.

Beantwoord

Wanneer begint onze beste provider met databundels voorbij de maand geldig te houden?

  • 20 February 2015
  • 24 reacties
  • 820 Bekeken

Badge
Hallo mede Simyo gebruikers (en misschien ook klantenservice medewerkers),

Op 23 september 2014 schreef van minister kamp van economische zaken een brief aan de 2e kamer. Uit deze brief blijkt dat wetmatig ingrijpen om, de geldigheid van je duurbetaalde Mb's dataverkeer geldig te houden om te kunnen gebruiken voorbij de maand waarin het betaald is, niet nodig zou zijn. Argument hiervoor zou zijn dat er voldoende zelfregulering is binnen de markt. De consument zou voldoende keuze hebben om te kiezen voor een bundel waarbij je MB's tegoed (en beltegoed maar wie belt er tegenwoordig nog) geldig blijft.

Mijn vraag is: waarom zien we dit niet terug bij simyo, die keer op keer als beste uit de consumententest komt? Als de beste provider niet aan de wens voldoet je duurbetaalde Mb's te mogen gebruiken, wáár in de nederlandse markt vinden we dan die zelfregulering terug? als er een andere provider is die hier wel aan doet tegen vergelijkbare tarieven als simyo stap ik per direct over.
De databundels van simyo zijn of te hoog of te laag. Een te lage bundel kiezen resulteert in dat je voor ontbrekende Mb's €0.15 per Mb verbruikt waardoor je duurder uit bent dan wanneer je een te hoge bundel kiest.

het maakt mij niet ui in welke vorm ik gecompenseert wordt. Zei het in de vorm van dat mijn inmiddels rond de 3000 ongebruikte Mb's gaan vervangen wat ik komende maand als maandbundel zou betalen (in mijn geval 1000 per maand, dus 3 maanden gratis internet) of dat de waarde in geld die het resterende internet verkeer vertegenwoordigd wordt terug gestort op mijn bankrekening. Hoe dan ook is Simyo mij dit dataverkeer of het hiervoor betaalde geld verschuldigd, omdat het niet uit vrije keuze is dat ik dit excess bedrag heb moeten betalen. Het is geld wat Simyo binnen heeft bemachtigd zonder tegenprestatie. De algemene term hiervoor is diefstal (let op: dit zeg ik over de telecommunicatiemarkt, en niet tegen Simyo specifiek, al maken ze wel onderdeel uit van de groep die ik beschuldig).
Indien ik geen alternatieve service aanbieder kan vinden die wél bereid is mij de gelegenheid te geven waar te halen voor mijn geld, en Simyo zelf niet bereid is toto compensatie, zal lik een petitie starten om minister Kamp op de hoogte te stellen van de urgentie van verbetering van het gedrag van de telecom markt.
icon

Beste antwoord door Naomi 23 February 2015, 15:58

Bekijk originele reactie

Hoe vindt u dat ongebruikte MB's gecompenseert moeten worden?


24 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Interessant punt, maar voor mij zijn er op dit moment belangrijker zaken die te maken hebben met Simyo waar ik 's nachts van wakker lig!
Badge
Interessant punt, maar voor mij zijn er op dit moment belangrijker zaken die te maken hebben met Simyo waar ik 's nachts van wakker lig!


hardstikke leuk dat je daar wakker van ligt en ik loop graag met je mee in een protestmars maar dit is mijn topic en hier wordt mijn onderwerp besproken. stop deze vorm van aandacht vragen want het is volkomen off topic.
Reputatie 7
Badge +9
Sinds wanneer is een blijk van instemming met een topic (citaat: "Interessant punt") off-topic?

Sinds wanneer mogen forumleden niet reageren op een topic dat begint met "Hallo mede Simyo gebruikers"?

Sinds wanneer mogen forumleden niet blijk geven dat er voor hun andere problemen prioriteit hebben?

Succes verder met je campagne!
Badge
Sinds wanneer is een blijk van instemming met een topic (citaat: "Interessant punt") off-topic?

Sinds wanneer mogen forumleden niet reageren op een topic dat begint met "Hallo mede Simyo gebruikers"?

