.

Beantwoord

Wordt 3G afgebouwd? Steeds vaker op 2G.

  • 12 July 2013
  • 27 reacties
  • 2301 Bekeken

Sinds ruim een week valt het mij op dat mijn telefoon steeds vaker verbinding maakt op 2G, niet op 3G. Abonnement, toestel, instellingen en lokatie zijn al zo'n 1,5 jaar ongewijzigd, dus dat kan geen oorzaak zijn. Heeft de slechte beschikbaarheid van 3G misschien te maken met de ombouw van KPN van 3G naar 4G? 
icon

Beste antwoord door Natascha 15 July 2013, 10:17

Bekijk originele reactie

27 reacties

Badge +1
3G blijft men gewoon ondersteunen dit word zeker niet afgebouwd,
Ervaar je dit alleen op een lokatie? Het kan zijn dat KPN werkzaamheden uitvoert bij je in de buurt en het signaal dan te zwak is en als dat zo is schakelt je telefoon over naar het 2g netwerk, plaatst anders je postcode kan een moderator na het weekend kijken of er inderdaad werkzaamheden bij je in de buurt is.
Badge +6
Sinds ruim een week valt het mij op dat mijn telefoon steeds vaker verbinding maakt op 2G, niet op 3G. Abonnement, toestel, instellingen en lokatie zijn al zo'n 1,5 jaar ongewijzigd, dus dat kan geen oorzaak zijn. Heeft de slechte beschikbaarheid van 3G misschien te maken met de ombouw van KPN van 3G naar 4G? 

Hoi Capono,

Welkom op het forum!
Zoals Erickiel aangeeft word 3G niet afgebouwd en blijven wij dit netwerk behouden. Graag zou ik willen weten of je dit op één locatie ervaart of op meerdere locaties? Ervaar je dit probleem op één locatie dan verneem ik graag de volledige postcode zodat ik een postcode check kan laten doen. Ervaar je het probleem op meerdere locaties dan raad ik je aan je simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken of dit het probleem verhelpt. Ik verneem graag je bevindingen.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor jullie reacties. Afgelopen weekend op een andere lokatie geweest (waar ik regelmatig ben zonder problemen) en daar ook nu geen problemen ondervonden. Mijn volledige postcode is 4101KH.
Badge +8
Bedankt voor jullie reacties. Afgelopen weekend op een andere lokatie geweest (waar ik regelmatig ben zonder problemen) en daar ook nu geen problemen ondervonden. Mijn volledige postcode is 4101KH.

Hoi Capono,

Ik heb het even voor je nagekeken. Er zijn inderdaad werkzaamheden geweest in de omgeving Culemborg. Die zouden inmiddels wel afgerond moeten zijn. Ik heb je simkaart even opnieuw op het netwerk gezet. Als jij je toestel even een tijdje uit kan zetten en daarna weer aan, dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden.

Ik hoor graag van je of je toestel 3g dan weer vindt.

Groetjes,
Charlene
Bedankt voor de info en de tip. Toestel half uurtje uit gezet, ook batterij en simkaart eruit. Helaas geen verbetering. 
Badge +1
@moderator is er een site waar we zelf de werkzaamheden kunnen zien of is dit alleen beschikbaar voor de providers?
Reputatie 5
Badge +10
@moderator is er een site waar we zelf de werkzaamheden kunnen zien of is dit alleen beschikbaar voor de providers?

Hoi erickiel,

Dit is inderdaad alleen beschikbaar voor providers. De technische dienst bezorgd ons deze informatie.

Groetjes,

Alex
Zijn er nog andere opties om te proberen? Ik heb nog steeds een slechte 3G verbinding.
Reputatie 7
Badge +9
Zijn er nog andere opties om te proberen? Ik heb nog steeds een slechte 3G verbinding.

Heb je misschien aan deze site wat? 
@de leon: mooie lijst, bedankt. Mijn postcode is 9 september aan de beurt. Mijn problemen met 3G bestaan al even, dus ik denk niet dat deze werkzaamheden hieraan ten grondslag liggen. Maar wellicht verbetert door deze werkzaamheden de situatie alsnog. Ik houd moed.
Reputatie 7
Badge +9
...en wij met jou. Feit is dat KPN veel aan het 'paaldansen' is. Laten we hopen dat het allemaal de moeite waard is. :rolleyes: 
Reputatie 5
Badge +11
@de leon: mooie lijst, bedankt. Mijn postcode is 9 september aan de beurt. Mijn problemen met 3G bestaan al even, dus ik denk niet dat deze werkzaamheden hieraan ten grondslag liggen. Maar wellicht verbetert door deze werkzaamheden de situatie alsnog. Ik houd moed.

