.

Beantwoord

wisselend dataverbruik

  • 17 November 2012
  • 7 reacties
  • 875 Bekeken

Badge +1
Ik heb afgelopen week al via dit forum vragen gesteld, maar daar wordt niet meer op gereageert. Wat is het geval? zowel ik als mijn kinderen beschikken sinds kort over een blackberry, overigens zonder data-abonnement, want we gebruiken ze alleen thuis via wifi. Opeens konden de kinderen niet meer bellen, want een negatief tegoed?!?!?!? Ja, zegt Simyo, dat komt doordat het signaal zwak is en dan overgeschakeld wordt naar 3G. Ja, daaag! Met al onze pc's,laptops en ipods nooit last gehad van een zwak signaal (heb zelfs twee accespoints) en nu ineens wel????
Antwoord is dan dat ze niet kunnen zien waarom data verbruikt wordt alleen hoeveel. Nu heb ik eens op dit forum zitten lezen en dan valt het op, dat heel veel mensen last hebben van databundeloverschrijving zonder dat ze op 3G zitten en Simyo geeft steeds hetzelfde antwoord: Schakel internet op je mobiel uit!Veel van wat ik lees komt erop neer, dat kennelijk Simyo de internet gebuikers als melkkoetjes ziet. Bereken maar, ze betalen toch wel!

OK, kom dan eens met een logisch antwoord op het volgende: Ik heb een "weinig"abonnement, mijn kinderen een prepaid. Let nu op! Ik "betaal" voor 32x "internet op je mobiel" de somma van 0,33 euro! Mijn kinderen betalen (met prepaid dus), de één voor 27x "internet op je mobiel" de somma van 2,68 euro en de ander voor 12 x "internet op je mobiel" de somma van 5,63 euro!!!
Wie het snapt mag het zeggen!
Kom eens met een verhelderende verklaring, simyo!
icon

Beste antwoord door Alex 20 November 2012, 11:12

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ja hier wil ik ook wel antwoord op. Ik ben pas sinds 4 maandne klant bij simyo en heb een bundel van 1000mb.

De eerste drie maanden hiel ik circa de helft van mijn data over aan het einde van de maand, en deze maand krijg ik ineens na twee weken al een berichtjes dat ik over mijn bundel heen ben.

Weird? Ik heb naar mijn weten niets meer of minder gebruikt/verbruikt.
Badge
Ik heb hier ook laatst een vraag over gesteld, krijg gewoon geen reactie! Ik heb ook ineens dat ik een rekening heb van 73 euro, ja daag. Precies, ik zit gewoon op Wi-Fi omdat ik geen databundel heb, en nu staat er in mijn factuur dat ik toch op 3G heb gezeten. Ik zit nu op het forum te kijken en veel meer mensen hebben het probleem hiermee. Ik stap over.
Ja belachelijk dat er niet eens gereageerd wordt.

Ik heb de klantenservice gebeld en die geven aan dat het te maken kan hebben met bekijken van youtube clips.
Nou dat doe ik gemiddeld 2x per week en die filmpjes duren niet langer dan 3min. Daar kun je toch geen 1000mb voor verbruiken lijkt mij?

Ik heb mijn internet nu tijdelijk stopgezet. Ik activeer het de 1e van december pas weer.
Badge +1
Ja belachelijk dat er niet eens gereageerd wordt.

Ik heb de klantenservice gebeld en die geven aan dat het te maken kan hebben met bekijken van youtube clips.
Nou dat doe ik gemiddeld 2x per week en die filmpjes duren niet langer dan 3min. Daar kun je toch geen 1000mb voor verbruiken lijkt mij?

Ik heb mijn internet nu tijdelijk stopgezet. Ik activeer het de 1e van december pas weer.


Ik zit nuj al een paar jaar bij Simyo, met uitsluitend een telefoonabonnement, nooit problemen! Nu er sprake is van smartphones in huis ineens problemen en zo te lezen ben ik niet de enige! Goed dat jullie reageren op mijn vraag, maar ik ben bang, dat een antwoord uit zal blijven! Ik ben al op zoek naar een bonafide provider, want simyo lijkt dat niet meer te zijn. Niet reageren is kenmerkend!!!
Badge
Nee, ik kreeg net zo'n reactie van, ja je internet optie is rond die en die tijd aan en uitgezet.. En bla bla bla. En ook zo van, je was er wellicht niet bewust van, meer zeggen ze niet en dan sluiten ze de vraag.
Badge +1
Nee, ik kreeg net zo'n reactie van, ja je internet optie is rond die en die tijd aan en uitgezet.. En bla bla bla. En ook zo van, je was er wellicht niet bewust van, meer zeggen ze niet en dan sluiten ze de vraag.


