.

Beantwoord

Wel WiFi, geen 3G?

  • 24 September 2012
  • 3 reacties
  • 851 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds vorige week maandag ontvang nog wel internet via WiFi, maar ontvang ik geen 3G meer.
Als ik mijn instellingen 'Mobiele data' inschakel ontvang ik wel iets van internet (weergegeven met een rondje naast KPN NL in de linker bovenhoek, dit is echter zeer, zeer langzaam) maar als ik 'Schakel 3G in' aan zet dan verdwijnt al het internet! Heel onhandig omdat ik veel onderweg ben en dan dus niet gebruik kan maken van WiFi.

Graag zie ik hier een oplossing voor, mijn abbonnementskosten gaan wel door maar ik kan geen gebruik maken van de service!

Groeten.
icon

Beste antwoord door Alex 26 September 2012, 15:05

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi 24Moore,

Netwerk technisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Ik heb het vermoeden dat je toestel alleen verbinding kan maken met het 2G netwerk. Dit kan meerdere oorzaken hebben. 1 Er is een probleem met het 3G netwerk op de locatie of 2. het toestel staat alleen verbinding met het 2G netwerk toe. Het eerste geval kunnen we controleren door een postcode check te doen. Dit heeft alleen zin als je deze verbinding op een bepaalde locatie ervaart. We hebben namelijk geen algemene 3G storing.

Bij punt 2 zou het moeten liggen aan de instellingen van je toestel of het toestel zelf. Bij de netwerk instellingen kun je controleren of het toestel uberhaupt ingesteld staat om ook verbinding te maken met het 3G netwerk. Je zou ook een ander toestel kunnen proberen om te controleren of je het probleem in een ander toestel ervaart.

Kan je je bevindingen hier delen?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Bedankt voor het antwoord. Antwoord op je vargen: het ging inderdaad om meerdere locaties waar het internet het niet deed. En mijn telefoon is in staat 3G te ontvangen en dat had ik ook aangegeven in de instellingen
Maar goed nieuws: vorige week probeerde ik of het nog steeds niet werkte en toen deed hij het ineens weer!! Ik wilde het even een tijdje afwachten of het zo bleef, voordat ik je antwoordde. Af en toe valt 'ie nog wel eens weg naar 2G, maar over het algemeen werkt het nu weer.
Ik heb verder niets veranderd aan mijn instellingen/toestel, dus de oorzaak zal wel onbekend blijven...?

Groetjes.
Badge +2
Beste 24Moore,

Wij zijn blij om te vernemen dat alles nu werkt. Het is inderdaad lastig voor ons om de oorzaak te achterhalen. Op het moment dat het 3G signaal te zwak is springt het toestel automatisch over naar 2G. Je kan je simkaart in een ander toestel uitproberen om na te gaan of het niet aan je toestel ligt.

Groetjes,

Arie

Reageer