.

Beantwoord

Wat is de SMTP-server van Simyo?

  • 29 June 2012
  • 70 reacties
  • 24234 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik wil graag de e-mail op mijn telefoon instellen. Daarvoor heb ik een SMTP-verbinding nodig. De SMTP-server is volgens mij smtp.kpnplanet.nl. Maar met welke gegevens in moet inloggen staat nergens genoemd... Simyo, graag een reactie.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Alex 5 July 2012, 13:27

Bekijk originele reactie

70 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Manisha,

Ik heb via een internetsite http://www.networking4all.com/nl/helpdesk/email/smtp+servers/ gevonden dat dit Base: mail.pi.be moet zijn.

Van Base nog niets vernomen, als ik afwijkende informatie krijg plaats ik het hier.

Groet,

Frans
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Franswon,

Als je terugkoppeling hebt van Base kun je dit plaatsen op het Forum?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Manisha


Hoi Manisha,

Van Base:

SMTP-serveradres (om e-mail te kunnen versturen), dit is mail.internetmail.be
SMTP-verificatie (gebruikersnaam en wachtwoord voor uitgaande e-mail) wordt bij BASE niet gebruikt.

Groet,

Frans
Badge +1
Hoi Franswon,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
Badge
Na veel heen-en-weer gemail heb ik antwoord gekregen van Simyo. Ik heb thuis een Internet abonnement van KPN en een mobiel abo van Simyo.
Simyo zegt:

"Wij begrijpen dat u teleurgesteld bent over het feit dat Simyo geen eigen SMTP-server heeft. Simyo heeft verder weinig verstand van SMTP-servers omdat Simyo een telecomprovider is, geen internetaanbieder. Wij bieden uitsluitend een internetverbinding, verder ondersteunen wij geen specifieke internetdiensten (zoals e-mail). Dat loopt via de internetaanbieders. Tevens biedt Simyo niet dezelfde diensten als KPN omdat Simyo als zelfstandige onderneming is ontstaan.
Zoals in het forum wordt geopperd kunt u proberen de SMTP-gegevens van KPN te gebruiken. Indien dat niet werkt, kunnen wij hierbij helaas niet verder helpen."


Dus als je alleen hotmail of Gmail gebruikt, kun je goed emailen met Simyo. Als je andere email accounts hebt zul je problemen kunnen hebben als je buiten je thuisnetwerk email wilt sturen. Simyo kan hier (wil hier) niets aan doen, dus zul je naar een andere provider zoals Vodafone moeten overstappen als dat email adres belangrijk voor je is. 
Vodafone is dan wel iets duurder dan Simyo, maar we weten nu ook waarom :-)

Ik ga er wel even vanuit dat Simyo zijn FAQ op de site aanpast om mensen te informeren. Want het is heel vervelend om hier pas achteraf achter te komen.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo weustenenk,

De SMTP-server van KPN werkt perfect, mijn mail-provider (internlnet) biedt ook IMAP, dus ik kan met mijn eigen account werken, voor mijn andere mail-accounts gebruik ik de KPN-server. Wat wel handig is als je de KPN-server gebruikt is om een BCC-mail aan jezelf te sturen, dan is thuis ook jouw mail compleet.

Simyo vergelijken met Vodafone is niet helemaal eerlijk, je zou dan moeten vergelijken met een dochter/partner van Vodafone die op hun netwerk draait, hebben die een eigen SMTP-server of moeten die ook die van Vodafone gebruiken?
Badge
Klopt Franswon. Maar alleen als je niet op een ander Wifi netwerk (UPC, Ziggo, bedrijf) of in het buitenland wil mailen.
Ik gebruik ook IMAP, maar het gaat om het versturen van mail. Dat gaat niet lukken met jet InterNLnet account.
Ontvangen gaat probleemloos.

Ik vergelijk met Vodafone omdat je daar wel een SMTP server kunt specificeren. Maar Vodafone is dan ook iets duurder. Kwaiteit heeft zijn prijs 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Overal in NL kan ik daar mee verzenden hoor, in het buitenland ook (uit kostenoverwegingen alleen via Wi-Fi), de server in mijn geval is smtp5.internl.net met poort 587 en inloggen verplicht met gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik blijf er toch bij dat je Simyo niet kunt vergelijken met Vodafone. KPN - Vodafone is een eerlijke vergelijking, Simyo zou je moeten vergelijken met een provider die gebruik maakt van het netwerk van Vodafone.
Badge
Franswon. Dat is precies waar deze thread over gaat. Jij hebt geluk dat Internlnet je een smtp server geeft die je kunt gebruiken. Bij de meesten is dat niet zo. Zie maar alle kreten om hulp op deze thread. Daarom zou simyo zoiets moeten leveren.
Ik vergelijk mijn huidige situatie met Vodafone omdat ik die gebruikt heb. En me realiseer dat ik daar had moeten blijven ipv naar Simyo over te stappen en maar iets meer had moeten betalen voor een betere kwaliteit dienstverlening.
Reputatie 5
Badge +11
Wauw, tjonge, wat een draad.
Hi weustenenk en franswon, laten jullie elkaar nog heel? ;)

Zoals franswon aangeeft kun je ons inderdaad niet helemaal vergelijken met Vodafone. Een vergelijking tussen Hollandsnieuwe (brrr) en Simyo past beter. Hollandsnieuwe heeft ook geen eigen SMTP servers. Zoals dat bij ons met KPN werkt, werkt het bij Hollandsnieuwe met Vodafone.

weustenenk, in de mailwisseling die je citeert is ook een reactie van onze kant gekomen:
Wij zullen zo spoedig mogelijk in onze FAQ vermelden dat Simyo geen eigen SMTP-server heeft, wat bij bepaalde e-mailadressen tot problemen kan leiden met het verzenden van e-mail.

