.

Beantwoord

Wanneer wordt 4G gratis?

  • 22 March 2016
  • 99 reacties
  • 4822 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi

Wanneer wordt 4g gratis in het abonnementen systeem bij simyo opgenomen.
Bij bijna alle providers is het gratis en betaal je geen 5 euro extra.
Zou toch wel een keer mogen.

Mvg Arend
icon

Beste antwoord door Caspar 22 March 2016, 14:29

Bekijk originele reactie

99 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ok, weer even terug naar 4G. Er zullen altijd mensen zijn die geen 4G gebruiken, omdat ze geen geschikt toestel hebben. Of omdat ze gewoon de extra snelheid niet nodig hebben,

Zodra je 4G gratis maakt wordt er door die mensen geklaagd dat je veel beter een tariefsverlaging kan doen, want daar profiteert iedereen van. Dat is veel beter dan iets krijgen waar je niets aan hebt.
Badge +1
Eens dat er dan ook weer mensen klagen. Maar de €5 meer is niet meer van deze tijd.
De grote providers (kpn, vodafone en t-mobile) bieden het allemaal standaard aan.
Maar ook budget providers zoals hollandsnieuwe, ben, youfone etc. geven het standaard of voor een opslag van inmiddels nog maar €2. Dus simyo kan mijnsinziens niet meer achter blijven. Kijk eens naar de concurentie wat die doen. Ik heb de laatste tijd het idee bij simyo dat ze dat niet (meer) doen.
Met de huidige prijzen staan ze echt buiten de markt.
Ik raad ook mijn vrienden de provider niet (meer) aan, te duur!!
Voor mijn zoon wil ik ook een abbo afsluiten, maar als nieuwe klant betaal je helemaal de hoofdprijs en dat ook nog eens zonder 4G.

Ik ben erg benieuwd naar een reaktie hierop van een simyo moderator! :?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi wimj12,

Dat is inderdaad een goed punt! We zullen dat natuurlijk ook in acht nemen bij de evaluatie betreffende 4G! Dankjewel!

@Karin69, ik snap zeer zeker wat je bedoeld. Het is natuurlijk mooi meegenomen als 4G gratis wordt en het klopt dat onze concurrenten dit al gratis aanbieden. Helaas kan ik toch geen uitsluitsel geven over de toekomst van 4G bij Simyo en kan ik niet veel informatie kwijt hierover. We zullen natuurlijk al jullie feedback meenemen in onze evaluatie.

Wat betreft je zoon die ook een abonnement wilt afsluiten, wellicht een goed idee om een abonnement af te sluiten via de vriendendeal! Als je het hebt aangevraagd, dan zal ik je ook nog eens 1000 MB gratis geven voor de nieuwe aansluiting. Als je me tegen die tijd een privébericht stuurt hierover, dan pak ik het meteen op!

Groetjes,
Ilias
Badge +1
@Ilias met vriendendeal is het nog niet interessant om een abonnement af te sluiten. Ik denk aan 200 belminuten en 1000 tot 1500 mb data. Dan ben ik minimaal €15 per maand kwijt (€20 voor meer data) en dan ook nog maar 3G. Dat is simpelweg veel te duur. Ik overweeg hem te verhuizen van Simyo prepaid naar youfone (ook kpn netwerk).
Reputatie 1
Badge
Karin wat jammer dat je weggaat bij simyo. Je bent al een van de zoveelste van wie ik weet dat ze vertrekken. Ik zie het nog even aan ik ben over het geheel nog zeer tevreden , behalve dat met 4g. Ik hoop dat ze bij simyo inzien dat ze er wat aan moeten doen. Zo gaan er vele vertrekken. Ik hoop dat ze weer de beste budget provider worden.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Karin69,

Het zou natuurlijk super jammer zijn als je weggaat bij Simyo.

