.

Beantwoord

Wanneer wordt 4G gratis?

  • 22 March 2016
  • 99 reacties
  • 4822 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi

Wanneer wordt 4g gratis in het abonnementen systeem bij simyo opgenomen.
Bij bijna alle providers is het gratis en betaal je geen 5 euro extra.
Zou toch wel een keer mogen.

Mvg Arend
icon

Beste antwoord door Caspar 22 March 2016, 14:29

Bekijk originele reactie

99 reacties

Badge +2
Hoi Simyo,

Zoals ik al heel vaak heb aangegeven is de 3G dekking erg slecht in Leeuwarden! Wanneer wordt 4G nou eens standaard. Mijn telefoon ondersteunt 4G dus waarom zou het anno 2017 gewoon niet standaard in het abonnement zitten? Dan zou ik mijn abonnement ook gaan verhogen bij jullie naar een grotere data bundel. Als de komende maand niks veranderd ga ik maar eens overstappen naar T-Mobile ofzo...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi arendhoogeveen,

Zoals ik al zei, staat het idee op de Wall of Change. Hopelijk krijgen jullie binnenkort goed nieuws!

@nikostweak jammer dat je slechte 3G dekking hebt in Leeuwarden. 4G kost op dit moment nog € 5,- zoals je waarschijnlijk wel wist. Wanneer dit gratis wordt en of dit zo is, durf ik niet te zeggen. Zodra dit gebeurt, zullen we dit uiteraard laten weten aan onze klanten! Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Hoi Simyo,

Zoals ik al heel vaak heb aangegeven is de 3G dekking erg slecht in Leeuwarden! Wanneer wordt 4G nou eens standaard. Mijn telefoon ondersteunt 4G dus waarom zou het anno 2017 gewoon niet standaard in het abonnement zitten? Dan zou ik mijn abonnement ook gaan verhogen bij jullie naar een grotere data bundel. Als de komende maand niks veranderd ga ik maar eens overstappen naar T-Mobile ofzo...


Volgens de dekkingskaart van KPN moet 3G juist goed zijn in Leeuwarden. Misschien is er wat anders loos?
Nicostweak kan dat eenvoudig verhelderen, als de dekking minder is met voorbeelden van KPN klanten.
On topic.

Vaker al gezegd 4G is niet gratis. Kijk naar het totale plaatje. In een kroeg tijdens een rondje vraag je niet apart te kijken naar de kosten van het schuim op pilsjes.

Toch? Je rekent het totaal net zoals bij de incasso van je provider.
Reputatie 1
Badge +2
Vage reactie, als het bier ergens anders goedkoper is ga jij ook een kroeg verder en blijf je er niet €5,- voor betalen... Het zou prettig zijn als Simyo meebeweegt, thats all!
Wie zegt dat ik bier drink? Bij de supermarkt betaal je het volle karretje om het zo te zeggen en niet elke productgroep apart.

Bel/sms + eventueel MB + eventueel 4G ....totaalbedrag is het winkelwagentje.
Vage reactie, als het bier ergens anders goedkoper is ga jij ook een kroeg verder en blijf je er niet €5,- voor betalen... Het zou prettig zijn als Simyo meebeweegt, thats all!

Ook als het goedkopere bier niet te pruimen is? Gaat om het totaal plaatje zoals Friesian al schreef.. Of dat nou met bier is of met een dienst die een provider aanbiedt.
Reputatie 7
Badge +10
Haha, interessante vergelijking! 🙂 Het gaat inderdaad ook om de kwaliteit van wat je koopt, en in hoeverre het totaalplaatje vergelijkbaar is met elkaar. Vooral een combinatie van beiden is belangrijk. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het me heel goed kan voorstellen als je veel waarde hecht aan de prijs van 4G.

Groetjes,
Jihane
Ook interessant om te zien is, ik ben niet BOB maar kan wel de BOB zijn (met 4G). ;):P;)
Tuurluk drinkt Friesian wel pils maar geen bier, of ist andersom...? :)

Ommut voor een goeje te zeggen al heul errug verschrikkelijk duidelijk, geen enkele G is gratis. Je betaalt voor de aangeboden dienst, service. Vergelijken is prima maar neem dan alles mee. Straks komt 5G dan 6G. Als 4G 5eur kost kun je jezelf de vraag stellen verdwijnt 2G en 3G op termijn? Zo ja, waar leg je dan de grens qua prijsvermelding?

En heb je, om in het 4G on-topic te blijven, als nieuwe/verlengende klant wel een eerlijke keuze? Ben je bij de 1 verplicht tot een LTE (4G), nog liever een VOLTE, toestel te kopen?
Levert de provider altijd 4G?
Zijn er in het buitenland wel of niet afspraken over 4G roaming of val je dan weer terug op 3G?

Kortom naar m.i. is alleen de prijs van 4G niet heilig maar wel het totaalbeeld !
Er is echt heel wat om na te gaan..:)
Badge +7
Hoi Friesian,

Een biertje en een pilsje zijn allebei wel lekker op zijn tijd :)

Ik moet zeggen, je geeft een aantal goede dingen om over na te denken. Ik denk inderdaad dat op den duur 3G gaat verdwijnen. Er zijn al providers die hebben aangegeven dat je straks alleen klant bij hen kan zijn als je een toestel hebt die geschikt is voor 4G. Hier hoeven Simyo klanten voorlopig niet bang voor te zijn ;)

Wat betreft 4G in het buitenland: heel veel landen hebben geen (goed werkend) 4G netwerk. Nederland loopt wat 4G betreft voorop. In het buitenland moet je vaak je telefoon weer terugzetten op 3G, omdat ze daar een matig tot geen 4G netwerk hebben. Dit verschilt ook een beetje per land natuurlijk ;)

Groetjes,
Samantha
Badge +2
Hoi Simyo,

Zoals ik al heel vaak heb aangegeven is de 3G dekking erg slecht in Leeuwarden! Wanneer wordt 4G nou eens standaard. Mijn telefoon ondersteunt 4G dus waarom zou het anno 2017 gewoon niet standaard in het abonnement zitten? Dan zou ik mijn abonnement ook gaan verhogen bij jullie naar een grotere data bundel. Als de komende maand niks veranderd ga ik maar eens overstappen naar T-Mobile ofzo...


Volgens de dekkingskaart van KPN moet 3G juist goed zijn in Leeuwarden. Misschien is er wat anders loos?


De dekking is slecht geworden sinds KPN de antennes in postcode 8916 heeft verwijderd. Ik heb het ook al eens eerder aangegeven op dit forum. Maar hier wordt gewoon geen gehoor aan gegeven door KPN. Ja, dat er een bewoner bezwaar had tegen de antennes. Sinds dien is er niks meer veranderd. Andere mensen uit mijn omgeving ervaren het zelfde probleem op de locatie.
@nikostweak,

Nederland is vergunning land. Als KPN, bijvoorbeeld door bezwaren, zijn vergunning is kwijtgeraakt dan kan het voorkomen dat KPN klanten (en andere gebruikers van het netwerk) daar hinder van gaan ondervinden. Er spelen dus meer factoren. Ook kunnen hoge gebouwen en de isolatie van de woning oorzaak zijn.

Maar goed, dit topic gaat over het wel of niet gratis worden van 4G.

Ik heb jouw andere topic gelezen, heb daar zelfs nog aan deelgenomen.
https://forum.simyo.nl/internet-62/beschikken-alle-kpn-antennes-leeuwarden-over-glasvezel-16260/index2.html

Misschien dat je via Simyo alsnog een (nieuwe) netwerkklacht kan indienen.
Badge +7
Hoi nikostweak,

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je bereik slecht is. Ray heeft gelijk, KPN is ook afhankelijk van meerdere factoren. In het verleden is er bezwaar aangetekend dat die mast daar stond. Daarom hebben ze hem weg moeten halen.

Als je een netwerkklacht indient bij KPN, gaat KPN dit onderzoeken. Hoe meer netwerkklachten KPN ontvangt, wordt de kans groter dat er een nieuwe mast komt. Wil je dat we een netwerkklachtformulier naar je sturen?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Een wens die jullie vaak aan ons hebben doorgegeven, kunnen wij in vervulling laten gaan! 4G is vanaf nu gratis bij Simyo. Ik ben ontzettend blij dat we dit nu aan jullie kunnen vertellen in dit topic :)

Het blijft een extra bundel die je gratis aan kunt zetten, maar dit hoeft dus niet. We willen 4G niet opdringen en je de mogelijkheid geven om de bundel uit te zetten en gebruik te maken van 3G. Dat kan handig zijn icm een kleinere internetbundel. In dit topic, vind je alle informatie die je nodig hebt over 4G. Heb je al 4G aan staan? Dan hoef je niets te doen. Het wordt voor jou automatisch gratis.

Groetjes,
Angela
Badge +2
Hoi Simyo,

Super dat jullie het hebben geregeld dat 4g standaard gratis is geworden. Ik heb gelijk maar mijn bundel aangepast/verhoogd. Hopelijk is mijn dekking nu ook beter dan met 3g.

Groeten,

NikosTweak
Reputatie 7
Badge +10
Goed om te zien dat je er blij mee bent, Nikostweak 🙂 Daar doen we het voor. Het is een reis geweest zoals je in dit topic kunt zien, maar we zijn mega trots dat we nu gratis 4G kunnen aanbieden. Ik hoop dat de dekking beter wordt hierdoor. Bij vragen weet je ons te vinden!

Groetjes,
Angela
Badge
Eindelijk! Gratis 4G. Het heeft even geduurd inderdaad, maar ik ben er ook heel blij mee. De 4000 mb bundel is ook niet verkeerd (mag nog wel wat meer van mij).

Goed bezig Simyo!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Davidagain,

Goed om te zien dat je er blij mee bent 😃 We nemen de feedback over grotere databundels op dit moment ook erg serieus, juist vanwege het gebruik van gratis 4G. Kun je mij vertellen hoeveel MB gunstiger zou zijn voor jou?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela, fijn dat Simyo luistert.

Ik zou best een bundel van 8000 mb of 10.000 mb willen zien. Maar nog liever onbeperkt 4G voor een redelijke prijs, dan hoef ik mijn verbruik ook niet steeds in de gaten te houden.

Maar in de tussentijd vind ik dit al een mooie vooruitgang hoor. Ik heb meteen vandaag mijn bundels verhoogd.

Groeten,
David
Badge +2
Hoi,

Ik zou graag zien dat 2000mb naar 4000mb gaat, van 4000mb naar 8000mb, een nieuwe bundel van 12.000mb en een onbeperkte bundel.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor jullie feedback over de internetbundels. Ik heb dit zojuist doorgezet naar mijn collega's die hier verantwoordelijk voor zijn. Zoals het altijd ook met 4G is geweest, kan ik deze feedback meenemen maar ik kan jullie niets beloven. Uiteraard zullen wij naar jullie wensen kijken 🙂

Groetjes,
Angela
Badge
Zou met 4G misschien ook best naar iets van 8000MB bundel willen gaan als die beschikbaar word. Denk dat er wel meer mensen zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi TMC Thomas,

Welkom op het forum!

Bedankt voor je feedback! Ik heb ook jouw wensen over eventuele grotere databundels doorgezet naar de verantwoordelijke collega. Fijn dat je hierin met ons meedenkt :)

Groetjes,
Angela

Reageer