Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Zeer trage download, upload onmogelijk


 Ik heb momenteel een zeer trage internetverbinding. Zo komt bij mij thuis op het simyo internet met speedtest.net mijn ping niet lager dan 270 ms, mijn download snelheid niet sneller dan 66,5 kB/s en upload lukt helemaal niet. Terwijl ik hiervoor thuis regelmatig de maximale up en download snelheid haalde, maar in ieder geval meestal wel 1 mbit/s. Maar internetten is momenteel op mijn Samsung S3 volstrekt onmogelijk.

Wat is er aan de hand?  Want als dit zo blijft kan ik mijn internet abonnement net zo goed opzeggen.
icon

Beste antwoord door Wayne 29 maart 2013, 14:41

Hey CJK,



Gelukkig dat het inmiddels is opgelost. Bedankt voor jouw terugkoppeling!
Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Hallo Sloepie,

Is inderdaad een erg lage snelheid.

Welk symbool voor het datanetwerk zie je bovenin je scherm? Een G, 3G of een H? Als je daar een G ziet, dan kun je je te ver van een mast bevinden en is de snelheid inderdaad laag. Maar ook binnenshuis komt G vaker voor. Heb je al eens buiten getest?

Ook wil wel eens een herstart van je toestel helpen.
Hallo Sloepie,

Is inderdaad een erg lage snelheid.

Welk symbool voor het datanetwerk zie je bovenin je scherm? Een G, 3G of een H? Als je daar een G ziet, dan kun je je te ver van een mast bevinden en is de snelheid inderdaad laag. Maar ook binnenshuis komt G vaker voor. Heb je al eens buiten getest?

Ook wil wel eens een herstart van je toestel helpen.


Ik krijg wel degelijk H+ (HSDPA) dus daar kan het niet aan liggen. Zojuist weer gestest en nu is mijn ping helemaal absurd (597 ms) met een download van 75,3 kB/s en is upload wederom onmogelijk. (Ook na meerdere reboots)

Een uurtje geleden vlak bij het Surinameplein in A'dam ook getest en daar was het iets beter (ping 134 ms) met een download van 123,5 kB/s en een upload van 26,3 kB/s (Ook H+)

Maar ook dat is knudde als je dat vergelijkt met de 2 Mb/s down en 384 kB/s up snelheid die Simyo claimt te geven. De werkelijke snelheid ligt dus  maar net tussen de 4 en 6% van wat Simyou claimt en er valt met deze snelheden dan ook absoluut niets met dat zogenaamde mobiel internet te beginnen.

Als dit zo blijft ben ik heel snel klaar met Simyo want dit is absurd. Dan hoef ik net zo goed geen mobiel internet te nemen.

Ik begin zo langzamerhand die mobiele providers spuugzat te worden die hun klanten domweg belazeren door hun hele netwerk maar met zoveel mogelijk abonnees vol te plempen waardoor het netwerk in feite zwaar overbelast wordt, wat naar mijn mening de werkelijke oorzaak is van dit soort absurd lage snelheden.  Ik heb hetzelfde eerder ook al eens bij Vodafone meegemaakt. Wat voor mij een reden was op Simyo (KPN) over te stappen.

Simyo ga je schamen en doe hier wat aan anders ben ik heel snel bij jullie vertrokken. Ik pik dit soort verlakkerij niet. Hooguit 4-6% van de snelheid die jullie claimen.
Reputatie 7
Let wel op de 'schrijfwijze' van de snelheid. Simyo geeft aan maximaal 2 Mbps down en 384 Kbps up aan te bieden. Dit zijn de snelheden in bits. In Bytes wordt het maximaal 250 KBps down en 32 KBps up.

Welke snelheden bedoel jij nu met 75,3 kB/s en 123,5 kB/s down en 26,3 kB/s up? Als dit de snelheid in Bytes is, is die inderdaad wel lager, maar toch niet schrikbarend (?). Als dit de snelheid in Bits is, dan is er zeker wat aan de hand.

