.

Beantwoord

Wat gebeurt er als de Internetbundel op is

  • 28 July 2013
  • 23 reacties
  • 3152 Bekeken

Wat gebeurt er als de Internetbundel op is? Betaal je dan direct het absurde bedrag van 1 euro per 10 MB?
icon

Beste antwoord door Natascha 29 July 2013, 11:34

Bekijk originele reactie

23 reacties

Badge +1
Als je internetbundel op is betaal je buitenbundel kosten, en dit loopt snel op,
Kijk op de site wat de kosten zijn, zit nu op iPad kan ik geen links plaatsen
Badge +6
Wat gebeurt er als de Internetbundel op is? Betaal je dan direct het absurde bedrag van 1 euro per 10 MB?

Hoi Tickels,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je gebruik maakt van een prepaid simkaart. Wanneer je bundel op is en je gaat gebruik maken van het internet dan gaat dit van je beltegoed af en dit kost je dan €0.10 per 100 kb.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Het gaat ook om eventueel over te stappen naar een abonnement met Internet. Hiervan wil ik de kosten niet te hoog hebben en eigenlijk Internet afgfesloten willen hebben als de bundel op is. Als je dan een paar MB over de bundel bent, betaal je een idioot absurt bedrag per MB in vergelijk met het abonnement. De E.U. is dit nu wel aan het aanpakken, maar dat kan nog wel even duren. Nu gaan er maandelijks voor miljoenen aan niet verbruikte MB's de put in, oftewel de kas in van de providers. Ik snap ook wel dat dit de algemene prijs lager kan houden, maar zoals het nu gaat is legale diefstal, die nu wel aangepakt gaat worden, maar dat neemt amtenaren tijd in en dat is vaak erg veel. OIverstappen naar een andere provider is meestal het minst onaantrekkelijk, maar je blijft bezig op deze manier.
Badge +6
Het gaat ook om eventueel over te stappen naar een abonnement met Internet. Hiervan wil ik de kosten niet te hoog hebben en eigenlijk Internet afgfesloten willen hebben als de bundel op is. Als je dan een paar MB over de bundel bent, betaal je een idioot absurt bedrag per MB in vergelijk met het abonnement. De E.U. is dit nu wel aan het aanpakken, maar dat kan nog wel even duren. Nu gaan er maandelijks voor miljoenen aan niet verbruikte MB's de put in, oftewel de kas in van de providers. Ik snap ook wel dat dit de algemene prijs lager kan houden, maar zoals het nu gaat is legale diefstal, die nu wel aangepakt gaat worden, maar dat neemt amtenaren tijd in en dat is vaak erg veel. OIverstappen naar een andere provider is meestal het minst onaantrekkelijk, maar je blijft bezig op deze manier.

Hoi Tickels,

Wanneer je met een abonnement over je internetbundel gaat dan betaal je daarna €0,15 per MB. Maak je zonder een internetbundel gebruik van het internet dan is het tarief €0,15 per MB.
Badge
Dag Tickels, Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de autoriteit cunsument en markt. Ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren!!!
tekst aan de ACM.
******************
Simyo is een zogenaamde prijsvechter provider. Maar naar mijn mening zijn een aantal werkwijzen van deze provider niet toegestaan of op zÂ’n minst dubieus.
Het gaat met name om databundels.
Ten eerste biedt Simyo databundels aan met op de website op de persoonlijke pagina de gebruikte mbÂ’s. Echter wordt die data met soms meer dan 8 uur verschil weergegeven. De klant kan echt niet achterhalen hoeveel mbÂ’s er achteraf zullen worden berekend. Simyo belooft een sms te verzenden op het moment dat de data limiet bijna bereikt is. Maar dat wordt ook met een aanzienlijke vertraging gedaan en soms helemaal niet. Ik heb het ernstige vermoeden dat er sprake is van misleiding. Overigens zit er een behoorlijk groot verschil in wat apps en bijv. android weergeeft en wat de website uiteindelijk weergeeft (na uren). Er zijn heel veel klachten over deze werkwijze. Klanten zijn de dupe met soms honderden euroÂ’s aan betaling voor gebruikte mbÂ’s buiten de bundel. Mijn vragen:
1. moet symio op de website niet eerlijk vermelden dat de verbruikte data niet real time is en met een aanzienlijke vertraging wordt weergegeven
2. mag simyo beloven dat er een sms verzonden zal worden als de limiet daadwerkelijk bereikt is, en dat niet of veel te laat doet
3. mag symio misbruik maken van het fenomeen dat de mbÂ’s doorlopen als de limiet bereikt is. Ook al loopt het gebruik zeer hoog op
4. kunt u symio vragen om een uitleg omtrent hun policy. En vragen waarom ze niet de info real mtime vermelden en verzenden
Een andere klacht is het gebruik van astroturfing. Symio is niet meer telefonisch bereikbaar. Ze gebruiken onder andere een forum om antwoorden op vragen te geven en klachten te behandelen. Maar, daar wordt overduidelijk gebruikt gemaakt van forumleden die zeggen onafhankelijk te zijn, maar naar mijn overtuiging gewoon betaald te worden door symio. De strategie lijkt te zijn dat eerst een zogenaamd gewoon lid iets zegt. En bij voorkeur de vraag van de consument een beetje ter discussie stelt waarna de zogenaamde moderator gehakt maak van de klacht/vraag. Naar mijn weten zijn dit soort praktijken in de US verboden. Maar hoe zit het eigenlijk hier in Nederland. Hoe dan ook het is zeer verwarrend en slecht voor de transparantie in deze markt.
Badge +1
Was het maar waar dat we betaald worden, forum is gewoon een hobby.
Reputatie 7
Badge +9
simyo_waarbentumeebezig, mag ik u wijzen op de forum huisregel "Plaats je bericht maar op één plek binnen het forum".
Ik zie dat u dit bericht (met zeer kleine wijziging) ook op een andere locatie heeft geplaatst.

