.

Beantwoord

Wanneer gaat Simyo internet buiten bundel blokkeren/snelheid verlagen?

  • 29 September 2014
  • 107 reacties
  • 4782 Bekeken

Badge
Waarom is het niet mogelijk om bij simyo internetbundel als die op is te laten blokkeren of snelheid te laten verlagen?
Nu is het ongecontroleerd,en kosten kunnen dus echt hoog oplopen.Je krijgt weliswaar waarschuwings sms,maar als dat savonds gebeurd dan kun je alsnog niks.Zelf verbruike data in de gaten houden is niet meer van deze tijd.
Wie deelt mijn zienswijze,wellicht kunnen we simyo op andere gedachten brengen,en dat het op tafel komt.
icon

Beste antwoord door Daisy 8 October 2020, 11:18

Bekijk originele reactie

107 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dank voor jouw reactie @Groentjuh  Dan zeg ik alleen maar: gelukkig heb ik op mijn werk meer invloed op beleid en richting. Zo zou het overal moeten zijn.

Voor de volledigheid wil ik hier wel aan toevoegen dat ik verder wel heel tevreden ben over Simyo. Ik kom van KPN en tot nog toe ben ik dik tevreden. Dat het bij Simyo qua data anders werkt dan bij KPN, dat wist ik voordat ik overstapte. Heb mijzelf in bescherming genomen door de juiste instellingen op mijn mobiel.

Reputatie 7
Badge +9

@Amy Op zich een sympathiek gebaar, die coulance. Maar ik neem aan dat jij als moderator vandaag je leidinggevende hebt gemaild met een tekst zoiets als dit: “Goh, ik heb voor de zoveelste keer weer coulance moeten geven omdat het weer eens is misgegaan bij een klant. Wanneer gaan wij als bedrijf de voorwaarden aanpassen? Want dit kan ik zo niet meer verkopen.” Of iets dergelijks. 

😀

Ga er maar vanuit dat wij Forum Experts elke kans hebben gegrepen om moderators erop te wijze dat ze hogerop moeten vragen om hier iets aan te doen. Tot aan vrij giftige situaties en bijna ruzies aan toe en gestreste moderatoren waren er ook vast wel geweest!

Je kunt wel harder proberen te duwen op de moderatoren, maar helaas zit het probleem daar (ruim) boven en kun je daar (via de moderatoren) niet de druk op zetten. Ik blijf het raar vinden dat zo ongeveer ELKE ANDERE PROVIDER hier toch iets voor biedt en dat hogerop bij Simyo het maar niet rond komt, maar daar is in mijn inziens weinig aan te doen… Een voordeel is dat ik klanten geen specifieke andere provider meer hoef aan te raden/adviseren, want na het overstappen zit je bijna altijd automatisch al goed op dat gebied door niet meer bij Simyo klant te zijn.

Reputatie 5
Badge +3

@Amy Op zich een sympathiek gebaar, die coulance. Maar ik neem aan dat jij als moderator vandaag je leidinggevende hebt gemaild met een tekst zoiets als dit: “Goh, ik heb voor de zoveelste keer weer coulance moeten geven omdat het weer eens is misgegaan bij een klant. Wanneer gaan wij als bedrijf de voorwaarden aanpassen? Want dit kan ik zo niet meer verkopen.” Of iets dergelijks. 

😀

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @robecoju

Oei, ik snap dat je bent geschrokken van deze kosten! Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Ik kan helaas niks beloven maar ik kijk graag of ik nog iets voor je kan betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7

@Katana +1

Reputatie 5
Badge +3

Als ik hier op het forum lees hoe vaak Simyo coulance geeft dan denk ik “Hé, dat is bijzonder. Die buitenbundel-kosten zijn immers gewoon volgens de voorwaarden. Waarom zou je dan überhaupt coulance geven?”

En verder vind ik: “Als je zo vaak coulance moet geven dan is er blijkbaar iets mis met de voorwaarden. Want een bedrijf geeft alleen coulance bij een bijzondere omstandigheid. Eigenlijk is dat bij Simyo dus niet aan de hand. Wijzig die voorwaarden gewoon, Simyo. En doe het gewoon zoals bijv KPN het doet.”

Reputatie 7
Badge +7

Die coulance bestaat wel, al heb ik geen idee hoeveel dat is.

Maar een onbekend aantal mensen moppert niet, en betaalt gewoon de rekening. Het kan
gewoon niet anders dat dit gewoon deel uit maakt van het verdienmodel. 

Reputatie 3
Badge +1

Helas heb ik al 116 euro verloren , sorry  Amy maar wij allebei weten dat dit is puur om de consument te naaien, nogmaals excuses voor mijn woorden  , maar het is gewoon zo.

Heeft Simyo geen ‘coulance’ beleid meer? Of heb je geen contact opgenomen met de klantenservice?

Reputatie 3
Badge +1

Wie weet wat de toekomst brengt, onze deur staat natuurlijk altijd voor je open mocht je je bedenken 😊.
 

Hi Amy,

 

De vraag is eigenlijk wanneer Simyo zich bedenkt.. 

Of anders gezegd, wanneer Simyo stopt met maatchappelijk onverantwoord ondernemen?

Reputatie 7

@robecoju je woordkeus is niet de mijne, maar ik begrijp wat je bedoelt en ga daar dan ook volledig in mee.

Wij, Forum Experts, leggen dit onderwerp al jarenlang op de spreektafel neer, maar onze woorden zijn tegen dovemansoren gezegd.

Moet er wel bij zeggen dat @Amy @Roeqajja @Seren schijnbaar ook niet anders kunnen dan onze berichten door te geven aan de bestuurders in de ivoren toren.

Helas heb ik al 116 euro verloren , sorry  Amy maar wij allebei weten dat dit is puur om de consument te naaien, nogmaals excuses voor mijn woorden  , maar het is gewoon zo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @robecoju,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Wat jammer om te zien dat je hierdoor bent overgestapt naar een andere provider maar ook begrijpelijk dat je opzoek bent gegaan naar een provider die beter bij jouw wensen aansluit. Wie weet wat de toekomst brengt, onze deur staat natuurlijk altijd voor je open mocht je je bedenken 😊.

Groetjes,
Amy 

Reputatie 3
Badge +1

Goed bezig Robecoju!

Waarom is dit  zo? tenzij alle andere provides een internet plafond hebben ? dit noem ik gewoon  OPLICHTERIJ , SIMYO kan natuurlijk mooier maken   door het zeggen dat de klant heeft de regie in het verbruik van internet en bellen, maar iedereen in dit forum weet dat dit echt ONZIN is , Door dit ben ik net opgestapt naar TMobile ik betaal 1, 50 meer maar krijg wel 2 Giga internet meer ( 12 in totaal) en wat mooier is met INTERNET PLAFOND.

 

Badge

Ja ik kon het niet meer verwijderen, excuus

Reputatie 3
Badge +1

Hoi XTF,

 

Ik snap je punt, ik heb het doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat. Mocht ik een terugkoppeling krijgen dan laat ik het weten.

 

Groetjes,

Daisy

In terugkoppelen blijkt Simyo niet zo sterk...

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @RicoK! Onze reacties hebben elkaar net gekruist 😊.

Reputatie 7

@Mindit Het is niet nodig hoor om een zelfde reactie op meerdere plekken te plaatsen. Dit wekt alleen maar verwarring.

Zie: https://forum.simyo.nl/meedenken-met-simyo-106/luister-naar-de-klanten-dataplafond-45529

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Mindit,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist gereageerd op jouw reactie in dit topic! Wel moet ik je er vriendelijk op wijzen dat het niet de bedoeling is om op meerdere topics dezelfde reacties te plaatsen. 

Groetjes,
Amy

Badge

Ik heb nu ook nog prepaid van Simyo voor onze kids. Ik vind het fijn dat ik ze in bepaalde situaties een telefoon mee kan geven waarmee ze kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Ik vind ze nog te jong voor internet, dus dat staat gewoon uit. Maar als ze iets ouder zijn dan wil ik wel een abbo met data voor ze, en dan stap ik zeker over naar een andere provider. Ik ga ze niets meegeven zonder dataplafond, ik ben niet gek! Ik ga ook niet rommelen met allerlei apps en trucjes, die ze waarschijnlijk uiteindelijk zelf ook weer uit kunnen zetten. Ik heb ook nog een Simyo abbo alleen om te sms'sen (zit in mijn alarmsysteem). Simyo is prima zolang je geen data hoeft te gebruiken. Anders zou ik in alle gevallen overstappen naar een provider met dataplafond of knijpen o.i.d. Zeker voor kinderen/pubers!! Het leven is al duur genoeg!!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Ik snap je punt, ik heb het doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat. Mocht ik een terugkoppeling krijgen dan laat ik het weten.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +6

Eens in de zoveel tijd komt dit persoon hier de boel flink opnaaien, ik snap niet goed dat mensen hier hun tijd en energie nog insteken.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Daisy,

 

De foutmelding is: “Je moet 18 jaar of ouder zijn. Ben je jonger en wil je een Simyo abonnement? Bespreek dit met jouw ouder(s)!”

Hieruit blijkt niet dat het abonnement helemaal op naam van een ouder moet worden afgesloten. Dat kan beter toch?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi XTF,

 

Zoals Scotsman, RicoK en groentjug hebben aangegeven is het wel terug te vinden dat je minimaal 18 jaar of ouder moet zijn om een abonnement af te sluiten. Dit lijkt mij niet iets om over te discussiëren? Het lijk mij ook zoals eerder aangegeven beetje "logisch" nadenken, in mijn ogen is dit niet iets wat Simyo duidelijker of beter kan vermelden. Op welke manier zou jij het graag terug willen zien?  😊

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik weet wat mits betekent. ;)

Het omdraaien betekent (ongeveer) hetzelfde, maar zo staat het dus niet in de wet.

Juist de "in beginsel” zonder kwalificatie zorgt hier voor verwarring.

Reageer