestel kan instellen dat ik geen data in zone 2, 3 en 4 wil gebruiken. Jouw tip over het instellen geldt voor binnen Nederland en zone 1 landen. Zelfs met dat netje ingesteld, heb je al heel snel 60,50 euro staan op de volgende factuur indien je geen verdere stappen neemt en bijvoorbeeld op een veerpont stapt. Of vliegtuigstand uitzet in een zone 2, 3 of 4 zonder dataroaming op jouw mobiel uit te zetten.

En dan heb ik het niet eens over de vele gevallen waarbij ik adviezen zie, die aanraden om "Internet op jouw mobiel - Buitenland” aan te zetten als je je in een zone 2, 3 of 4 land bevindt om te zorgen dat je verbinding kan maken met de mobiele netwerken daar, omdat het met die optie uit niet werkt.


Knijpen met de optie los data bij kopen.
Hoi Friesian,



We hebben de mogelijkheid om databundels bij te kopen als je huidige bundel op is (of bijna op is) gekozen als één oplossing om hoge facturen/dataverbruik tegen te gaan.



Daarbij krijg je nu een berichtje bij 80%, met de uitleg hoe je deze bundels kunt aanschaffen en met de melding dat dit toch wel verstandig is om te doen 🙂.



Hoi Tiury.



De tijd zal het leren, maar ik blijf mijn bedenkingen houden. 🙂
Hoi Friesian,



We hebben de mogelijkheid om databundels bij te kopen als je huidige bundel op is (of bijna op is) gekozen als één oplossing om hoge facturen/dataverbruik tegen te gaan.



Daarbij krijg je nu een berichtje bij 80%, met de uitleg hoe je deze bundels kunt aanschaffen en met de melding dat dit toch wel verstandig is om te doen 🙂.



Uiteraard heb je daarnaast zelf nog de tools om je datagebruik in te zien en bij bijvoorbeeld Android en Windows Phone de mogelijkheid om zélf een datalimiet in te stellen.
Kijk, ik ben weer helemaal gerust gesteld.

Wall-Of Change-Leader is wel een mooie functienaam

Ik ook:thumbsup:


De spanning is om te snijden. 😛

Gedaan, ik hoop echt op een plafond .

Op is op...


In de huidige situatie met beperkte databundels zou ik zeggen dat afknijpen en eventueel MB's bijkopen de beste optie is.



In het ideale geval zou er een onbeperkte databundel zijn (daar zou ik best wat voor overhebben), dan doet de vraag er überhaupt niet meer toe.



Da's mijn mening.
Gewoon data knijpen of blokken en extra mb's kopen als dat gewenst is. Nu is het gewoon een cashcow voor Simyo. Niet klant vriendelijk in mijn ogen.
Ik sluit me aan bij Malthus.



Die Wall of Change bevat trouwens wel heel veel zaken. Jammer dat de papiertjes niet te lezen zijn.
Een nadeel van dit soort systemen is dat met een forse windvlaag alles weg is. Persoonlijk heb ik dan ook een voorkeur voor een systeem met issue trackers oid. Minder glossy, maar minder windgevoelig. En ook te bekijken vanachter je buro plus de mogelijkheid van statistieken.
Hoi allemaal,



De papiertjes zijn inderdaad niet leesbaar omdat er met pen op is geschreven. :D



Al moet ik zeggen dat het niet erg handig is om de Wall of Change online te zetten, omdat wij intern bezig zijn met het verbeteren van bepaalde processen. Veel wijzigingen zijn ook niet interessant (voor jullie als klant), omdat het om technische aanpassingen gaat of om content op de website.



Het gaat hier trouwens alleen om suggesties die vanuit de Klantenservice wordt gedaan. Andere aanpassingen (nieuwe bundels bijvoorbeeld), staan hier niet op.



@ Luna-Linde, bedankt voor de feedback! Ik zal het op de Wall of Change plaatsen.



Het is goed om te weten dat de waarschuwingssms'jes vanuit het netwerk worden gestuurd. Dit betekent dat je de waarschuwing realtime ontvangt. Het verbruik op Mijn Simyo daarentegen wordt vertraagd bijgewerkt.



Groetjes,

Asma
Een mooie optie zou zijn databundel op dan geen data meer, zou bv een optie kunnen worden net als data aan of uit in de simyo instellingen.

Nu ik dit topic doorlees dan zie ik dat er vanwege aanlevering kpn wat vertraging inzit dan dus bv bij +/- 90% een sms met de melding let op uw data wordt uitgeschakeld, mocht uw wel nog data willen dan handmatig weer inschakelen.



