.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4782 Bekeken

Badge
Waarom is het niet mogelijk om bij simyo internetbundel als die op is te laten blokkeren of snelheid te laten verlagen?
Nu is het ongecontroleerd,en kosten kunnen dus echt hoog oplopen.Je krijgt weliswaar waarschuwings sms,maar als dat savonds gebeurd dan kun je alsnog niks.Zelf verbruike data in de gaten houden is niet meer van deze tijd.
Wie deelt mijn zienswijze,wellicht kunnen we simyo op andere gedachten brengen,en dat het op tafel komt.
icon

Beste antwoord door Daisy 8 October 2020, 11:18

Bekijk originele reactie

107 reacties

Ja, hier is na 7 jaar trouwe klant zijn nog steeds vraag naar!

Een betere uitleg waarom er voor gekozen wordt de instelmogelijkheid niet aan te bieden zou ook op z'n plaats zijn.

Simyo doet zoveel goed waar andere providers hun klanten in de steek laten, waarom hierbij zo ingewikkeld doen?

Reputatie 7
Badge +9

Simyo’s (sms) waarschuwing is ook alleen maar een waarschuwing, en lopt ook achter op de werkelijkheid

De waarschuwings-sms is wel real-time.

De meeste android toestellen kunnen wel daadwerkelijk een datalimiet instellen.

Reputatie 7
Badge +9

@Amy Op zich een sympathiek gebaar, die coulance. Maar ik neem aan dat jij als moderator vandaag je leidinggevende hebt gemaild met een tekst zoiets als dit: “Goh, ik heb voor de zoveelste keer weer coulance moeten geven omdat het weer eens is misgegaan bij een klant. Wanneer gaan wij als bedrijf de voorwaarden aanpassen? Want dit kan ik zo niet meer verkopen.” Of iets dergelijks. 

😀

Ga er maar vanuit dat wij Forum Experts elke kans hebben gegrepen om moderators erop te wijze dat ze hogerop moeten vragen om hier iets aan te doen. Tot aan vrij giftige situaties en bijna ruzies aan toe en gestreste moderatoren waren er ook vast wel geweest!

Je kunt wel harder proberen te duwen op de moderatoren, maar helaas zit het probleem daar (ruim) boven en kun je daar (via de moderatoren) niet de druk op zetten. Ik blijf het raar vinden dat zo ongeveer ELKE ANDERE PROVIDER hier toch iets voor biedt en dat hogerop bij Simyo het maar niet rond komt, maar daar is in mijn inziens weinig aan te doen… Een voordeel is dat ik klanten geen specifieke andere provider meer hoef aan te raden/adviseren, want na het overstappen zit je bijna altijd automatisch al goed op dat gebied door niet meer bij Simyo klant te zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Bij alles wat Simyo aanbiedt ben je zelf de baas.

 

 

Dat zien klanten van Simyo toch anders.. Simyo is de baas en Simyo graaft zelfs valkuilen waar sommige klanten invallen. Simyo weigert gewoon al jaren hiermee te stoppen, terwijl er prima technische oplossingen beschikbaar zijn.

Een ‘coulante’ klantenservice klinkt leuk maar zou natuurlijk helemaal niet nodig hoeven te zijn.

 

Simyo klanten vragen letterlijk om een bepaalde oplossing.

 

Ik weet trouwens nog steeds niet waarom buiten-bundel data zo extreem duur is. (150 euro/GB)

Dat zijn toch gewoon woekertarieven?

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Om die reden is de minimale leeftijd voor een abonnement 18 jaar. 

Ik zie ook nergens abonnenementen, waarbij er een soort Ouder/kind abonnenment is, waarbij er veel meer ingegrepen kan worden op het “kind abonnement”

 

in de MijnSimyo app is er de mogelijkheid om meerdere accounts te beheren.

Maar verwachten van een 11 jarige dat hij jullie melding ziet (en er op acteert) is natuurlijk een brug te ver. 

Dat verwachten providers en in dit geval Simyo ook niet wegens de eerder genoemde minimale leeftijd. 

 

Verder ben ik het wel mee eens dat er veel dingen beter kunnen op dit vlak. 

Reputatie 5
Badge +3

Als ik hier op het forum lees hoe vaak Simyo coulance geeft dan denk ik “Hé, dat is bijzonder. Die buitenbundel-kosten zijn immers gewoon volgens de voorwaarden. Waarom zou je dan überhaupt coulance geven?”

En verder vind ik: “Als je zo vaak coulance moet geven dan is er blijkbaar iets mis met de voorwaarden. Want een bedrijf geeft alleen coulance bij een bijzondere omstandigheid. Eigenlijk is dat bij Simyo dus niet aan de hand. Wijzig die voorwaarden gewoon, Simyo. En doe het gewoon zoals bijv KPN het doet.”

Waardeloos.... het is mooi om te zeggen dat de onmogelijkheid van een blokkade is omdat "de gebruiker zoveel mogelijk vrijheid moet hebben", maar natuurlijk heeft de gebruiker alleen maar meer vrijheden / mogelijkheden als het wel een mogelijkheid zou zijn.

Volgens mij is het puur een gebrek aan functionaliteit om te zorgen dat jullie meer kunnen afrekenen na buidelverbruik. Puur een commercieel model dus.
Reputatie 7

@Mindit Het is niet nodig hoor om een zelfde reactie op meerdere plekken te plaatsen. Dit wekt alleen maar verwarring.

Zie: https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/luister-naar-de-klanten-dataplafond-45529

Helas heb ik al 116 euro verloren , sorry  Amy maar wij allebei weten dat dit is puur om de consument te naaien, nogmaals excuses voor mijn woorden  , maar het is gewoon zo.

Reputatie 7

@robecoju je woordkeus is niet de mijne, maar ik begrijp wat je bedoelt en ga daar dan ook volledig in mee.

Wij, Forum Experts, leggen dit onderwerp al jarenlang op de spreektafel neer, maar onze woorden zijn tegen dovemansoren gezegd.

Moet er wel bij zeggen dat @Amy @Roeqajja @Seren schijnbaar ook niet anders kunnen dan onze berichten door te geven aan de bestuurders in de ivoren toren.

Reputatie 7
Badge +7

Die coulance bestaat wel, al heb ik geen idee hoeveel dat is.

Maar een onbekend aantal mensen moppert niet, en betaalt gewoon de rekening. Het kan
gewoon niet anders dat dit gewoon deel uit maakt van het verdienmodel. 

Reputatie 7

@Katana +1

Badge

Ja ik kon het niet meer verwijderen, excuus

Reputatie 3
Badge +1

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Om die reden is de minimale leeftijd voor een abonnement 18 jaar. 

 

Ik lees daar niks over @ https://www.simyo.nl/sim-only

Onder “Belangrijke informatie” zie ik het ook niet staan.. lijkt mij toch vrij belangrijk.

Kijk ik ergens over heen?

 

Reputatie 5
Badge +3

@Amy Op zich een sympathiek gebaar, die coulance. Maar ik neem aan dat jij als moderator vandaag je leidinggevende hebt gemaild met een tekst zoiets als dit: “Goh, ik heb voor de zoveelste keer weer coulance moeten geven omdat het weer eens is misgegaan bij een klant. Wanneer gaan wij als bedrijf de voorwaarden aanpassen? Want dit kan ik zo niet meer verkopen.” Of iets dergelijks. 

😀

Reputatie 5
Badge +3

Dank voor jouw reactie @Groentjuh  Dan zeg ik alleen maar: gelukkig heb ik op mijn werk meer invloed op beleid en richting. Zo zou het overal moeten zijn.

Voor de volledigheid wil ik hier wel aan toevoegen dat ik verder wel heel tevreden ben over Simyo. Ik kom van KPN en tot nog toe ben ik dik tevreden. Dat het bij Simyo qua data anders werkt dan bij KPN, dat wist ik voordat ik overstapte. Heb mijzelf in bescherming genomen door de juiste instellingen op mijn mobiel.

Wist je dat.........je in de auto ook kunt kiezen voor de radio of bijvoorbeeld mp3 op CD?

Ooops verkeerde topic, sorry..!
:@:P:D

Hallo,

Dit is wel complete onzin van Simyo. Ik wilde mijn dochter eerste abonnement bij Simyo afsluiten omdat ik al heel lang tevreden klant ben bij Simyo. Maar zo te zien is deze optie na 4 jaar nog niet toegevoegd?!?

Je gaat toch niet een kind verwachten dat ze er op letten dat ze binnen of buiten het bundel bellen en internetten....
 

 

Reputatie 7

@Justin Demmers Ik begrijp volledig wat je bedoelt. Ik ben hier ook een zeer groot voorstander van!

Echter, tot die tijd is het niet anders. Mijn dochter van 11 heeft nu ook inmiddels 1,5 jaar haar Simyo aansluiting en zij gaat er heel verantwoordelijk mee om.