Een nieuw abonnement is bij ons inderdaad duurder dan bij Youfone, echter zit je bij ons nooit vast aan een 2-jarig contract. Daardoor kun je na negen maanden al overstappen naar onze nieuwe bundels, waardoor je abonnement een stuk goedkoper wordt.
Aangezien je zoon overstapt vanaf een Simyo Prepaid abonnement hoeft hij natuurlijk ook geen aansluitkosten te betalen. En ik zie dat mijn collega nog eens gratis 1000 MB heeft aangeboden, dat is toch een goede deal? :)

@Arendhoogeveen, Goed om te zien dat je zo met ons meeleeft. Helaas kunnen mijn collega's en ik weinig meer doen dan de feedback van onze klanten doorzetten naar de juiste afdeling. Of 4G daadwerkelijk gratis wordt, of bijvoorbeeld net als bij Youfone € 3,-, kan ik echt niet toezeggen. Fijn dat je in ieder geval nog even geduld hebt! Als er iets verandert hoor je het natuurlijk meteen.

Groetjes,
Sean
+1 voor een concurrerend aanbod, zeker ook met betrekking tot 4G.

Na het lezen van bovenstaande verhalen doe ik ook graag een duit in het zakje.

Omdat links en rechts prima voorstellen langs komen heb ik onlangs een abonnement aangevraagd bij BEN. Echter omdat er in het aanvraagproces het een en ander mis ging, heb ik de overstap van Simyo naar BEN toch maar geannuleerd.

Het abonnement dat ik op het oog had: 300 minuten en 1000MB 4G voor 11 euro per maand. Bij Simyo 16 euro als een bestaande klant met een jaar verlengd of 21 euro voor nieuwe klanten. Dat is 45% of zelfs 90% meer!

Maar zoals gezegd ging de overstap niet helemaal soepel dus zit ik nog bij Simyo. Maar onlangs werd ik door een vriend geattendeerd op het aanbod van Telfort. En omdat ik daar al klant ben (internet/tv) kan ik kiezen voor 350 min en 1400MB 4G voor 13,50. Bij Simyo zou dat neerkomen op 300 min/1000MB 4G: Wederom 16 of 21 euro. Dat zou 18,5% of 55% meer zijn.

Eerlijk is eerlijk als je nog geen internet/tv-klant bent bij Telfort dan betaal je 16 euro. Dat is dan evenveel als een bestaande klant bij Simyo zou betalen als hij/zij een jaar zou verlengen. Maar wel weer 31% meer voor nieuwe klanten.

Voordelen van overstappen van Simyo naar Telfort:
- Goedkoper (mits reeds internet-tv-klant bij Telfort / nog geen klant bij Simyo)
- Meer minuten
- Meer MB's
- Zelfde netwerk
- Minuten en MB's blijven 3 maanden behouden

Nadelen:
- Klantenservice niet meer gratis (maar bel toch nooit tot zelden)
- Service Simyo is nu meer dan prima.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik wil eigenlijk helemaal niet overstappen. Het mooiste zou zijn dat Simyo met een mooi concurrerend aanbod komt zodat ik helemaal niet hoef te na te denken of ik überhaupt wil overstappen.

Maar om een lang verhaal kort te maken

Zal ik het ook kort houden? :D
Simyo heeft voor sim only gebruikers van 9 mnd en langer een aantrekkelijk bundel(s). Maar Telfort is ook een goeje.

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/nieuwe-bundels-voor-bellers-verlengen-33208
Reputatie 3
Badge +5
Hoi martijnonline,

Goed dat je je zo verdiept in de prijzen en er bewust van bent!

Het klopt dat wij wat duurder zijn dan andere providers en in dit geval Telfort. Daarin kunnen wij helaas niet veel veranderen. Simyo hecht enorm veel waarde aan kwaliteit en een goede service en wij hopen hiermee de prijs-kwaliteit verhouding toch gunstig uit te laten pakken voor de klanten. Zoals je aangeeft staan wij bekend om onze goede service, gelukkig, en wij zijn niet van plan om daar op één of andere manier ook maar iets aan kwaliteit in te leveren. Wij willen de beste blijven en daar ben ik ook zeker van overtuigd. In verhouding zullen wij dan ook niet de duurste zijn!

Natuurlijk willen wij klanten belonen voor hun loyaliteit en daarom hebben wij, zoals Friesian heeft aangegeven, mooie verlengbundels in de aanbieding voor klanten die minimaal 9 maanden klant zijn en kunnen verlengen met nog een jaar!

Wie wilt dat niet? Klant zijn van de beste telecomprovider van Nederland?

Groetjes,
Ilias
Badge +1
Ik kan het toch ook weer even niet laten om te gaan reageren.
Eens!! Simyo is een prima provider, het netwerk van KPN is ook dik in orde, maar de prijzen lopen echt uit de pas.
Alleen als je een abonnement afsluit via KPN.nl ben je duurder uit.

Opsomming:
Bij Telfort (als nieuwe klant) 300 min en 1000 mb (4G) €15
Bij Youfone 250 min 1000 mb (3G) maandelijks opzegbaar €10
Bij Youfone 250 min 1500 mb (4G) €13

En dan komt ie, bij Simyo 300 min en 1000 mb (3G) voor €16, als je 4G wilt betaal je €21.

Dan kan je wel bovenaan in een lijstje staan van de consumentenbond, maar dat maakt het minieme verschil met de concurrentie echt niet goed (youfone staat er niet ver vanaf in hetzelfde lijstje).

Prima als Simyo wil volharden in dit prijsbeleid, maar dan moeten ze ook de consequentie dragen dat veel nieuwe klanten hun heil elders gaan zoeken.
Persoonlijk heb ik een betere prijs, omdat ik al een poosje klant ben, dan krijg je meer korting. Dus ik kan het nog even aanzien, maar uiteindelijk wil ik ook graag een 4G deal waar ik niet de hoofdprijs voor betaal.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karin69,

Het klopt dat Simyo niet de meest voordelige provider is als je een nieuw abonnement afsluit. Zoals je weet, krijg je extra korting en extra MB's op het moment dat je langer klant bent. Hier maak jij op dit moment ook gebruik van.

Wat we in prijs soms niet kunnen bieden, maken we op andere fronten in ons opzicht goed. Onze prioriteit ligt bij het aanbieden van een duidelijke en goed werkende website en applicatie. Zo kunnen jullie, onze klanten, altijd alles zelf regelen. Makkelijk, snel en overzichtelijk. Daarnaast leggen we een extra focus op het aanbieden van vriendelijke en goede service.

We willen te allen tijde dat jij je gewenst voelt als klant. We doen er dan ook alles aan om iedere klant naar zijn of haar wensen te helpen. Dit doen we door onder andere te luisteren naar jullie feedback en dit intern mee te nemen. Hoe graag we ook aan ieders wens willen voldoen, kan dat niet altijd. Helaas kan ik niet garanderen dat er veranderingen komen in onze tarieven voor nieuwe klanten of voor kosten van 4G. Wat ik jullie wel kan beloven, is dat er uitgebreid over gesproken wordt door de personen die hier verantwoordelijk voor zijn binnen de organisatie :)

Hierbij wil ik je nogmaals bedanken voor je feedback en ik hoop uiteraard dat je bij ons gaat blijven. Ook in de toekomst :D

Groetjes,
Angela
Het is een paar maanden stil geweest in dit topic, maar is er inmiddels al meer bekend over een prijsverlaging van de 4G bundels?
Het is een paar maanden stil geweest in dit topic, maar is er inmiddels al meer bekend over een prijsverlaging van de 4G bundels?

Als dat zo zou zijn had Simyo dat vast en zeker gecommuniceerd 🙂
Badge
Tja, nu de andere KPN dochter XS4ALL met een zeer goed aanbod komt (verdubbeling van je KPN mobiel data als je via hen internet afneemt) krijg je concreet wel deze situatie:
Simyo = (bestand abo verlengen) 200min/sms + (2*500mb) 1gb + 4g = 15,50
KPN = 200 min + 200 sms + 1gb + 4g = 20 minus korting xs4all =15
Bovendien dus de verdubbeling is concreet 400 min 400 sms 2 gb voor 15 euro inclusief 4g.

