.

Beantwoord

Wil vandaag internet en niet pas volgende maand, kan dat?

  • 11 May 2021
  • 7 reacties
  • 86 Bekeken

Ik woon in Curaçao en ben nu tot 30 mei in NL en wil dus graag 2 weken internet want heb nu alleen bel bundel? En als ik weg ga 30 mei moet dat er weer af! Kan dat?

 

grtz Astrid

icon

Beste antwoord door Groentjuh 11 May 2021, 09:42

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

Dag @AstridStef, dat kan, je kunt gewoon (extra) bundels kopen. Zie: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-extra-mbs-kopen-119

In het geval van een Simonly bundel. Deze is 30 dagen bruikbaar waarna het resterend tegoed vervalt.

Edit: Mijn excuses, je kunt in het geval van Simonly alleen een bundel kopen als je al internet afneemt…...

Reputatie 7
Badge +6

Als je nu je desgewenste internetbundel kiest gaat deze direct in, je krijgt dan de volledige bundel voor deze maand en je betaalt naar rato. Zet hem uiterlijk 31 mei weer uit en klaar👌😉
(Dit geldt voor simonly)

Reputatie 7
Badge +9

Bij prepaid kun je databundels afsluiten, die 30 dagen geldig zijn vanaf de dag van aanschaf.

Als je nu geen databundel hebt, kun je bij Sim only een databundel aanschaffen.

Normaal gesproken gaan wijzigingen van bundels pas de eerste van de volgende maand in. Echter is er gelukkig een uitzondering voor:

  • databundels, indien je niet al een databundel die maand hebt
  • SMS onbeperkt bundels, indien je niet al een databundel die maand hebt

Daarvoor gaan bundels "direct” al in en betaal je die bundel naar ratio. Als je maar 20 van de 30 dagen, die bundel kunt gebruiken, dan betaal je ook maar 2/3de van de prijs van de bundel.

Dat betekend dat als nu geen databundel hebt, je jouw bundels dient te wijzigen en dan alleen een databundel dient toe te voegen. Zodra je dat doet heb vrijwel direct wel een databundel deze maand.

Als het goed is (een moderator zal dat vandaag nog wel bevestigen), kan je daarna nog een wijziging maken aan jouw bundels om de bundels voor juni in te stellen. Na het activeren van de databundel dien je dus nog een keer je bundels via Mijn Simyo te wijzigen om de databundel uit te zetten. Die wijziging gaat dan vanaf de eerste van de maand juni in.

Let wel op dat je je bundels maar één keer per maand kunt wijzigen, dus dubbelcheck alles tijdens het wijzigen van de bundels en vraag liever iets meer dan minder. Lees alles liever een keer extra, want anders heb je misschien bundels, die je helemaal niet wilt.

Bij prepaid kun je internet gebruiken as-you-go, a la minuten voor €0,15 per MB. Let wel zorg voor voldoende beltegoed in dat geval. Ook kun je kiezen voor idd bundels die 30 dagen geldig zijn. Let wel onbeperkt internet heeft een lagere snelheid van internetverkeer, je kunt er bijvoorbeeld mee WhatsAppen.

Meer informatie lees je op deze pagina.

https://www.simyo.nl/prepaid

Heb je een sim only belbundel of prepaid onderling bellen belbundel? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Astridstef,

 

Welkom op het forum, goed dat je contact opneemt!

 

Wat leuk dat je even in Nederland bent, wat jammer dat je het niet getroffen hebt met het weer. Wanneer je geen gebruik maakt van een internetbundel en je past dit aan in Mijn simyo gaat de bundel gelijk in, vergeet deze dan alleen niet op tijd uit te zetten zodat je niet onnodig een extra maand betaald voor een bundel die je niet kan/wilt gebruiken.

 

Ik heb voor jou gratis een bundel van 1000MB geactiveerd, wanneer je de internetopties is je toestel en Mijn Simyo aanzet en het toestel opnieuw opstart kan je hier gebruik van maken. :blush: Je hoeft verder dan ook geen bundel aan te zetten, mits je deze bundel niet te snel verbruikt. Je ontvangt een sms wanneer de bundel voor 80% en 100% is verbruikt. 

 

Thanks mannen voor de uitgebreide reactie met informatie!

 

Groetjes,

Daisy

Bedankt lieve mensen voor jullie reakties!

Ik heb wel een maand abonnement bij simyo alleen om te bellen maar nu inmiddels ook voor internet!

Grtz Astrid

Reputatie 7
Badge +6

Hi Astrid, 

 

Leuk dat je nog even een berichtje na stuurt! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer