.

Beantwoord

whatsapp doet het niet, internet browser wel.

  • 11 October 2012
  • 31 reacties
  • 4928 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
internet via de browser werkt. 
whatsapp, facebook en ping doen het niet. Wannneer ik mijn telefoon uitzet en opnieuw aanzet doen ze het zo'n 5-10 min. en daarna valt dit weer uit.
De telefoon zelf is weer helemaal op fabrieksinstellingen. 
In de winkel werdt mij verteld dat het probleem nu waarschijnlijk bij mijn provider zal zitten.
Er zouden instellingen zijn die anders konden?

Ik weet niet goed wat er bedoeld word, dus hoop dat dit probleem voor jullie duidelijk is.
Kunnen jullie mij helpen..??
icon

Beste antwoord door Wayne 16 November 2012, 13:39

Bekijk originele reactie

31 reacties

Badge +2
Beste puck,

Graag vernemen wij welk type toestel je gebruikt zodat wij je de juiste internetinstellingen kunnen toesturen.

Groetjes,

Arie
Blackberry Bold 9780.



Beste puck,

Graag vernemen wij welk type toestel je gebruikt zodat wij je de juiste internetinstellingen kunnen toesturen.

Groetjes,

Arie
Badge +6
Beste Puck,

Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Graag je toestel uitzetten en de batterij verwijderen voor 15 minuten.
Na een kwartier de batterij terug plaatsen dan kan je gebruik maken van je aansluiting.
Badge
ik heb precies het zelfde probleem. ik kan wel de browser gebruiken maar facebook en whatsapp werken niet.
ik heb een nokia c3.
alle applicaties zeggen dat ik geen verbinding heb, terwijl de browser wel gewoon werkt.
wat kan ik hier aan doen dan?
ben ook in een winkel gaan vragen en daar zijden ze ook dat het waarschijnlijk aan mijn provider ligt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey bart g,

Ik heb jouw aansluiting voor de zekerheid opnieuw op het netwerk gezet. Zou jij jouw toestel helemaal uit en vervolgens weer in willen schakelen? Zodra je dit hebt gedaan wil ik je verzoeken om ja te smsen naar 1300. Hierna zal je de correcte internet instellingen per sms op jouw telefoon ontvangen.
Badge
Hey bart g,

Ik heb jouw aansluiting voor de zekerheid opnieuw op het netwerk gezet. Zou jij jouw toestel helemaal uit en vervolgens weer in willen schakelen? Zodra je dit hebt gedaan wil ik je verzoeken om ja te smsen naar 1300. Hierna zal je de correcte internet instellingen per sms op jouw telefoon ontvangen.


ik krijg nog steeds de melding dat er een probleem is met mijn netwerk verbinding. bij whatsapp krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met de chat server. en bij facebook moet hij heel lang laden en dan komt er te staan dat er verbindings problemen zijn.
ik weet ook niet wat er nu aan de hand is maar ik wordt er een beetje moe van. want ik betaal wel voor mijn internet maar het werkt niet.
Badge +2
Beste bart g,

Uit onze gegevens blijkt dat alles goed ingesteld staat op het netwerk. Wij adviseren je simkaart in een ander toestel uit te proberen en een andere simkaart in jouw toestel. Op deze manier kunnen we nagaan of het een toestel of een simkaart gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.

Groetjes,

Arie
Badge
ik heb besloten de nokia c3 de deur uit te doen, en een samsung galaxy xcover te kopen.
de xcover werkt goed. heb nog nergens problemen mee gehad en de apps werken tot nu toe ook gewoon goed.
ik denk dat het aan de nokia c3 lag.
ik raad bij deze iedereen af om zon telefoon te kopen want het is echt rommel

in ieder geval bedankt.

gr. bart.
Reputatie 2
Badge +1
Hey bart g,

Bedankt voor jouw terugkoppeling!
Bij mij werkt whatsapp en mijn eigen mailprogramma ook niet altijd op mijn blackberry curve 9300. Sinds ik ben overgestapt van KPN naar Simyo moet ik regelmatig de batterij eruit halen om whatsapp en mijn mailprogramma (logicmail) weer te laten werken, bij KPN werkte het altijd zonder problemen. Ik heb geen blackberry bundel, wat mij voor de goede werking van een standaard TCP-verbinding ook overbodig lijkt.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum yrref,

Wij ondersteunen internet op een blackberry enkel in combinatie met de blackberry bundel. Indien je gebruik wenst te maken van mobiel internet op jouw blackberry kan je een blackberry bundel aanvragen via jouw persoonlijke pagina op www.simyo.nl.
Hallo, helaas heb ik ook zo'n probleem. We paar uur geleden deed whatsapp het wel en nu niet.
Ik krijg steeds de melding dat de server niet bereikbaar is.
Hoewel ik wel internet heb.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Blipman17,

Doen de andere internet opties het wel gewoon goed? Zo ja, dan heb ik het vermoeden dat het aan Whatsapp ligt. Opnieuw installeren helpt dan misschien.

