.

Vraag

Whatsapp via 3G

  • 22 February 2012
  • 2 reacties
  • 1380 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hoi,
Ik heb een blackberry en tot 14 maart een abonnement bij simyo, ik heb hier twee vragen over.
1. Is het mogelijk om alleen via wifi te whatsappen of kan dit alleen via 3G?
2 Volgens mij kan het alleen via 3G en wat is dan slimmer. Ik heb geen internetabonnement bij Simyo, maar moet dus nog wel tot 14 maart internetkosten betalen als ik wil whatsappen. Is het dan voordeliger om gewoon per mb te betalen en rest van het internet te doen via wifi, of kan ik dan beter voor de laatste maand een databundel nemen bij Simyo van bv 200mb van €6,99? Dat lijkt me namelijk voldoende voor het whatsappen... Ik heb nu een dag whatsapp en merk nu al dat ik erg veel berichten binnenkrijg. Stel, ik sluit zo'n databundel af, vanaf wanneer zal dat dan ingaan?
Graag jullie advies.
Bedankt!

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi EMK,

Je kunt via een wifi verbinding gewoon gebruik maken van Whatsapp. Met een Blackberry is het echter vaak niet mogelijk om gebruik te maken van internet. Als je zelf merkt dat het internet op je Blackberry wel werkt, kun je natuurlijk een internet bundel toevoegen. Een Whatsapp berichtje versturen kost nog geen 1MB. Het ligt er dus aan hoe vaak je Whatsapp gaat gebruiken. Simyo komt binnenkort overigens wel met een speciale Blackberry internet bundel.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +5
Whatsapp kan zowel via wifi als 3g, dit maakt niet uit. Whatsapp gebruikt ook heel erg weinig data. Tenzij je constant grote video's verstuurd natuurlijk.
Los whatsappen zonder bundel kan dus best alleen hou er rekening mee dat je telefoon ook via andere apps e.d. met internet verbindt, vaak zonder jou medeweten.

Reageer