Simyo wordt, helaas, rechts ingehaald nu al een poosje. Dus er moet wat gebeuren, want wij overwegen nu ook 2 abo's weg te gaan halen. Met spijt in het hart, dat wel.
@dcl,

Aangezien Simyo enkel sim only abonnementen en prepaid levert heb ik bij kpn naar een vergelijkbaar pakket gekeken.

Bij Simyo is het 200 bel/sms + 1000 Mb + 4G €20,- euro voor een jaar contract nieuwe klanten.

Bij KPN is het 200 bel/sms (dus geen 200+200 zoals jij schreef) + 1GB altijd incl. 4G € 22,50 (normaal €25,-) voor een jaar contract nieuwe klanten.

Alleen bij KPN compleet krijg je 5 euro korting als je klant bent bij KPN of nu ook Xs4all voor je vaste aansluiting. Zonder die korting is KPN dus duurder, ook qua aansluitkosten. Dus als je het eerlijk wilt houden vergelijk je enkel Sim only paketten want Simyo kan nooit op tegen combi kortingen aangezien zij enkel mobiele aansluitingen aanbieden.

Edit: Oh en als je als vaste klant van Simyo mijn bundels aanpas naar die 200 bel/sms en 1000MB + 4G betaal je maar €15,50. Dus dat ik ook weer goedkoper dan KPN en XS4all. Want jouw vergelijk was een 1 jarig contract bij Simyo tegen een 2 jarig contract bij KPN.. Ook geen eerlijk vergelijking.
Beste lui.

Volgens mij zijn we koejen en paerdjuhs aan het vergelijken. :)
Elke provider heeft een eigen visie, een eigen manier van serviceverlening, een eigen product(en), eigen productprijzen etc.etc...

Wanneer wordt 4G gratis?
Ten eerste maak je een investering om 4G te kunnen ontvangen in een 4G geschikt toestel.
Er zijn 4 netwerken die 4G sowieso kunnen leveren.
Allemaal doen ze hun best om een zo goed mogelijk bereik te geven. (netwerk vernieuwen, uitbreiden)
Is het zo dat het voorkomt dat door die verbetering er plaatsen zijn waardoor het 4G signaal wat weggedrukt worden?
Is het wel noodzakelijk dat voor 4G nog extra 60 eur per jaar betaald wordt?
Deze vragen, deze opmerkingen zijn in mijn ogen voor de hand liggend.

Ik zie het niet, heb het nooit gedaan, als mijn taak om een provider te verdedigen. Dat is een persoonlijke keuze.......
In India gebeurd dat wel met heilige koejen. 😉
@Friesian,

Het is inderdaad altijd de eigen keuze. En dat providers eigen producten, visies en manier van service verlenen, klopt ook.

En provider verdedigen, tja het gaat over 4G bij Simyo. En als mensen dan vergelijkingen doen die niet kloppen dan reageer ik daarop.

Het blijft immers toch een platform om te discussiëren zo'n forum.

Ow en ouwe koeien? Is gewoon een vrij actueel topic hoor.

🙂
Ik begrijp je reactie niet helemaal, zal wel aan mij liggen.
Dat scheelt, ik snap jouwe ook niet zo als reactie op het bericht van dcl en mijzelf.

Dcl komt met een vergelijking, ik weerleg die omdat de vergelijking niet klopt en jij schrijft dat wij koeien en paarden aan het vergelijken zijn. En dat snap ik niet echt. Tevens schreef ik dat ik het met de rest wel eens ben. Maar ja, als jij dat niet begrijpt.. Wie dan wel.. 🙂
Ik wist niet dat je je aangesproken voelde,..
Ik schreef...Beste lui...dat zijn er heel veel...

Maar als jij dat niet begrijpt...Wie dan wel..:):?

KPN, SIMYO, XS4ALL. Een vergelijking die totaal niet klopt want ze onderscheiden van elkaar door de factoren die ik noemde, maar er is nog meer..ga het niet alles opnoemen.

Voor mij - online provider, geen fysieke winkels - zitten o.a. Simyo, Simpel, Youfone iets dichter bij elkaar. Maar het gaat hier over 4G wanneer gratis.
60 eur per jaar is ieniemini meer. 😉
Ik val niet onder die beste lui dus? 😉 Volgens mij reageerde jij op mij en dcl aangezien wij na ruim 4 maanden weer wat schreven in dit topic.

En inderdaad, je hebt wederom gelijk. Het gaat er hier om wanneer 4G gratis word. Gratis bestaat niet, dat is 1. En ik reageerde dus op een andere reactie waarin word geclaimd dat die 5 euro per maand oftewel 60 per jaar van Simyo veel duurder is dan KPN of Xs4all. Dat klopt dus niet als je het goed bekijkt, puur enkel op de bedragen dan.
Ik val niet onder die beste lui dus? 😉 Volgens mij reageerde jij op mij en dcl aangezien wij na ruim 4 maanden weer wat schreven in dit topic.
Nope, je valt:8 er niet onder, je hoort erbij. 😉 Volgens mij wijst op een aanname.:)

En inderdaad, je hebt wederom gelijk. Het gaat er hier om wanneer 4G gratis word. Gratis bestaat niet, dat is 1. En ik reageerde dus op een andere reactie waarin word geclaimd dat die 5 euro per maand oftewel 60 per jaar van Simyo veel duurder is dan KPN of Xs4all. Dat klopt dus niet als je het goed bekijkt, puur enkel op de bedragen dan.

KPN....Simyo is wat meer afgeslankt....:)
Als er echt vergelijkingen worden gemaakt heb ik qua prijs een iets andere gedachte, maar premium en budget providers kun je niet echt vergelijken.
4G....4G+.....er zijn zoveel factoren.....:)

Xsall, eigenlijk glasvezel (internet), Simyo...mobiele telefonie....
Koejen en paerdjus

***
Feit is wel dat er al een investering is gedaan m.b.t. het 4G (2G, 3G en LTE) geschikt toestel.
Hetzelfde geldt voor toestel voor alleen bel/sms (2G) naar smartphone (2G en 3G).
Reputatie 6
Badge +7
@ ruitersanj, poeh! Deze topic is alweer een paar maanden oud!

Op dit moment is er nog niets bekend over een prijsverlaging van onze 4G bundel. We hebben hier wel al een puntje van gemaakt! Zodra er meer informatie bekend is over een eventueel prijsverlaging, dan zijn jullie de eerste die dit te horen krijgen. :D

@ dcl, ik vind het erg jammer om te horen dat je erover nadenkt ons te verlaten. Dit is natuurlijk niet leuk om te horen. 😞
Helaas kunnen we jou geen extra korting aanbieden om je tevreden te houden op het moment. Maar bij KPN krijg je extra korting omdat je bij XS4ALL zit. Hier kunnen wij natuurlijk niet aan mee dingen, omdat we alleen Prepaid en Sim Only abonnementen aanbieden.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kun je mij dit gerust laten weten. :D

@ Raytje en Friesian, bedankt voor de aanvulling!

Groetjes,
Asma
Anno (bijna) 2017 is het niet meer van deze tijd om 5 euro voor 4G te vragen.
Vergeleken met de concurrentie loopt simyo hard achter met haar bundelprijzen.
Als dit niet wordt aangepast zullen veel klanten vertrekken denk ik. Dat overweeg ik ook op dit moment.
En dat is jammer want voor de rest is simyo prima.
Reputatie 7
Ik kan voor een deel met je meegaan. Echter, het is natuurlijk nooit gratis he. Niets is gratis. Alleen bij de concurrentie zie je het niet zo snel. Bij Simyo is het inzichtelijk en duidelijk en zie je waarvoor je betaalt.

Neemt natuurlijk niet weg, dat ik de prijsstelling ook niet (meer) vind passen :8:cool:

Reageer