Hoi Capono,

Houdt je ons op de hoogte of het geholpen heeft? We zijn wel benieuwd naar gebruikers ervaringen.
Badge +1
Zoals ik al aangaf in andere topic, ik werk regelmatig op andere locaties. 
Overal zie ik steeds meer de E van EDGE en krijg regelmatig van andere de vraag waar die E voor staat op de iphone.
Dus a) het lig niet aan werkzaamheden b) niet aan de iphone want we hebben immers met meerdere telefoons te maken c) meerdere lokaties.

Kortom 3g word gewoon afgebouwd. we MOETEN met z'n alle naar 4g. Er is miljarden voor betaald. 
Reputatie 5
Badge +11
Zoals ik al aangaf in andere topic, ik werk regelmatig op andere locaties. 
Overal zie ik steeds meer de E van EDGE en krijg regelmatig van andere de vraag waar die E voor staat op de iphone.
Dus a) het lig niet aan werkzaamheden b) niet aan de iphone want we hebben immers met meerdere telefoons te maken c) meerdere lokaties.

Kortom 3g word gewoon afgebouwd. we MOETEN met z'n alle naar 4g. Er is miljarden voor betaald. 


Hoi meeuw,

Ik kan je vertellen dat op den duur inderdaad bijna iedereen wel op 4G terecht zal komen. Ook met Simyo, terwijl we dat nu nog lang niet aanbieden.

Het is namelijk met 2G > 3G hetzelfde gegaan. Van enige vorm van ontmanteling van het 3G netwerk is echter absoluut geen sprake.
Als 90% van je clientèle op 3G zit en 95% van je aanbod 3G abonnementen betreft, hoe verstandig is het dan om dát netwerk af te bouwen, kun je jezelf afvragen.

Maar een ieder heeft natuurlijk recht op zijn of haar eigen mening over de toekomst van dit bedrijf ;)


Dit neemt niet weg dat ik het voor jou vervelend vind dat je steeds vaker Edge hebt.

Als je wil dat ik dit voor je moet checken, dan hoor ik graag om welke postcodes het gaat, of je ook problemen ondervind met bellen, of enkel internet en of je de kans hebt gehad om je simkaart in een ander toestel te proberen.
De situatie wordt hier steeds lastiger. Steeds vaker heb ik geen 3G maar Edge of helemaal geen internetbereik. Ook buitenshuis. En wat schetst mijn verbazing? Een kennis in deze stad met een abo bij een andere provider heeft netjes bericht gehad. In verband met het ombouwen naar 4G zal de ontvangst via 3G verstoord/van mindere kwaliteit zijn. Deze provider bevestigt dus wat ik in mijn openingstopic al vermoedde. Waarom draait Simyo om de feiten heen? Neem je klanten serieus en vertel de waarheid.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Capono,

Bij welke provider provider zit je kennis? Ik ben wel benieuwd van wie hij of zij bericht heeft gehad.

Zoals eerder uitgelegd is er tijdens het installeren van de 4G antennes kans op verminderd bereik. Ook wanneer er 3G antennes vervangen worden door nieuwe antennes (dit gebeurt op sommige locaties tegelijk).
Dit is ook wel logisch, want als je aan een antenne gaat sleutelen, hem even uitzet of vervangt, dan werkt ie niet.

Dus tijdens het ombouwen kan er verminderd bereik zijn, als het klaar is moet het weer goed zijn. Ook met 3G.
Kennis zit bij T-Mobile.

Ik wil best begrijpen dat er tijdens onderhoud verminderde service is. Dit duurt echter al een tijdje. Ik zit al jaren bij Simyo, maar hier wordt ik niet blij van. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van de mobiele telefoon. Slechte bereikbaarheid kost omzet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Capono,

Ik heb ook nog even contact opgenomen met de technische dienst om na te gaan of er iets aan de hand is. De technische dienst geeft aan dat er op dit moment geen werkzaamheden zijn. Je aansluiting staat verder goed op het netwerk. Zou je de simkaart ook in een andere telefoon willen proberen?

