.

Beantwoord

Wat kan ik aan deze kosten doen?

  • 29 December 2016
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Badge
Beste Simyo Social Team,

Al geruime tijd ben ik een tevreden klant van Simyo.
Deze maand ben ik echter over mijn internetbundel heen gegaan, wat me flink op kosten heeft gejaagd. Via deze weg wil ik daarover mijn ongenoegen uitspreken.
Voor een bedrag van vijf euro is het mogelijk om 500 MB bij te kopen. Buiten de bundel kost 1 MB 15 eurocent. Buiten de bundel betaal je dus maar liefst vijftien euro voor 100 MB, terwijl dit slechts één euro kost als je voor vijf euro 500 MB hebt bijgekocht. Ik vind dit verschil echt buitenproportioneel en ik kan mij niet voorstellen dat het voor Simyo verschil maakt. Daarnaast wil ik opmerken dat ik weliswaar een bericht heb gekregen dat ik mijn MB's verbruikt had, maar toen ik in mijn Simyo app ging kijken naar hoeveel MB's ik al buiten mijn bundel had gebruikt, stond daar een ander aantal dan toen ik een paar uur later thuis keek. In die tussen tijd had ik geen internet gebruikt. Naar mijn idee is de Simyo app dan ook niet helemaal up to date.
Als laatste wil ik benadrukken dat ik zoals gezegd over het algemeen een tevreden klant ben. Om die reden heb ik dan ook mijn abonnement bij Simyo verlengd met een jaar en heb ik vanaf januari 1000 MB in plaats van 500 MB per maand. Nu heb ik een mail ontvangen dat ik volgende maand 1000 MB cadeau krijg, waarvoor dank. Deze 2000 MB zal ik echter nooit geheel gaan gebruiken in één maand. Om die reden wil ik verzoeken, éénmalig, om die 1000 MB voor mijn gebruik van afgelopen maand te benutten. Ik vind dit niet onredelijk gelet op het buitengewoon hoge bedrag dat jullie voor 1 MB buiten de bundel vragen. Wellicht hebben jullie de kerstgedachte nog in het achterhoofd en ik zou heel graag ook als tevreden klant het nieuwe jaar ingaan. Ik hoop dat jullie mijn verzoek willen honoreren. Ik kan verzekeren dat het volgend jaar niet meer zal voorkomen dat ik over mijn internetbundel zal heengaan.

Ik zou het een mooi gebaar van jullie vinden en wacht jullie reactie met grote belangstelling af.

Vriendelijke groet,
Myrthe
icon

Beste antwoord door Jihane 30 December 2016, 14:12

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Myrthe,

Wat onhandig dat je extra kosten hebt door het internetten 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat je € 19,96 buiten je bundel geïnternet hebt in december. Ik snap je punt ook wel over de 500 MB bundel, maar vergeet niet dat die bundels er voor een reden zijn. De buitenbundeltarieven zijn inderdaad wat hoger, maar dit valt heel gemakkelijk te voorkomen door een extra bundel te kopen. Ook kun je je bundel altijd ophogen voor de volgende maand, en is het verre van onmogelijk of moeilijk om je internetoptie uit te zetten. In principe is het dus helemaal niet nodig om ooit gebruik te hoeven maken van de buitenbundeltarieven.

Wat de huidige kosten betreft; ik wil je best tegemoetkomen, en die kosten verrekenen tegen het kopen van een extra internetbundel. Maar dit doen we slechts eenmalig. Weet je zeker dat je dat wilt? Je schiet er dan grofweg € 15,- mee op, en mocht je in de toekomst onverhoopt meer internet verbruiken dan de bedoeling was, dan zal het onmogelijk zijn om een tegemoetkoming te krijgen.

Als je dat graag wilt doe ik dat met plezier voor je 🙂 Ik leg de nadruk er alleen op zodat je in de toekomst niet (eventueel) in de knoop komt te zitten.

Je 1000 MB voor volgende maand mag je sowieso houden 😃 Los van of die € 19,96 vergoed wordt of niet.

Laat je me weten wat je handig vindt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,

Bedankt voor je reactie.
Ik stel je aanbod zeer op prijs en zou daar graag gebruik van maken. Ik begrijp dat dit slechts eenmalig is. In de toekomst zal ik zeker een extra bundel kopen als ik over mijn internetbundel heen ga of dreig te gaan. Deze maand heb ik ongemerkt toch MB's verbruikt, maar dit zal ik in het vervolg beter in de gaten houden. Met mijn nieuwe bundel vanaf volgende maand zal dat geen probleem meer zijn 🙂
Fijn dat ik die 1000 MB ook nog mag houden. Bedankt voor het meedenken en voor deze oplossing!

Ik wens je alvast een heel goed uiteinde.

Groet,
Myrthe
Badge +7
Hoi Myrthe,

Fijne jaarwisseling gehad? :D

Ik heb je internetverbruik buiten de bundel verrekend tegen het bijkopen van extra MB's. In plaats van € 19,96, betaal je nu € 5,00. Dit ga je straks terugzien op de factuur van december. Let er wel op dat we deze coulance maar eenmalig kunnen toepassen.

Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer