.

Beantwoord

Wat heeft Simyo met Facebook?


Reputatie 2
Badge +2
Ik lees een blog op Simyo.nl. Na het lezen van drie reacties wordt gevraagd of ik Facebook toestemming geef cookies en websitegegevens te gebruiken zolang ik op Simyo.nl brows. Facebook kan dan mijn activiteit volgen. Ik klik op “sta niet toe” maar kan nu niet verder lezen, het blijft bij drie reacties, terwijl er meer zijn. Hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door wimj12 21 July 2019, 17:33

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik weet niet zeker of het bij Simyo was, of een ander bedrijf. Maar ik heb toen ook geklaagd dat ik alleen kon reageren op een blog als ik Facebook had.

Maar ik heb geen facebook, en zelfs al had ik facebook dan is het aan mij om reactie op een blog te koppelen aan mijn prive leven.
Maar dat kon niet op veel begrip rekenen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Alouette,

Welkom terug op het Simyo forum!

Het klopt dat je bij de blogs op onze website 3 reacties terug kunt zien. Deze reacties zijn geplaatst via Facebook en het kan dus zijn dat je een pop-up vanuit Facebook krijgt wanneer je meer reacties wilt laden. Hier kunnen wij helaas niets aan doen.

Ik ben dit ook even na gaan vragen bij de verantwoordelijke voor de website, die geeft aan dat ze ook niet erg tevreden zijn met deze vorm van reageren onder de blogs en bezig zijn om hier een nieuwe manier voor te ontwikkelen. Hij kan nog geen duidelijkheid geven over wanneer dit er gaat komen. Voor nu is reageren (en dus het lezen van de reacties) geregeld via Facebook en is het anders niet mogelijk.

Was je op zoek naar een specifieke vraag of opmerking op een bepaald blog? Als je wilt kan ik je daar ook mee helpen. 😊

Groetjes,

Kevin
Reputatie 2
Badge +2
Tja, dat vind ik dus raar, een blog van Simyo op de site van Simyo waar je alleen via Facebook op kunt reageren. Ik heb overigens zojuist nog een keer gekeken en het is me nu gelukt om zonder op Facebook in te loggen alle reacties te lezen. Bij “sorteren op” staat standaard Populair, als je dat op Nieuwste zet komen de andere reacties ook te voorschijn.
Reputatie 7
Badge +7
Mee eens. Niet alleen wordt er steeds vaker aangenomen dat je facebook hebt, ook gaan bedrijven er vanuit dat je dan facebook overal voor wilt gebruiken. Dat er mensen zijn die wellicht facebook alleen willen gebruiken voor familie en vrienden en niet voor andere zaken wordt als apart beschouwd.
Reputatie 2
Badge +2
Beste antwoord door Kevin? Hoezo? Wie zegt dat? Ik vind het antwoord van wimj12 beter.
Reputatie 7
Badge +7
Ik ben dan wel benieuwd wie wel bepaalt wat het beste antwoord is. Ik vermoed een moderator.
En dat doet me denken aan “Wij van WC eend.......”.
Reputatie 2
Badge +2
Ja, dacht ik ook aan.
De term beste wordt niet gebruikt. Alleen de term antwoord. @Kevin antwoord namens Simyo op de vraag "hoe dat zit".

Ik ben echter van mening dat degene die het topic start zelf kan selecteren wie het Antwoord heeft gegeven wat het beste bij je past. Dit kan nu tot een moderator heeft gereageerd.
Reputatie 2
Badge +2
?? Er staat: Beste antwoord door Kevin.
Ik wil er geen welles nietus discussie van maken maar het woord beste zie ik echt niet.

Reputatie 2
Badge +2
Als je bovenaan begint, daar staat eerst in groen “beantwoord”. Dan mijn vraag, direct daaronder: beste antwoord door Kevin. Het staat er echt.
Stom van me, je hebt gelijk. Lees er steeds over heen.

Maar goed mijn eerste reactie geeft ook aan wat ik van het markeren van het "antwoord" vind. Dat kan ook anders.
Stom van me, je hebt gelijk. Lees er steeds over heen.

Maar goed mijn eerste reactie geeft ook aan wat ik van het markeren het "antwoord" vind. Dat kan ook anders.

Dat kan gebeuren @Ray zoals ook jij je nog zult weten van jaren terug en Twitter.
Beste antwoord door Kevin? Hoezo? Wie zegt dat? Ik vind het antwoord van wimj12 beter.
Ik herinner me nog heel goed dat iemand de Google play kwijt was. Maar gaandeweg vindt je in "dat topic" een aantal reacties die een mooi resultaat geven. Ik moet erkennen dat ik eenzelfde soort gedachte had en nog steeds heb.

Maar misschien is mijn verwachting van wat gaat gebeuren of zou kunnen gebeuren niet overeenkomstig met de Simyo-werkwijze.

Maar ja, wie ben ik, behalve heul errug eirm. 😇
Reputatie 7
Badge +7
Hoe dan ook, het is de TS die het beste kan zeggen welk antwoord het beste heeft geholpen. En niet een moderator of een automatisch proces.

Maar het ging eigenlijk meer om de door Simyo gemaakte koppeling tussen de Blog en Facebook; waar ik en kennelijk ook anderen niet erg happy mee zijn.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Alouette, Wimj12, Ray en Friesian,

Ik wil eerst even reageren op het punt over het beste antwoord. We streven er hier natuurlijk naar op het forum dat een groot deel van alle vragen onderling worden opgelost zodat klanten van Simyo andere klanten helpen. De opmerking van wimj12 heb ik in eerste instantie niet gelabeld als "best answer" omdat er simpelweg geen antwoord in staat, alleen dat hij dit ooit al bij ons (of misschien wel bij een heel ander bedrijf) heeft aangegeven.. Ik heb het beste antwoord nu aan hem toegekend! 😊

Dan nog even over Facebook, daar ging dit hele topic natuurlijk over. Ik kan me goed voorstellen dat je niet altijd maar met je Facebook-profiel op een website wilt, als je al een Facebook account hebt natuurlijk. Ik heb al aangegeven dat we erover nadenken hoe je op een andere manier kunt reageren onder deze topics. Als je niet via Facebook wilt reageren, dan hebben we genoeg andere contactmogelijkheden om een reactie of een opmerking te plaatsen. Zoals je ziet in dit topic, is het forum hier een hele goede oplossing voor en heb je ook veel meer interactie met mede-klanten.

Hopelijk komt er snel een andere manier van reageren. Tot die tijd: Kom met alle vragen, opmerkingen of klachten naar het forum zodat iedereen kan meediscussiëren! 😀

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Badge +7
Dank voor je toelichting. Mijn gemopper in het verleden over facebook koppelingen was bij een ander bedrijf heb ik diep gravend in mijn geheugen opgediept.

Of nee, nog dieper gravend: het was hier.

https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-134/waarom-kan-ik-alleen-op-de-blogs-reageren-met-een-facebook-account-39175
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Wimj12,

Aah kijk dat scheelt dan weer, anders werd het wel een hele brede discussie! 😉Voor nu is het dus niet anders. Als je dus openbaar een reactie wilt plaatsen op een blog dan kan dit enkel via Facebook. Wil je graag privé reageren dan hebben we genoeg andere mogelijkheden. Wil je wel openbaar reageren op een blog maar dan zonder Facebook, dan mag dit altijd op het forum!

Groetjes,

Kevin

Reageer