Groetjes,

Alex
Hoi,
Een paar dagen geleden deed WhatsApp en Twitter het nog maar nu niet meer. Als ik wil tweeten krijg ik de melding:  java.io.IOException Ik heb een BB Bold 9700  Browser werkt wel en de whatapp berichtjes gaan niet weg. Wat nu?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum HenkJan,

Ik zie dat je gebruik maakt van een Blackberry, maar je hebt volgens onze gegevens geen Blackberry internet bundel. Om gebruik te kunnen maken van internet op je Blackberry heb je een Blackberry internet bundel nodig. Ik raad je daarom aan deze toe te voegen aan je abonnement.

Groetjes,

Alex
Ok snap ik, dat wordt geregeld vanaf 1 december, maar hoe kan het dat dat het wel even heeft gewerkt? WhapsApp en Twitter zijn toch niet exclusief voor BB maar horen toch gewoon binnen een internetbundel te vallen?
Reputatie 2
Badge +1
Hey HenkJan,

Technisch gezien is het officieel niet mogelijk om zonder de blackberry internet services gebruik te maken van het internet op een blackberry. Het kan voorkomen dat dit op bepaalde toestellen (tijdelijk) wel mogelijk is. Jouw toestel is hoogstwaarschijnlijk een van deze uitzonderingen geweest.
Hey simyo,
Ik heb sinds gisteren een nieuwe mobiel.
Whatsapp via de wifi doet het wel. Maar zodra ik via het gewone datanetwerk probeer te whatsappen kan ik niets versturen of ontvangen. Kan het zijn dat ik de data instellingen niet op mijn mobiel heb? Want ik heb ze wel op mijn vorige mobiel gehad en geinstalleerd maar nog niet op mijn nieuwe mobiel.

Alvast bedankt

Mvg eric roozendaal
Badge +6
Beste Ericroozendaal,

Welkom op het forum!
Graag verneem ik van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je de juiste instellingen kan versturen voor het internet.
Beste Simyo Team,

Sinds Nieuwjaar kan ik me niet meer registreren voor Whats App. Hij stopte met werken om 00:00u en na het opnieuw te hebben geinstalleerd krijg ik nu de message als ik mijn telefoon nummer moet verifieren; "Verification requires a working wifi or cellular data connecting, but we couldn't find either one". Dit terwijl ik volledig bereik heb met mn abbonnement en 3G.
Kan iemand me uitleggen hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb een BB Bold touch&type.
Bedankt!
G
Badge +6
Hoi GijsV,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je gebruik maakt van een gewone internetbundel. Een gewone internetbundel zal niet werken op je BlackBerry. Ik raad je aan via je persoonlijke de internetbundel te wijzigen naar een BlackBerry bundel te wijzigen. Kan je mij laten weten dat je dit hebt gedaan dan kan ik de optie voor je aan zetten om al vast gebruik te kunnen maken van de opties van je BlackBerry.
nokia lumia 610 telkens valt Whatsapp uit , telkens gaat het offline
kan je alles resetten bij mij? heb meerder keren problemen met internet gehad 
instellingen resetten en de juiste toesturen AUB 

Is dat mogelijk
Badge +1
Er is vanavond een storing geweest bij whatssapp
Het is nu verholpen denk dat het bij jou dan ook weer werkt
Badge +6
nokia lumia 610 telkens valt Whatsapp uit , telkens gaat het offline
kan je alles resetten bij mij? heb meerder keren problemen met internet gehad 
instellingen resetten en de juiste toesturen AUB 

Is dat mogelijk


Hoi Ferdi71,

Zoals Erickiel aangeeft was er een storing bij Whats App die dit probleem veroorzaakte. Inmiddels is het probleem verholpen.
Kan je laten weten of je weer gebruik kan maken van Whats App.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Hallo. Ik heb sinds een week Simyo Sim Only & internet op mijn BlackBerry. Nu pas ontdek ik dat mensen mijn SMSjes en mijn WhatsAppjes niet ontvangen. Hoe kan dat? Valt dat te regelen? Groetjes, Ellen

Reageer