Gr Harold
Er kunnen trouwens best zaken tussen staan die alleen voor intern bestemd zijn. Wie weet moeten ze nu voor een SIM reset inloggen op een ander systeem, handmatig een nummer over tikken en vervolgens Yes antwoorden op de vragen "Is dit het goede nummer", gevolgd door "weet je zeker dat je een reset wilt doen".



Dat gaat vervelen na een tijdje.
Ik ben wel benieuwd naar die willen doen.. Of is dat "staatsgeheim" ? 😛
. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.



Groet Paul


Probleem is dat Simyo met vertraging de gegevens krijgt van pa KPN en die dus ook met vertraging kan verwerken.

Daarom de 80 en 100% waarschuwing.




Ja dat had ik al in mijn hoofd maar misschien is er iets mogelijk om dit toch voor elkaar te krijgen.



Groet Paul
Hoi Malthus,



Dit is zoals hij er nu bij hangt: De ideeën die hingen onder 'Willen we doen' hebben ze toevallig vanochtend weer bijgewerkt. Die 6 post-its zijn dus alleen al vandaag ;)







Krijg je zo een idee?



Groetjes,

Samantha
Ik zou zeggen, maak een foto lui ! 🙂
Dank je wel, Jihane!



Om een idee te krijgen: hoeveel ideeën en wensen hangen er nu zoal op die 'Wall of Change'? Hebben jullie nog veel nieuwe ideeën of moeten wij snel allemaal nieuwe wensen indienen? 🙂
Hi Malthus,



Dankjewel voor je feedback! 🙂 Ik hang dit op de 'Wall of Change' - de wand waar alle goede ideeën en wensen opgeplakt worden. Dan wordt ernaar gekeken door de afdelingen die hierover gaan.



Ik wil je dit blog nog wel even meegeven, omdat je daar allemaal tips krijgt om je instellingen zodanig in te stellen dat je het meeste uit je databundel haalt.



Laat je het weten als je nog andere ideeën of vragen hebt?



Groetjes,

Jihane
Vandaag werd ik door Friesian op dit topic gewezen, dus vandaar deze late reactie.



Ik heb gestemd op 'Anders'. Ik zou graag een optioneel data-plafond hebben, zodat iedere gebruiker voor zichzelf kan beslissen of hij/zij een data-plafond wil of niet. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag de vrijheid hebben om door te internetten als de bundel leeg is. Ik zou voor mijn kinderen liever een data-plafond hebben (zeker omdat zij geen internetbundel hebben). De persoonlijke keuze voor wel of geen data-plafond lijkt me dan het beste voor iedereen.



Als het data-plafond bereikt is, zou het mijn voorkeur hebben dat internet geknepen wordt zodat ik nog even wat MB's bij kan kopen, maar helemaal geen internet zou voor mij een acceptabel alternatief zijn. Voor mijn kinderen zou ik liever helemaal geen internet hebben.
Een ander verhaal, nog meer vertraging, valt te bezien medio 2017 met de EU wijziging roaming tarieven.
Hoi iedereen,



ik zou het het beste vinden indien je een data abonnement hebt of data gebruikt dat je meteen een toelichting krijgt hoe je teveel(ongewild) data kunt voorkomen. Zoals een app aanbevelen zoals Dataeye of Opera Max voor android. IOS weet ik zo uit mijn hoofd niet. En als dat mogelijk is bijvoorbeeld als iemand in 10 minuten 1 GB verbruikt dan is dat wel heel veel. dus binnen een bepaaldee tijd bijvoorbeeld 5 minuten een limiet instellen zoals 50MB.



Groet Paul
Het gaat hier niet om issue trackers of de 1of andere wand want;) dat is niet de reden van de topic start.

Wel on topic blijven lui... Soms moet je streng zijn. :8
Klopt @Friesian, maar het is wel de wand die wellicht het onderwerp van jouw topic mogelijk kan gaan maken. Dus is het wel fijn om te weten hoe het werkt en dat jullie punten niet zomaar wegwaaien 😉



@Wimj12, onze 'Wall-of-Change-leader' Wayne zorgt ervoor dat alle post-its in een overzichtelijk bestand komen te staan. Hij is dan ook direct verantwoordelijk voor het delen van deze gegevens met ons, het uitwerken van de ideeën en dit dan presenteren aan management. Zo komt het in alle lagen terecht. Er worden brainstorms georganiseerd zodat we met meerdere koppen ons kunnen buigen over alle suggesties :)



Wie weet, is dit het volgende mooie idee wat uitgewerkt kan worden!