.

Beantwoord

Wifi verbind iedere keer opnieuw. Wat kan ik doen?

  • 7 February 2016
  • 21 reacties
  • 1334 Bekeken

Badge
Als ik verbonden ben met mijn wifi netwerk van thuis dan valt het iedere keer weg en verbind het meteen weer opnieuw. Dan valt het weer weg en verbind het weer opnieuw enz. Ik heb al geprobeerd om mijn simkaart eruit te halen maar dat werkt niet. Weet iemand waar het aan ligt?
icon

Beste antwoord door Ray 7 February 2016, 11:35

Bekijk originele reactie

21 reacties

Je Simkaart eruit halen heeft geen enkele zin aangezien Wifi los staat van je verbindingen met Simyo. Wat je kunt is inloggen op de modem / router en het kanaal wijzigen. 1, 6 en 11 zijn de beste.

Heb je dit qua Wifi alleen met je telefoon of ook met bijv. je Laptop? In geval dat je allen problemen hebt met je telefoon kan het aan je telefoon liggen.

Dat wegvallen en weer verbinden, gebeurt dat nadat je de telefoon uit ontgrendeling / slaapstand hebt gehaald?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb dit ook wel eens, en als ik vervolgens een WiFi scanner op de iMac raadpleeg dan blijkt vaak dat in 9 van de 10 gevallen een naburig netwerk opeens met een sterk signaal op "mijn" WiFi kanaal is gaan uitzenden. Het makkelijkste is om de router opnieuw te starten, een beetje moderne router scant dan automatisch het WiFi spectrum en kiest dan een kanaal dat het minst bevolkt is door andere netwerken. Maar je kunt ook de router met de hand op een ander kanaal zetten (inderdaad zoals Raytje zegt kun je het beste kiezen tussen 1, 6 of 11 want die kanalen overlappen mekaar niet).
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Brambo01,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat de connectie met jouw wifi verbinding niet optimaal is.

Zoals Raytje aangeeft heeft dit niet direct iets te maken met jouw simkaart. Dit probleem ligt bij jouw wifi verbinding, router of telefoon. Gelukkig hebben we hier op een forum een aantal experts die ook veel af weten van dit soort zaken. Hebben de tips van Raytje en Scotsman het probleem opgelost?

Je kunt ook altijd contact opnemen met de provider van jouw vaste net. Zij kunnen jou vaak nog tips en tricks geven en eventueel wat resets uitvoeren wanneer dit nodig is. Houd je ons op de hoogte?

@Raytje en Scotsman, heel erg bedankt voor jullie tips :D

Groetjes,
Angela

Beste, 

Helaas heb ik een lange tijd last van dat mijn mobiel regelmatig opnieuw verbinding maakt met wifi terwijl ik bijvoorbeeld aan het bellen ben via whatsapp. 
 

Ik heb de simkaart op andere telefoons geprobeerd en laten kijken naar onze thuisinternet. Ook is de simkaart al een keer door jullie gereset. Helaas is het niet verbeterd. 
 

Graag zou ik willen dat het wordt opgelost. 
 

Met vriendelijke groet,

 

 

Reputatie 7

Hallo @S.A. omdat Simyo een mobieletelecomprovider is, dat geen internet aan huis levert, zal Simyo je niet verder kunnen helpen.

Ik zal proberen te verder te helpen. Je geeft aan dat je verbinding met WiFi constant wegvalt. Heb je dit op elke locatie op je adres of alleen in bepaalde kamers? Indien dit het geval is, zou je eens kunnen gaan uitzien naar een nieuwe en krachtigere WiFi-router. Je zou je router die je nu hebt ook eens op een andere locatie kunnen plaatsen, want in de regel is de meterkast geen goede locatie.

Wat ook mogelijk zou kunnen helpen is op je telefoon je huidige WiFi netwerk vergeten om er hierna opnieuw verbinding mee te maken.

Succes!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi S.A.,

Welkom op ons forum!

Zoals Rico hierboven aangeeft zijn wij verantwoordelijk voor je mobiele netwerk. Het probleem dat jij omschrijft lijkt meer iets van het toestel en/of je thuisnetwerk te zijn en daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Maar we helpen je alsnog met alle liefde!

Hebben de tips van Rico je geholpen? (thanks Rico!)

Hoor het graag van je! 😊

Groetjes,
Bas

Hallo Bas en Rico, 

 

beide bedankt voor jullie reactie. Helaas heeft alleen mijn telefoon daar last van waar ik een simkaart van simyo in heb. Zowel thuis als wanneer ik buitenshuis gebruik maak van wifi. 
Kan er iets mis zijn met mijn simkaart?

Reputatie 7

Nee @S.A., de simkaart staat echt los van de WiFi connectie bij je thuis, Je simkaart is alleen nodig om buitenshuis verbinding ter maken via 3G/4G.

Je moet het probleem echt zoeken in je telefoon. Met of zonder simkaart, want dat heeft er dus niets mee te maken. Heb je al iets met mijn tips gedaan, zoals het netwerk vergeten en weer opnieuw verbinding maken? En heb je hier altijd al last van gehad? Of de laatste tijd?

Eerlijkwaar, ik snap het zelf ook niet. 
Helaas is deze probleem ontstaan vanaf het moment dat ik ben overgestapt naar simyo prepaid. Meerdere malen heb ik ‘netwerk vergeten’ gedaan. 
 

İk dacht ik vraag het via jullie forum. Alleen is het lastig te achterhalen waar het nou precies aan ligt.

Reputatie 7
Badge +6

Je geeft aan bij  meerdere wifi netwerken hier last van te hebben, Misschien is er een defect aan je wifi antenne van je mobiel.
Er is trouwens bij de iPhone een optie herstel netwerk instellingen.

Reputatie 7

@S.A. Nu ik naar aanleiding van de reactie van @Ron H nog eens jouw berichten lees, even ter verduidelijking, omdat je spreekt van WiFi buitenshuis ,bedoel je hiermee WiFi op andere locaties of bedoel je hiermee de 3G/4G verbinding via Simyo?

Je geeft aan bij  meerdere wifi netwerken hier last van te hebben, Misschien is er een defect aan je wifi antenne van je mobiel

**.
Er is trouwens bij de iPhone een optie herstel netwerk instellingen.


Volgens mij heeft dit betrekking op de mobiele netwerken @Ron H 

Misschien is het een ideetje om eens een controle te plegen met een WiFi analyzer app @S.A. 

Reputatie 7
Badge +6

Je geeft aan bij  meerdere wifi netwerken hier last van te hebben, Misschien is er een defect aan je wifi antenne van je mobiel

**.
Er is trouwens bij de iPhone een optie herstel netwerk instellingen.


Volgens mij heeft dit betrekking op de mobiele netwerken @Ron H 

dit geldt ook voor wifi netwerken.

 

Je hebt gelijk @Ron H Ik heb het opgezocht.

 

Dankjulliewel voor het meezoeken naar de oplossing. Met wifi buitenshuis bedoel ik wifi op andere locaties, zowel bij familieleden als openbare locaties. Ook dan verbreekt mijn mobiel vanzelf het netwerk en meld zich weer aan. 
wifianalyzer gebruikt. Ook daar zie ik geen probleem. 

de mobiels van andere gezinsleden, werktelefoon, laptop en andere apparatuur werken verder goed op onze eigen wifi.

ik zal een gok wagen om een nieuwe simkaart te bestellen. Wie weet zal dat helpen.

Reputatie 7

@S.A. Je kan en mag natuurlijkaltijd een nieuwe simkaart bestellen, maar daarmee, ga je echt jouw probleem niet oplossen. Als je met je mobiel wel 3G/4G kan gebruiken is met de simkaart niets mis.

Je moet het echt zoeken in je telefoon. Is het een oude? Welk merk/model/type? Heeft het probleem zich niet eerder voor gedaan?

 

Dankjulliewel voor het meezoeken naar de oplossing. Met wifi buitenshuis bedoel ik wifi op andere locaties, zowel bij familieleden als openbare locaties. Ook dan verbreekt mijn mobiel vanzelf het netwerk en meld zich weer aan. 
wifianalyzer gebruikt. Ook daar zie ik geen probleem. 

de mobiels van andere gezinsleden, werktelefoon, laptop en andere apparatuur werken verder goed op onze eigen wifi.

ik zal een gok wagen om een nieuwe simkaart te bestellen. Wie weet zal dat helpen.


Dan zou ik zeggen even een kruistest proberen.  Jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa.

Reputatie 7

@Friesian Daarmee zou je kunnen uitzoeken of een simkaart inderdaad wel/niet werkt. Maar het gaat hier om WiFi. Dat staat volledig los van de simkaart met 3G/4G!

Dat weet ik Rico maar dan kan de proef op de som worden genomen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi S.A,

 

Zoals de verschillended superusers al zeiden lijkt het echt aan je WiFi en/of toestel te liggen, je simkaart heeft geen invloed op je WiFi. Je zou een kruistest kunnen uitvoeren (zoals Friesian voorstelde) om te checken of het toestel hetzelfde probleem heeft met een andere simkaart. Maar het lijkt er op dat een nieuwe simkaart dit het probleem niet gaat verhelpen.

 

Thanks mannen voor jullie snelle hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer