Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wifi verbind iedere keer opnieuw. Wat kan ik doen?

  • 7 februari 2016
  • 21 reacties
  • 1194 Bekeken

Badge
Als ik verbonden ben met mijn wifi netwerk van thuis dan valt het iedere keer weg en verbind het meteen weer opnieuw. Dan valt het weer weg en verbind het weer opnieuw enz. Ik heb al geprobeerd om mijn simkaart eruit te halen maar dat werkt niet. Weet iemand waar het aan ligt?
icon

Beste antwoord door Ray 7 februari 2016, 11:35

Je Simkaart eruit halen heeft geen enkele zin aangezien Wifi los staat van je verbindingen met Simyo. Wat je kunt is inloggen op de modem / router en het kanaal wijzigen. 1, 6 en 11 zijn de beste.



Heb je dit qua Wifi alleen met je telefoon of ook met bijv. je Laptop? In geval dat je allen problemen hebt met je telefoon kan het aan je telefoon liggen.



Dat wegvallen en weer verbinden, gebeurt dat nadat je de telefoon uit ontgrendeling / slaapstand hebt gehaald?
Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 7
Je Simkaart eruit halen heeft geen enkele zin aangezien Wifi los staat van je verbindingen met Simyo. Wat je kunt is inloggen op de modem / router en het kanaal wijzigen. 1, 6 en 11 zijn de beste.

Heb je dit qua Wifi alleen met je telefoon of ook met bijv. je Laptop? In geval dat je allen problemen hebt met je telefoon kan het aan je telefoon liggen.

Dat wegvallen en weer verbinden, gebeurt dat nadat je de telefoon uit ontgrendeling / slaapstand hebt gehaald?
Ik heb dit ook wel eens, en als ik vervolgens een WiFi scanner op de iMac raadpleeg dan blijkt vaak dat in 9 van de 10 gevallen een naburig netwerk opeens met een sterk signaal op "mijn" WiFi kanaal is gaan uitzenden. Het makkelijkste is om de router opnieuw te starten, een beetje moderne router scant dan automatisch het WiFi spectrum en kiest dan een kanaal dat het minst bevolkt is door andere netwerken. Maar je kunt ook de router met de hand op een ander kanaal zetten (inderdaad zoals Raytje zegt kun je het beste kiezen tussen 1, 6 of 11 want die kanalen overlappen mekaar niet).
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Brambo01,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat de connectie met jouw wifi verbinding niet optimaal is.

Zoals Raytje aangeeft heeft dit niet direct iets te maken met jouw simkaart. Dit probleem ligt bij jouw wifi verbinding, router of telefoon. Gelukkig hebben we hier op een forum een aantal experts die ook veel af weten van dit soort zaken. Hebben de tips van Raytje en Scotsman het probleem opgelost?

Je kunt ook altijd contact opnemen met de provider van jouw vaste net. Zij kunnen jou vaak nog tips en tricks geven en eventueel wat resets uitvoeren wanneer dit nodig is. Houd je ons op de hoogte?

@Raytje en Scotsman, heel erg bedankt voor jullie tips :D

Groetjes,
Angela

Beste, 

Helaas heb ik een lange tijd last van dat mijn mobiel regelmatig opnieuw verbinding maakt met wifi terwijl ik bijvoorbeeld aan het bellen ben via whatsapp. 
 

Ik heb de simkaart op andere telefoons geprobeerd en laten kijken naar onze thuisinternet. Ook is de simkaart al een keer door jullie gereset. Helaas is het niet verbeterd. 
 

Graag zou ik willen dat het wordt opgelost. 
 

Met vriendelijke groet,

 

 

Reputatie 7

Hallo @S.A. omdat Simyo een mobieletelecomprovider is, dat geen internet aan huis levert, zal Simyo je niet verder kunnen helpen.

Ik zal proberen te verder te helpen. Je geeft aan dat je verbinding met WiFi constant wegvalt. Heb je dit op elke locatie op je adres of alleen in bepaalde kamers? Indien dit het geval is, zou je eens kunnen gaan uitzien naar een nieuwe en krachtigere WiFi-router. Je zou je router die je nu hebt ook eens op een andere locatie kunnen plaatsen, want in de regel is de meterkast geen goede locatie.

Wat ook mogelijk zou kunnen helpen is op je telefoon je huidige WiFi netwerk vergeten om er hierna opnieuw verbinding mee te maken.

Succes!

Reputatie 6
Badge +4

Hoi S.A.,

Welkom op ons forum!

Zoals Rico hierboven aangeeft zijn wij verantwoordelijk voor je mobiele netwerk. Het probleem dat jij omschrijft lijkt meer iets van het toestel en/of je thuisnetwerk te zijn en daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Maar we helpen je alsnog met alle liefde!

Hebben de tips van Rico je geholpen? (thanks Rico!)

