.

Beantwoord

Wanneer komt er IPv6-ondersteuning?


Ik ben net door wat simpele tests tot de ontdekking gekomen dat mijn internetverbinding via Simyo geen IPv6 ondersteund.
Hier ben ik wel verbaasd over aangezien dit toch inmiddels al lang geen nieuwe ontwikkeling meer is, en ook door de meeste providers ondersteund wordt.

Kan ik IPv6-ondersteuning op korte termijn ook bij Simyo verwachten?
icon

Beste antwoord door Obelisk 16 August 2021, 21:45

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi petervdbrk,

Welkom op het forum.

Dat is gelijk een goeie vraag! Op den duur verwacht ik dat we IPv6 ondersteuning zullen krijgen, maar ik kan je helaas geen datum hiervoor geven. Mag ik vragen waarom je dit belangrijk vind?

Groetjes,
Caspar
Voor mij persoonlijk is het belangrijk om mijn verschillende apparaten thuis te kunnen benaderen. Met slechts één ipv4-adres die ik krijg van mijn provider is het lastig om al het verkeer te verdelen naar de verschillende apparaten. Met poorten icm NAT kan dat ook wel, maar dat is niet waarvoor het bedoeld is, en het is ook gewoon onpraktisch om elke webserver (de meest voorkomende) weer op een andere poort te laten draaien. Zoals ik het nu zie is een VPN dan maar het meest praktische tot die tijd dat IPv6 eindelijk overal werkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi petervdbrk,

Dat is een duidelijk verhaal! Helaas kunnen we je op dit moment nog niet helpen hiermee. Ik zal jouw onderbouwing wel doorgeven. Wie weet geeft dit nog een extra zetje in de goede richting. Voor nu is het nog afwachten. Op het moment dat er concreet meer bekend is, zullen we dit natuurlijk melden.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Is hier (na 4 jaar) al een update over te melden. Ik las dat KPN het al wel aanbied via het mobiele netwerk.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Hafkensite,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Goeie vraag! Momenteel is er nog geen concrete planning voor de overgang naar ipv6. Maar er is wel een project opgestart waarin de uitrol opgepakt gaat worden. 

 

Groetjes,

Daisy

Is hier (na 4 jaar) al een update over te melden. Ik las dat KPN het al wel aanbied via het mobiele netwerk.

 

I was doing some experimentation today and I’ve noticed that I finally have an IPv6 address when using my cellular connection.

I don’t know if the rollout is being done in phases (either geographic or based on equipment), but that means that we shortly should have access to native IPv6 (which is great, because I have a bunch of internal devices on my home that are only listening on IPv6 for external connections and now I can finally reach them from my phone).

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi allen,

 

Naar aanleiding van het laatste bericht heb ik even navraag gedaan, want ik had zelf na de laatste update niks meer gehoord. Maar sinds toevallig afgelopen week vrijdag de 29ste dus, ondersteunen we ipv6 voor onze klanten. Heel goed nieuws dacht ik zo:blush:

 

Mocht je hier nog problemen mee ervaren laat het even weten, dan moeten we even kijken wat we daar aan kunnen doen. 

 

@amxfonseca Thanks for letting us know! I've checked it with our technical department and since the 29th we've made it available for our customers! 

 

Groetjes,

Daisy 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi allen,

 

Naar aanleiding van het laatste bericht heb ik even navraag gedaan, want ik had zelf na de laatste update niks meer gehoord. Maar sinds toevallig afgelopen week vrijdag de 29ste dus, ondersteunen we ipv6 voor onze klanten. Heel goed nieuws dacht ik zo:blush:

 

Mocht je hier nog problemen mee ervaren laat het even weten, dan moeten we even kijken wat we daar aan kunnen doen. 

 

@amxfonseca Thanks for letting us know! I've checked it with our technical department and since the 29th we've made it available for our customers! 

 

Groetjes,

Daisy 


Word dit in fases uitgerold? Zo ja is er een bepaalde planning? Na de post dat dat er ipv6 is volgens de screenshot, ik en vriendin hebben nog geen ipv6 in elk geval.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Robbytown,

 

Goed je weer te zien op het forum! 😊

 

Het klopt dat dit in fases word uitgerold, dus het kan zijn dat sommige klanten hier nog geen gebruik van kunnen maken. Er is overigens geen vaste planning voor.

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb ipv6 aan kunnen zetten door het APN-protocol in het toeganspunt profiel aan te passen.

Reputatie 3
Badge +2

Zojuist is gecheckt als ik IPv6 had. Zonder aanpassingen aan de instellingen nu ook IPv6.

Reageer