Sinds wanneer mogen forumleden niet blijk geven dat er voor hun andere problemen prioriteit hebben?

Succes verder met je campagne!


beste scotsman, zeer spijtig te constateren dat u niet capabel bent te begrijpen dat mijn antwoord slaat op de inhoud van uw bericht, de link naar uw topic. niet op de inleiding. natuurlijk mag u aangeven dat u uw probleem een hogere prioriteit geeft dan de mijne. daarvoor heeft u uw eigen topic aangemaakt. meot ik nou echt gaan uitleggen dat er geen link is tussen privacy schending van de simkaart chip en de corrupte vorm van facturering in de telecom branche? pardon maar volgens mij zit u te veel met uw probleem in uw hoofd om helder rationeel te kunnen denken. verwijder uw berichten svp en focus op uw problemen op uw eigen topic.
Reputatie 7
Wat een ontzettend akelige toon wordt hier aangeslagen!

Ik stel een ban voor.....:rolleyes:
Reputatie 4
Badge +8
En ik word niet goed van de naam "minister Kamp".

En verder word ik misselijk van trollen.
Reputatie 3
Badge +9
Nu is het ook mijn topic 😛
Reputatie 3
Badge +9
Delete me.
Reputatie 4
Badge +8
SSSSssssssssttttttttt. Stiltegebied.
Reputatie 4
Badge +8
pompompompompom pompom
Reputatie 7
Badge +9
SSSSssssssssttttttttt. Stiltegebied.

Er is altijd een stilte voor de storm. :rolleyes:
Reputatie 5
Badge +2
Volgens mijn is gecompenseert met een d. http://smilies.sofrayt.com/%5E/j0/clever.gif Maar weet t niet zeker. Zal me moeder even vragen. Later
Reputatie 3
Badge +9
Goed opgemerkt L. Rozewater.
Reputatie 4
Badge +8
Er is altijd een stilte voor de storm. :rolleyes:

Het gaat vannacht stormen. :rolleyes:
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Mortophobe, welkom op het forum van Simyo.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk :)

Ik begrijp uit je bericht dat je de structuur van de telecommunicatiemarkt niet prettig vindt. Providers hebben de vrijheid om hun abonnementen op hun eigen manier vorm te geven.

Bij Simyo heb je de vrijheid je bundels elke maand aan te passen. Als je er achter komt dat je bundel toch te klein is, kun je die maand gewoon door internetten. Zo beperken we je niet in je gebruik.
Je hebt wel de vrijheid om je bundel voor de volgende maand te verhogen. Daarbij krijg je van ons een sms als 50 % en 100 % is verbruikt. Je blijft zo altijd op de hoogte van je verbruik. Ook zie je op de Mijn Simyo app en op Mijn Simyo hoeveel Mb’s (en belminuten) je nog over hebt voor de huidige maand.

Waar Simyo best bijzonder in is, is dat je ook mag verlagen. Als je je verbruik dan goed van tevoren kunt inschatten, dan hoeft het niet te gebeuren dat je heel veel overhoudt. Zo hou jij de touwtjes in handen. Dit is hoe onze abonnementen in elkaar zitten :)

Heb je hierover vragen?

@all; Ik vind het jammer om te zien hoe dit topic verloopt. Iedereen is vrij om zijn of haar opmerking te plaatsen. Ik kan ook begrijpen dat Mortophobe het in dit topic graag over zijn onderwerp wil hebben.
Ik denk dat het wel belangrijk is dat we elkaar en ook elkaars mening respecteren. Ik kan het begrijpen als je het niet eens bent met Mortophobe, maar laten we niet vergeten dat we op een open forum zitten 🙂
Reputatie 4
Badge +8
Sorry, ik liet me gaan. Het zal niet weer gebeuren.
Reputatie 3
Badge +7
Sorry, ik liet me gaan.
the heat of the moment.
Badge
Hoi Mortophobe, welkom op het forum van Simyo.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk :)

Ik begrijp uit je bericht dat je de structuur van de telecommunicatiemarkt niet prettig vindt. Providers hebben de vrijheid om hun abonnementen op hun eigen manier vorm te geven.