Dus slechts één conclusie mogelijk: simyo is onbetrouwbaar. Eens kijken hoe ik dat voluit op het net kan krijgen . .
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb afgelopen week al via dit forum vragen gesteld, maar daar wordt niet meer op gereageert. Wat is het geval? zowel ik als mijn kinderen beschikken sinds kort over een blackberry, overigens zonder data-abonnement, want we gebruiken ze alleen thuis via wifi. Opeens konden de kinderen niet meer bellen, want een negatief tegoed?!?!?!? Ja, zegt Simyo, dat komt doordat het signaal zwak is en dan overgeschakeld wordt naar 3G. Ja, daaag! Met al onze pc's,laptops en ipods nooit last gehad van een zwak signaal (heb zelfs twee accespoints) en nu ineens wel????
Antwoord is dan dat ze niet kunnen zien waarom data verbruikt wordt alleen hoeveel. Nu heb ik eens op dit forum zitten lezen en dan valt het op, dat heel veel mensen last hebben van databundeloverschrijving zonder dat ze op 3G zitten en Simyo geeft steeds hetzelfde antwoord: Schakel internet op je mobiel uit!Veel van wat ik lees komt erop neer, dat kennelijk Simyo de internet gebuikers als melkkoetjes ziet. Bereken maar, ze betalen toch wel!

OK, kom dan eens met een logisch antwoord op het volgende: Ik heb een "weinig"abonnement, mijn kinderen een prepaid. Let nu op! Ik "betaal" voor 32x "internet op je mobiel" de somma van 0,33 euro! Mijn kinderen betalen (met prepaid dus), de één voor 27x "internet op je mobiel" de somma van 2,68 euro en de ander voor 12 x "internet op je mobiel" de somma van 5,63 euro!!!
Wie het snapt mag het zeggen!
Kom eens met een verhelderende verklaring, simyo!


Hoi Harryvz,

Juist omdat mensen steeds meer gebruik zijn gaan maken van smartphones, kom je dit soort berichten meer tegen. Zulke toestellen maken nu eenmaal snel verbinding met internet. Als gebruiker van een dergelijk toestel, zul je dus goed in de gaten moeten houden of je toestel verbinding met internet maakt of niet. Dan is het ook nog belangrijk om na te gaan of de verbinding via een wifi netwerk wordt gemaakt of via het netwerk van de mobiele provider. Als je geen internet bundel hebt, kun je daarom het best de optie 'internet op je mobiel' uit zetten. Op die manier kan je technisch gezien geen verbinding maken met internet. Als gebruiker ben je je veel minder bewust van internet gebruik dan bijvoorbeeld bellen en sms-en. Het gaat er bij internet niet zozeer om hoe vaak je verbinding maakt met internet, maar meer hoeveel data je verbruikt. Sommige websites verbruiken meer data dan andere. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met de hoeveel plaatjes. Het streamen van muziek en video vergt veel data verbruik. Aan jouw verbruik te zien heb je inderdaad meerdere keren verbinding met internet gemaakt. Er is echter sprake van heel weinig data verbruik. Dit in tegenstelling tot de prepaid aansluiting van de prepaid aansluiting. Hier is sprake van bijna 6 mb. Daarom is er meer tegoed verbruikt bij de prepaid aansluiting.

Ja belachelijk dat er niet eens gereageerd wordt.

Ik heb de klantenservice gebeld en die geven aan dat het te maken kan hebben met bekijken van youtube clips.
Nou dat doe ik gemiddeld 2x per week en die filmpjes duren niet langer dan 3min. Daar kun je toch geen 1000mb voor verbruiken lijkt mij?

Ik heb mijn internet nu tijdelijk stopgezet. Ik activeer het de 1e van december pas weer.


Welkom op het forum Nabila84,

Ik raad jou maar ook de anderen aan om een app te installeren waarbij je kan controleren welke apps hoeveel data gebruiken. Op die manier krijg je een beter zicht op waar je mb's aan op gaan. In dit topic staat hier meer over uitgelegd.

Ik heb hier ook laatst een vraag over gesteld, krijg gewoon geen reactie! Ik heb ook ineens dat ik een rekening heb van 73 euro, ja daag. Precies, ik zit gewoon op Wi-Fi omdat ik geen databundel heb, en nu staat er in mijn factuur dat ik toch op 3G heb gezeten. Ik zit nu op het forum te kijken en veel meer mensen hebben het probleem hiermee. Ik stap over.

Hoi Daphne,

In dit topic heb ik de situatie geprobeerd uit te leggen. Ik kan verder niet controleren hoe de verbinding exact tot stand is gekomen.

Groetjes,

Alex

Reageer