Maak duidelijke afspraken, zoals ga alleen, zodra je het WiFi symbool ziet Youtuben, Tiktokken, Instagrammen, etc etc. Maak haar ook duidelijk mocht zij waarschuwingssms’en krijgen van Simyo dat ze dat direct aan jou laat zien. Daarnaast kun je in jouw Mijn Simyo App je dochter toevoegen en zo haar ge- en verbruik monitoren. Spreek hier heel duidelijk, leg zaken uit.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Zoals Scotsman, RicoK en groentjug hebben aangegeven is het wel terug te vinden dat je minimaal 18 jaar of ouder moet zijn om een abonnement af te sluiten. Dit lijkt mij niet iets om over te discussiëren? Het lijk mij ook zoals eerder aangegeven beetje "logisch" nadenken, in mijn ogen is dit niet iets wat Simyo duidelijker of beter kan vermelden. Op welke manier zou jij het graag terug willen zien?  😊

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Daisy,

 

Dat ‘doorgeven’ is nu net het probleem. Dat is vier jaar geleden ook gebeurd en vervolgens hebben we er niks meer van gehoord...

Ik zou niet weten wat moderators verder kunnen doen, zij zijn slechts een doorgeefluik voor ideeën en suggesties van klanten richting Simyo bovenbazen, en als die daar niets mee doen om welke reden dan ook dan houdt het op.

Reputatie 7
Badge +6

Eens in de zoveel tijd komt dit persoon hier de boel flink opnaaien, ik snap niet goed dat mensen hier hun tijd en energie nog insteken.

Waarom is dit  zo? tenzij alle andere provides een internet plafond hebben ? dit noem ik gewoon  OPLICHTERIJ , SIMYO kan natuurlijk mooier maken   door het zeggen dat de klant heeft de regie in het verbruik van internet en bellen, maar iedereen in dit forum weet dat dit echt ONZIN is , Door dit ben ik net opgestapt naar TMobile ik betaal 1, 50 meer maar krijg wel 2 Giga internet meer ( 12 in totaal) en wat mooier is met INTERNET PLAFOND.

 

Reputatie 3
Badge +1

Goed bezig Robecoju!

Hoi Daisy,

 

Hier nog iemand die een hoge internet rekening voor zijn kiezen heeft gekregen, in dit geval een vader over het abonnement van zijn zoon. En hier is precies waar het fout gaat, wellicht dat je in de communicatie “naar boven” hier een andere wending aan kan geven.

 

Natuurlijk, formeel gezien heeft Simyo niks fout gedaan, er is gewaarschuuwd etc etc dus dat gaat goed. Alleen in dit geval is het gebeurd bij mijn zoon, van 11. Ja, ook 11 jarigen hebben tegenwoordig een telefoon nodig, zo speciaal is dat niet.

Maar verwachten van een 11 jarige dat hij jullie melding ziet (en er op acteert) is natuurlijk een brug te ver. Die telefoons zijn al een kerstboom van meldingen, het is vaak ook niet te zien.

Nu,

  • ik had op de telefoon (Xiaomi) een dataplafond ingesteld, in de gedachte dat dit een limiet zou zijn, echter dit blijkt alleen een waarschuwing te zijn.
  • Simyo’s (sms) waarschuwing is ook alleen maar een waarschuwing, en lopt ook achter op de werkelijkheid
  • Simyo biedt geen mogelijkheid om een hard dataplafond in te stellen waarop internet wrdt geblokkeerd, zoals we uiteraard in dit forum al jaren bespreken

met andere woorden, er is technisch niets in te regelen om dit te blokkeren, er wordt geheel uit gegaan van de oplettendheid van de mens. Iets wat ik bij een volwassene nog wel kan verwachten, maar bij een kind niet.

Ik zie ook nergens abonnenementen, waarbij er een soort Ouder/kind abonnenment is, waarbij er veel meer ingegrepen kan worden op het “kind abonnement”

 

Maar goed, we hebben hier zal zoveel over gesproken, en Simyo biedt hier geen tools voor aan. Ik ben dus genoodzaakt om naar een andere provider te stappen, een die dit wel beter geregeld heeft. Het duurt nog een aantal jaren voordat ik mijn zoon hier wel in vertrouw.

Ik wens jullie dan ook nog een succesvolle bedrijfsvoering, maar zodra de looptijd van mijn zoon's  abonnement ten einde is gekomen, ben ik zonder verbetering weg.

 

groet Koen

 

 

Reageer