De FAQ zal dus aangepast worden.

franswon, dank je voor je bijdrages.
weustenenk, kun je hier mee leven?
ondanks wijziging van uitgaande post naar smtp.kpnplanet.nl reageert de server dat versturen niet mogelijk is omdat 'relaying' niet is toegestaan. Ik ben heel benieuwd naar uw antwoord.
grrr.....
Badge
@Loods62: Ik deel je frustratie..... 
Maar na wat mail wisseling met Simyo heb ik het maar opgegeven. Simyo heeft gewoon geen werkende oplossing. "Ze bieden een telefoon service en zijn geen email provider"

Oftewel: een doodlopende weg.

smtp via kpn (zoals jij hebt ingesteld) werkt alleen als je het mobiele netwerk van KPN gebruikt (in Nederland), of als je op een KPN Wifi netwerk zit. In alle andere situaties kun je geen mail versturen.

De oplossing die ik heb gekozen is om de mail te versturen via de smtp server van Google. Daarvoor moet je wel een Google account hebben, maar die is zo aangemaakt.

En zodra je abonnement is afgelopen moet je maar even onderzoeken welke provider wel de diensten kan leveren die je nodig hebt.
Reputatie 7
Badge +9
Gebruikers van een iPhone hebben natuurlijk altijd de mogelijkheid om een gratis iCloud mail account te openen. Dat werkt onafhankelijk van wie je provider is.
Reputatie 7
Badge +9
@loods62,

Het is ook afhankelijk bij welke provider je zit. Ik heb mijn thuis-internet via internl.net. Op mijn Samsung S4 heb ik als SMTP-server smtp5.internl.net, beveiligingstype geen, poort 587 Inliggen verplicht aangevinkt, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Dit werkt perfect.
Informeer eens bij jouw provider of deze mogelijkheid ook bestaat.

Succes
Badge +6
Hoi loods62 en weustenenk.

Ik zou jullie willen aanraden om via deze site jullie telefoon eens op te zoeken en via Email >> Handmatig Instellen proberen de uitgaande mail werkend te krijgen.

Hoor graag van jullie of het is gelukt!

@Scotsman & franswon, dank jullie wel voor de andere ideeën! 🙂
Badge
Kim, dat werkt *alleen*  als je op het KPN mobiele netwerk zit, of op een WiFi netwerk van KPN. Of als je provider een smtp server levert (zoals franswon met internl.net).

Als je een ander WiFi netwerk gebruikt (Ziggo, UPC, bedrijfsnetwerk) of in het buitenland bent via mobiel, dan moet je op een andere manier zorgen dat je smtp instellingen geaccepteerd worden zoals Google.
Badge +8
Hoi weustenenk,

Bij Simyo gaan we over je simkaart, dus over de mobiele verbinding via het KPN netwerk. De oplossing die Kim bood, geldt voor het KPN netwerk, waar je simkaart van Simyo gebruik van maakt.
Wanneer je een Wifi netwerk van Ziggo of UPC gebruikt, dan zit Simyo daar niet tussen. Dan hebben wij daar eigenlijk helemaal niks mee te maken. Gelukkig heb jij voor de andere netwerken waar je gebruik van maakt een Google oplossing.

Groetjes,
Charlene
Voor mensen met een google / gmail account is misschien de volgende optie handig:

Wanneer je emails wilt versturen met het email adres van je provider,(@ziggo.nl @kpnmail.nl etc...)
gebruik dan de google SMTP server.
Het voordeel hiervan is dat je emails kan versturen vanaf elke plek, ongeacht WIFI / telecom provider.

Hieronder wordt in een aantal stappen beschreven hoe je dit kunt regelen.

- login op je gmail account
- ga naar instellingen --> tabblad "accounts en import"
- klik nu op: "Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent"
- Er opent een nieuw venster. Vul hier je naam en emailadres in.
- Zet het vinkje bij "behandelen als alias" UIT
(wanneer het vinkje aan blijft staan, zal er een kopie van elke verzonden mail in je gmail verzonden items verschijnen)
- Doorloop het verifcatieproces en log uit.

Ga nu in je Email applicatie op je smartphone naar de uitgaande email instellingen en voer de volgende gegevens in:

- SMTP server: smtp.gmail.com
- poort: 465
- beveiligingstype: SSL/TLS
- gebruikersnaam: je volledige gmail adres "testje@gmail.com" oid
- wachtwoord: je gmail wachtwoord

De Gmail SMTP server is nu ingesteld voor je standaard emailadres.
Als het goed is kun je nu overal vanaf je smartphone mailen met je standaard email adres.


Via google lijkt voor mij de enige optie, want de kpnplanet als smtp werkt niet bij mij...
wat moet ik invullen in de andere stappen van de schermen van gmail? de volgende vraag na het eerste scherm is of ik de smtp server van mijn domain wil invullen, maar die heb ik niet...
Reputatie 4
Badge +10
Hoi arjan.a,

Wil je eens op deze site kijken? Je kunt daar kijken naar je type telefoon, klikken op Gmail en de instellingen doornemen.

Geef je door of het lukt?
bedankt voor de tip, de smtp.kpnplanet.nl werkt nu wel, dus de gmail ga ik vooralsnog niet gebruiken
Reputatie 5
Badge +11
Heel fijn dat het nu wel werkt, arjan.a 🙂

Reageer