Ben benieuwd of dit andere resultaten oplevert.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Rotterdam blaak, enkhuizen teugen tilburg heb ik regelmatig Edge.
En dat is ook logische, kpn heeft miljarden betaald voor 4g. Dus het is zaak, dat zoveel mogelijk over gaan op 4g.
3g netwerk word niet afgebouwd, wel aangeknepen.

Hiervoor had ik nooit last van. 3g was er niet altijd, maar had dan ook geen edge.

Trust me simyo, als ik iets test, dan doe ik het goed. edge is in the air.

En ik zit nu ook in provider monitor van de consumentenbond. Good luck simyo. Nu gaan we echt kritische zijn. Doen jullie dat dan ook ?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Meeuw,

Volgens mij hebben we al een aantal keren geprobeerd uit te leggen dat het 3G netwerk niet ontmanteld/afgeknepen wordt om het 4G netwerk voorrang te geven. Ik voel er niet zoveel voor om dit nogmaals uit te leggen.

We kunnen in ieder geval veilig zeggen: We agree to disagree ;)

Ik wil je wél feliciteren met je betrekking in de Provider Monitor van de Consumentenbond (bedoel je de Mobiele Provider Monitor?)
We hebben zelf goede ervaringen met de Mobiele Provider Monitor consumentenbond de laatste tijd 😃
Badge +1
Beste Ernst,

Jullie kunnen herhalen en uitleggen wat je wil, maar dat betekend niet dat je gelijk hebt.

Nogmaals (want ik hou die strijd net als al die andere gebruikers wel vol)  er word verschillende kanten gezegd over edge en minder en trager 3g. 
Toevallig zit ik in de ict en randzaken. Heb ook voor kpn gewerkt. 
Heb alleen geen tijd om te testen en met echte bewijs rapporten te komen.
Dus doe ermee wat je wil. 

Verder zou maar niet zo blij zijn dat ik lid ben van mobiele provider monitor.
Slecht geholpen
Bereik matig.(internet)
mijn 2de abbo ging alles behalve soepel. Wat een amateurs.
Website : Ruk.

En reken maar dat ik hem eerlijk en volledig neutraal die vragenlijst ga invullen (dat bedoel ik echt zo) maar echt positief zal hij deze maand niet zijn....
Badge
Beste allemaal,

Moderator wilt u dit stukje verwijderen. Bericht in verkeerde topic geplaatst, excuus voor de overlast.

Alvast hattelijk dank

Joop
Badge +8
Beste allemaal,

Moderator wilt u dit stukje verwijderen. Bericht in verkeerde topic geplaatst, excuus voor de overlast.

Alvast hattelijk dank

Joop


Hoi Joop,

Welkom op het forum :)

Ik heb je bericht inderdaad hier gevonden. Daar heb ik gereageerd.

Groetjes,
Charlene
Ik sluit mij aan bij voorgaande reageerders. Mijn eigen ervaring en ervaringen van familie, vrienden en collega's geven duidelijk aan dat de kwaliteit van de 3G-verbinding hard achteruit holt. Ik vind het jammer dat Simyo dit niet erkend.

Het zou Simyo sieren als ze hun klanten serieus neemt. Ik ben al jaren een tevreden klant en kan ook nog wel begrijpen dat er af en toe een storing is.  Ik heb dit topic ruim 3 maanden geleden echter niet voor niets gestart. Ik zal mij beraden op een abonnement bij een andere provider en zal elke aanleiding aangrijpen om een abonnement bij Simyo af te raden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Capono,

Ik heb het topic even goed doorgelezen, maar ik kan me eerlijk gezegd niet vinden in je uitspraak 'Het zou Simyo sieren als ze hun klanten serieus neemt'. Er is nu 2 keer contact geweest met de technische dienst van KPN om jouw situatie te bekijken. Ik zou het heel jammer vinden als je besluit weg te gaan en Simyo afraadt bij anderen.

Is er iets wat ik kan doen om jou op andere gedachten te brengen? Wat ik wel even duidelijk wil maken: Simyo neemt de mening/ervaringen van klanten juist heel serieus.

Heb je de Simyo simkaart toevallig al in een andere telefoon geprobeerd?

Groetjes,

Alex

Reageer