Hoor het graag van je! 😊

Groetjes,
Bas

Hallo Bas en Rico, 

 

beide bedankt voor jullie reactie. Helaas heeft alleen mijn telefoon daar last van waar ik een simkaart van simyo in heb. Zowel thuis als wanneer ik buitenshuis gebruik maak van wifi. 
Kan er iets mis zijn met mijn simkaart?

Reputatie 7

Nee @S.A., de simkaart staat echt los van de WiFi connectie bij je thuis, Je simkaart is alleen nodig om buitenshuis verbinding ter maken via 3G/4G.

Je moet het probleem echt zoeken in je telefoon. Met of zonder simkaart, want dat heeft er dus niets mee te maken. Heb je al iets met mijn tips gedaan, zoals het netwerk vergeten en weer opnieuw verbinding maken? En heb je hier altijd al last van gehad? Of de laatste tijd?

Eerlijkwaar, ik snap het zelf ook niet. 
Helaas is deze probleem ontstaan vanaf het moment dat ik ben overgestapt naar simyo prepaid. Meerdere malen heb ik ‘netwerk vergeten’ gedaan. 
 

İk dacht ik vraag het via jullie forum. Alleen is het lastig te achterhalen waar het nou precies aan ligt.

Reputatie 6
Badge +6

Je geeft aan bij  meerdere wifi netwerken hier last van te hebben, Misschien is er een defect aan je wifi antenne van je mobiel.
Er is trouwens bij de iPhone een optie herstel netwerk instellingen.

Reputatie 7

@S.A. Nu ik naar aanleiding van de reactie van @Ron H nog eens jouw berichten lees, even ter verduidelijking, omdat je spreekt van WiFi buitenshuis ,bedoel je hiermee WiFi op andere locaties of bedoel je hiermee de 3G/4G verbinding via Simyo?

Je geeft aan bij  meerdere wifi netwerken hier last van te hebben, Misschien is er een defect aan je wifi antenne van je mobiel

**.
Er is trouwens bij de iPhone een optie herstel netwerk instellingen.


Volgens mij heeft dit betrekking op de mobiele netwerken @Ron H 

Misschien is het een ideetje om eens een controle te plegen met een WiFi analyzer app @S.A. 

Reputatie 6
Badge +6

Je geeft aan bij  meerdere wifi netwerken hier last van te hebben, Misschien is er een defect aan je wifi antenne van je mobiel

**.
Er is trouwens bij de iPhone een optie herstel netwerk instellingen.


Volgens mij heeft dit betrekking op de mobiele netwerken @Ron H 

dit geldt ook voor wifi netwerken.

 

Je hebt gelijk @Ron H Ik heb het opgezocht.

 

Dankjulliewel voor het meezoeken naar de oplossing. Met wifi buitenshuis bedoel ik wifi op andere locaties, zowel bij familieleden als openbare locaties. Ook dan verbreekt mijn mobiel vanzelf het netwerk en meld zich weer aan. 
wifianalyzer gebruikt. Ook daar zie ik geen probleem. 

de mobiels van andere gezinsleden, werktelefoon, laptop en andere apparatuur werken verder goed op onze eigen wifi.

ik zal een gok wagen om een nieuwe simkaart te bestellen. Wie weet zal dat helpen.

Reputatie 7

@S.A. Je kan en mag natuurlijkaltijd een nieuwe simkaart bestellen, maar daarmee, ga je echt jouw probleem niet oplossen. Als je met je mobiel wel 3G/4G kan gebruiken is met de simkaart niets mis.

Je moet het echt zoeken in je telefoon. Is het een oude? Welk merk/model/type? Heeft het probleem zich niet eerder voor gedaan?

 

Dankjulliewel voor het meezoeken naar de oplossing. Met wifi buitenshuis bedoel ik wifi op andere locaties, zowel bij familieleden als openbare locaties. Ook dan verbreekt mijn mobiel vanzelf het netwerk en meld zich weer aan. 
wifianalyzer gebruikt. Ook daar zie ik geen probleem. 

de mobiels van andere gezinsleden, werktelefoon, laptop en andere apparatuur werken verder goed op onze eigen wifi.

ik zal een gok wagen om een nieuwe simkaart te bestellen. Wie weet zal dat helpen.


Dan zou ik zeggen even een kruistest proberen.  Jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa.

Reputatie 7

@Friesian Daarmee zou je kunnen uitzoeken of een simkaart inderdaad wel/niet werkt. Maar het gaat hier om WiFi. Dat staat volledig los van de simkaart met 3G/4G!

Dat weet ik Rico maar dan kan de proef op de som worden genomen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi S.A,

 

Zoals de verschillended superusers al zeiden lijkt het echt aan je WiFi en/of toestel te liggen, je simkaart heeft geen invloed op je WiFi. Je zou een kruistest kunnen uitvoeren (zoals Friesian voorstelde) om te checken of het toestel hetzelfde probleem heeft met een andere simkaart. Maar het lijkt er op dat een nieuwe simkaart dit het probleem niet gaat verhelpen.

 

Thanks mannen voor jullie snelle hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer