.

Beantwoord

Wel mail ontvangen, maar niet versturen

  • 21 October 2013
  • 6 reacties
  • 609 Bekeken

Badge
Sinds kort kan ik van twee tal mail boxen niet meer mailen. één van de mailboxen doet het nog wel, maar die gebruikt andere poort. Vermoed dan ook dat het IP adres en bijbehoorende poort op een zogenaamde blacklist staat . 

Iemand een idee hoe dit te controleren ? 
Welk IP gebruik ik als ik niet op WiFi zit, als ik deze heb dan kan ik controleren of ik op de blacklist sta
Gebruik een iPhone 5
icon

Beste antwoord door Alex 22 October 2013, 15:05

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi EOSfotografie,

Ik vermoed dat je dit het best kunt navragen bij de internetprovider waaraan het email adres gekoppeld is. Vanuit Simyo kan ik hier helaas niets aan veranderen.

Misschien dat iemand anders nog tips heeft?

Groetjes,

Alex
Badge
Denk dat de provider in deze niks kan doen aangezien het wel werkt als ik gebruik maar van WIFi. Het probleem is enkel bij gebruik van het mobiele netwerk 

Hosting partij kan in deze niks betekenen, aangezien het wel werkt via een WiFi verbinding. Dan blijft er voor ons de telecom provider over. 
Reputatie 7
Badge +9
Probeer eens een reset (home knop en slaap knop rechts bovenaan tegelijk indrukken tot je het Apple logo ziet.)

Helpt dat niet, doe dan een Reset all settings (eerste optie Settings > general > Reset scherm).
Badge
Reset etc al uitgevoerd. Dit is eerste wat ik gedaan heb. Inkomende mail gaat goed alleen niet mailen. Lijkt er sterk op dat dit geblockt wordt ergens. 
Reputatie 7
Badge +9
Ik neem aan dat de mailbox ook gewoon bereikbaar is via een laptop die verbonden is via WiFi. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de laptop via USB, Bluetooth of WiFi met de iPhone verbindt die je dan als Personal Hotspot gebruikt (tethering dus). Als die ene mailbox dan ook niet bereikbaar is op de laptop dan weten we dat het geen instelling van de iPhone is die verkeerd staat.

Je kan trouwens je IP adres achterhalen door met de iPhone naar een site zoals watismijnip.nl te surfen (uiteraard buiten bereik van een WiFi netwerk).
Reputatie 5
Badge +10
Reset etc al uitgevoerd. Dit is eerste wat ik gedaan heb. Inkomende mail gaat goed alleen niet mailen. Lijkt er sterk op dat dit geblockt wordt ergens. 

Hoi EOSfotografie,

Wij blokkeren geen mail providers. Maar ik kan het wel even een dubbelcheck doen bij onze technische dienst om na te gaan of zij wellicht meer weten. Kan je anders ook even je mail provider hier doorgeven?

Zoals ik het lees, heeft het eerder wel gewerkt. Toch?

En de tip van Scotsman proberen is zeker de moeite waard. Hij weet heel veel van iPhones.

Groetjes,

Alex

Reageer