NB Ik lees net in diverse topics dat meerdere klanten op meerdere locaties in het land problemen ervaren. Een moderator heeft in ieder geval van de problemen rondom Utrecht aangegeven dat deze opgelost moeten zijn.
Voor alle duidelijkheid. Ik had het inderdaad over kilobits. Er is wel enige vooruitgang. Om 13:00 uur nogmaals gemeten en toen was het 176,8 kilobits down en 47,2 kilobits up (ping 434ms).  Zojuist weer gemeten en nu was het 249,6 kilobit down en 27,2 kilobit up ( ping 144).

Ik hoop maar dat er hier (Amsterdam) inderdaad sprake is van storingen en dat dit niet structureel is, want ook met  249 kilobit  (31 kilobyte) down en 27 kilobit (3,4 kilobyte) up valt er verdomd weinig te internetten.
Reputatie 7
Sloepie, dat is dan inderdaad wel een heel erg trage verbinding. Ik hoop dat het gauw wordt opgelost.
Hallo,

Ik ben per 14/03 overgestapt van T-mobile naar Simyo, sindsdien heb ik af en toe een trage (3G) en soms geen enkele verbinding met internet.

De instellingen op mijn I-phone 3Gs zijn:

APN internet
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs

De gemeten snelheid (speedtest.net) is:

Ping 136 ms
Download 0.62 Mbps
Upload 0.18 Mbps

Wat kan er aan de hand zijn?

Met vriendelijke groet,

Jante
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Jante,

Ervaar je deze problemen in (een) specifiek(e) postcodegebied(en) of in het algemeen?
Reputatie 5
Badge +10
Voor alle duidelijkheid. Ik had het inderdaad over kilobits. Er is wel enige vooruitgang. Om 13:00 uur nogmaals gemeten en toen was het 176,8 kilobits down en 47,2 kilobits up (ping 434ms).  Zojuist weer gemeten en nu was het 249,6 kilobit down en 27,2 kilobit up ( ping 144).

Ik hoop maar dat er hier (Amsterdam) inderdaad sprake is van storingen en dat dit niet structureel is, want ook met  249 kilobit  (31 kilobyte) down en 27 kilobit (3,4 kilobyte) up valt er verdomd weinig te internetten.


Welkom op het forum Sloepie,

Ervaar je dezelfde snelheden ook in een ander toestel?

Daarnaast ben ik ook benieuwd of je (zoals Wayne hierboven aangeeft) de snelheden overal ervaart of op bepaalde plekken. Als je een postcode doorgeeft, kunnen we een postcode check doen.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Jante,

Ervaar je deze problemen in (een) specifiek(e) postcodegebied(en) of in het algemeen?


Hallo Wayne,

Er is voor zover ik weet geen sprake van (een) specifiek(e) postcodegebied(en). Ik heb op dit moment (thuis, zonder WIFI, postcode 8921 CV) geen enkele verbinding met het internet, waar ik dat een half uur geleden nog wel had.

Met vriendelijke groet,

Jante
Dag allemaal,

Ik vrees dat ik ook dezelfde problemen ervaar in de postcodegebieden 3825VE en 1213PC. Qua signaal lijk ik op deze locaties op G te zitten en internet is echt niet vooruit te branden de afgelopen weken (< 100 kbs)... In regio Volendam hetzelfde verhaal.

Ik zal ook eens een test doen met de sim van mijn vriendin die bij een concurrent zit, maar ik begin het gevoel te krijgen dat mijn instellingen qua abonnement niet kloppen.

@Alex: Zouden jullie mijn instellingen kunnen checken via de klantenservice (er vanuit gaande dat je werkzaam bent bij Simyo 😉 )?

Groet Caspar
Aj, wat een blamage... de internetinstellingen van mijn telefoon stonden op GSM ipv UMTS. nu zit ie op ~1.6 Mbit op postcodegebie 3825 🙂 . Weer wat geleerd!
Reputatie 2
Badge +1
Hey CJK,

Gelukkig dat het inmiddels is opgelost. Bedankt voor jouw terugkoppeling!

Reageer