Daarnaast heeft u al een topic aangemaakt over dit onderwerp. Het interresante is dat u in dat topic wel een meld dat u een klacht indient, maar daar dan weer niet de tekst van deze klacht plaatst. Ik denk dat ik en enkele andere leden het op prijs zouden stellen als u zich gedragt. Daarmee bedoel ik dat u uw suggestie niet verspeid over het hele forum behandeld. Zoals simyo moderator Charlene duidelijk maakt, maakt dit communiceren zeer moeilijk.

Ik zal in ieder geval ook wat kamerleden informeren over dit soort praktijken en nieuwsvoorziening informeren.
Gezien het gedrag wat u vertoond en gezien de schrijfstijl, die u toepast, denk ik dat uw klachten minder tot niet serious genomen worden. Een voorbeeld uw interrestante schrijfstijl is door Martijn® aangehaald en haal ik hieronder nogmaals voor u aan.

Simyo is een zogenaamde prijsvechter provider.
[..]
Een andere klacht is het gebruik van astroturfing. Symio is niet meer telefonisch bereikbaar.

Kennelijk maakt u nogal vaak fouten tijdens het tiepen van de naam: Simyo.

Een ander voorbeeld waardoor uw klacht mogelijk minder serious wordt genomen is het vermelden van dingen, die niet waar zijn. Zo vermeldt u dat "simio" telefonisch niet bereikbaar is. Iedereen, die vijf minuten de tijd neemt, ziet dat simyo telefonisch te bereiken is op het nummer 1200 als u met een simyo-aansluiting belt en op het nummer 0900-8090 (35 eurocent per gesprek) als u met een andere telefoonaansluitingen belt.

Daarnaast wil ik u ook kennis laten maken met de woorden Laster en Smaad. In uw topic over astroturfing en in uw klacht beschuldigd u Simyo van astroturfing. Echter toen Martijn® en Alex u vroegen om voorbeelden gaf u deze niet. Ik vind dat u daarmee toch een interresante keuze maakt. U heeft kennelijk geen lijstje met voorbeelden om uw beschuldiging kracht bij te zetten en toch blijft u Simyo beschuldigen. Ik zou (net als Martijn® en Alex) graag argumenten en voorbeelden van u willen zien. Dat zou uw klacht veel geloofwaardiger maken en ervoor zorgen dat uw klacht door instanties serious behandeld zal worden.

Als u mij verteld wat u zoekt voor provider zal ik u graag een andere provider aanraden. Immers een forumlid zoals u ben ik liever kwijt. Ik zal u zeker missen als kiespijn! U maakt het forum een STUK minder gezellig en behulpzaam!

Om toch ook nog maar behulpzaam te blijven, beantwoord ik uw vraag nog even:

Als mijn prepaid tegoed 2 euro is en ik neem een dagbundel maar ga daar 22 mb over heen (dat is 22 euro)  wat doen jullie dan?  Betekent het dat ik dan een rekening achteraf krijg???? Ben erg benieuwd naar dit antwoord.

Als je de algemene voorwaarden zou gelezen hebben, dan zou u het volgende artikel gevonden hebben:
Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.

Daar staat in juristen chinees: Uw beltegoed wordt negatief. Een negatief saldo is een schuld, die u moet afbetalen aan Simyo.

Erickiel, heb jij ook al geen salaris. Misschien moeten wij als Forum experts maar eens staken.
Badge
Gaan we over tot intimidatie smnyo(ofzo)? Ik heb een klacht ingediend bij de ACM. En de praktijk met prepaid kan echt niet door de beugel. Ben benieuwd of u dit wel mag doen. Want prepaid is prepaid en geen postpaid. Uw voorwaarden zijn nogal dubieus. En wellicht een aantal daarvan niet rechtsgeldig. En ik ga inderdaad een nieuwe provider zoeken. Ik zal daar opnieuw nummerbehoud moeten aanvragen. En tot die tijd maar geen internet gebruiken. 
U heeft de tekst die ik aan de ACM heb gezonden  al eerder ontvangen!!
En nu op zoek op andere fora, waar u nu bepaalt niet goed te boek staat, om anderen te vinden die ook een klacht willen indienen. U bent binnenkort van mij af als klant. Maar u bent nog niet van mij af. 
Overigens jouw tekst onderstreept, en is een perfect voorbeeld van astroturfing. Bedankt daarvoor!
We zullen zien hoe anderen mijn teksten beoordelen, ik heb verder geen opmerking over jouw schrijfstijl. Dat is eigenlijk geen stijl, meer copy paste nonsens.
En als symnio(ofzo) niet met kritiek om kan gaan is niet mijn probleem!!! Wel eens van consumentisme gehoord?
OK. Have a great day met je werk voor sminyo(ofzo)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Graag on topic blijven. Anders ga ik dit topic sluiten. De insteek van dit forum is niet bedoeld om elkaar te beschuldigen en/of te beledigen.

@simyo_waarbentumeebezig

Probeer er wel rekening mee te houden dat het er niet overzichtelijker op wordt wanneer je meerdere malen hetzelfde bericht in verschillende topics plaatst.

Ik heb net geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen. Helaas kreeg ik je niet te pakken. Vind je het goed dat ik je even bel?

Groetjes,

Alex
Reputatie 4
Badge +8
http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/schrikken/animaatjes-schrikken-59524.gif
Badge
Hallo,

U heeft mij idd gebeld. Ik was niet bereikbaar. Ik denk dat het het beste is om te veranderen naar een andere provider. Maar ik heb nog tegoed staan bij jullie. Ik ga jullie sim niet meer vertrouwen nu ik exact weet hoe het werkt. Ik wil ook een nummerbehoud organiseren. Bij de Hema wordt wel een sms op tijd verzonden en ook actuele  stand  verzonden. Vraag mij echt af waarom zij dat wel kunnen organiseren. Dus die neem ik maar denk ik. Wat mij betreft ben ik hier wel klaar mee. Ik wil alleen wel gecompenseerd worden dus zeg maar mijn prepaid terug (minus het voordeel dat ik heb genoten bij eerste aanmelding) is genoeg,  Ik hoor het wel!
Reputatie 3
Badge +5
@simyo_waarbentumeebezig

Simyo wil u graag helpen echter als u zo tekeer gaat en niet geholpen wil worden lijkt het ,gaat dat moeilijk.
Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken.
Badge
alweer een typisch voorbeeld van astro.......Ik heb jou niets gevraagd. En ik vind nogs steeds het business model zeer kwalijk. Ik ga overstappen naar Hema. Waar je gewoon op tijd een sms ontvangt. En prepaid gewoon prepaid is. En niet als hier een verkapte combinatie. Voor jou een leuk onderwerp om je mee bezig te houden als je echt voor de klanten wilt opkomen. Waarom kan Hema wel gewoon fatsoenlijk mb's bijhouden real time en waarom kan het wel bij providers in ontwikkelingslanden en niet bij Simyo. Overigens heb ik een klacht ingediend. Jij kunt je wel gardnekkig opstellen tegen klanten maar daar maak je jezelf alleen maar heel erg verdacht mee..OK??
Fyi... mijn wervimg voor gebundelde klachten bij de ACM groeit!! 
Badge
Overigens nogal brutaal om een moderator in de weg te zitten. Mijn bericht was voor hem bestemd. En nogmaals niet voor jou. Jij weet net zo goed als ik dat dit geen forum is om kennis uit te wisselen. 
Reputatie 3
Badge +9
Een forum is juist wel om kennis en ervaring uit te wisselen. En Hema is Hema en Simyo is Simyo. Ben ik nu ook verdacht...je maakt me wel aan het lachen hoor, bedankt daarvoor 😉
Badge
Nogmaals dit is geen forum om kennis uit te wisselen, lees de berichten!  En als je echt iets wilt toevoegen. Geef dan eens antwoord op de vraag waarom simyo niet in staat  is om adequate informatie te verstrekken. En andere providers wel. Ik ben er van overtuigd dat jij niet onafhankelijk bent anders zou je wel serieus ingaan op de onderwerpen waar het echt om gaat. 
Reputatie 3
Badge +9
Ik kan me herinneren dat Alex hier antwoord op gegeven heeft. Ik ben geen moderator of Simyo medewerker, ik probeer zo goed als ik kan anderen te helpen met issues hier op het forum. Echte specifieke Simyo gerelateerde vragen worden door Simyo zelf beantwoord. Wat ook altijd wordt gedaan. Hij heeft zelfs u geprobeerd te bellen.
Badge
Alex heeft geen antwoord gegegeven. Behalve de opmerking dat het technisch niet kan. Maar waarom kunnen andere providers het dan wel? Geen uitleg tot nu toe!! Terwijl dit onderwerp klanten echt bezig houdt, kijk maar op andere fora en ook hier. Simyo zou zich die kritiek echt moeten aantrekken!!!!
mag ik even terug naar de beginvraag:
mijn prepaid bundel loopt vol en ik wil een nieuwe openen ook prepaid want ik woon niet in NL
Ik zie op mijn simyo echter geen mogelijkheid om mijn bundel te verlengen... jammer dan stopt mijn internet gebruik binnenkort
Badge
Volgens mij is dit niet de beginvraag. Nieuw topic denk ik! Overigens hoe kan een prepaid bundel vol lopen? Gewoon nieuwsgierig! 
Reputatie 7
Badge +9
mag ik even terug naar de beginvraag:
mijn prepaid bundel loopt vol en ik wil een nieuwe openen ook prepaid want ik woon niet in NL
Ik zie op mijn simyo echter geen mogelijkheid om mijn bundel te verlengen... jammer dan stopt mijn internet gebruik binnenkort


Het is inderdaad beter om even een nieuw topic te beginnen voor de overzichtelijkheid. Maakt het makkelijker voor toekomstige lezers van dit forum die specifieke informatie zoeken.
Reputatie 3
Badge +9
mag ik even terug naar de beginvraag:
mijn prepaid bundel loopt vol en ik wil een nieuwe openen ook prepaid want ik woon niet in NL
Ik zie op mijn simyo echter geen mogelijkheid om mijn bundel te verlengen... jammer dan stopt mijn internet gebruik binnenkort

Is het niet zo dat je gewoon een nieuwe bundel moet aanschaffen met prepaid?
Want vollopen betekend dat je internet bundel bijna verbruikt is?
Reputatie 5
Badge +10
Alex heeft geen antwoord gegegeven. Behalve de opmerking dat het technisch niet kan. Maar waarom kunnen andere providers het dan wel? Geen uitleg tot nu toe!! Terwijl dit onderwerp klanten echt bezig houdt, kijk maar op andere fora en ook hier. Simyo zou zich die kritiek echt moeten aantrekken!!!!

Simyo maakt gebruiken van eigen systemen. Het staat verder helemaal los van andere providers. Het is voor Simyo technisch nu niet mogelijk om het verbruik real-time te verwerken. Ik snap je punt en dit soort feedback nemen wij zeker serieus.

mag ik even terug naar de beginvraag:
mijn prepaid bundel loopt vol en ik wil een nieuwe openen ook prepaid want ik woon niet in NL
Ik zie op mijn simyo echter geen mogelijkheid om mijn bundel te verlengen... jammer dan stopt mijn internet gebruik binnenkort


Hoi happytogether,

Je vraag past beter in een nieuw topic. Ik heb daarom een nieuw topic voor jouw vraag aangemaakt.

Groetjes,

Alex

Reageer