Bij Simyo heb je de vrijheid je bundels elke maand aan te passen. Als je er achter komt dat je bundel toch te klein is, kun je die maand gewoon door internetten. Zo beperken we je niet in je gebruik.
Je hebt wel de vrijheid om je bundel voor de volgende maand te verhogen. Daarbij krijg je van ons een sms als 50 % en 100 % is verbruikt. Je blijft zo altijd op de hoogte van je verbruik. Ook zie je op de Mijn Simyo app en op Mijn Simyo hoeveel Mb’s (en belminuten) je nog over hebt voor de huidige maand.

Waar Simyo best bijzonder in is, is dat je ook mag verlagen. Als je je verbruik dan goed van tevoren kunt inschatten, dan hoeft het niet te gebeuren dat je heel veel overhoudt. Zo hou jij de touwtjes in handen. Dit is hoe onze abonnementen in elkaar zitten :)

Heb je hierover vragen?

@all; Ik vind het jammer om te zien hoe dit topic verloopt. Iedereen is vrij om zijn of haar opmerking te plaatsen. Ik kan ook begrijpen dat Mortophobe het in dit topic graag over zijn onderwerp wil hebben.
Ik denk dat het wel belangrijk is dat we elkaar en ook elkaars mening respecteren. Ik kan het begrijpen als je het niet eens bent met Mortophobe, maar laten we niet vergeten dat we op een open forum zitten :)


Hallo, ben ik weer.

allereerst bedankt dat je het topic op een geschiktere locatie hebt geplaatst. @scotsman sorry als je je beledigd gevoeld hebt maar ik vond het belangrijk om mijn punt duidelijk te maken, niet de jouwe.

*Sla het volgende off topic stoom afblazen over als het je niets interesseert*

ik moet wel zeggen dat ik geschokt ben hoe men reageert op mijn harde afkeur over off topic gedrag. natuurlijk mag iedereen meningen geven waar ze maar willen, maar tot op de hoogte dat het well gerelateerd aan het onderwerp van gesprek blijft. het is algemeen gebruik om te voorkomen dat men inofloze/nutteloze/ongerelateerde infromatie leest wanneer men ergens naar zoekt. wanneer er in de toekomst gegoogled wordt naar de simkaart hack waar scotsman het over heeft zal dit topic zoekresultaat zijn, kortom off topic spreken zorgt voor afval op het digitale netwerk. bovendien heb ik hem neit beledigd ofzo, alleen hard een spiegel voor gehouden hoeveel ongemak het met zich meebrengt.

als je een vraag/discusse hebt dan wil je toch graag dat het gaat over welke vraag je stelt, en denk je toch "ga weg" tegen iedereen die ineens met iets totaal anders langs komt?bijvoorbeeld: komt een dag dat er een topic start over kwaliteit van kpn netwerk en is het eerste antwoord "nou dat vind ik ook maar hier is een verzekering voor je auto". dan wil je toch dat het weg gaat. het slaat toch als een tang op een varken en straks wilt iemand een verzekering voor zn auto, googled ernaar, en komt op een pagina over de kwaliteit van het kpn netwerk terecht. volkomen waanzinnig. uitbannen.

*Vanaf hierna gaat het verder*

nu op het onderwerp: de vrijheid maandelijks je bundel te kiezen is niet tevreden stellend. zoals ik in het begin van het topic al aangaf: je koopt of net te weinig of veeeeeeeel te veel mb's. of ik betaal 15 euro bij om de ontbrekende 100 MB's te betalen voor 15 cent per stuk, of ik betaal 4,50 teveel omdat er 900 MB dataverkeersrecht verloren gaat iedere maand. je hebt geen vrijheid in de zin van dat je kan keizen voor 1,1 gig, 1,2 gig, of hoe precies je ook kan voorspellen hoeveel je gaat verbruiken.
kern van het verhaal is dat het nog steeds nergens mogelijk is om je recht om x aantal mb's dataverkeer te hebben, langer dan een maand behoudt. Zowel als het prepaid is of maandelijks wordt aangevuld. je rechten vervallen elke maand, wat volgens de voorspelling van de minister over de marktwerking opgelost zou worden maar niet gebeurt.
Wanneer ik je verhaal goed lees dan zou naar mijn mening  in jouw stelling dit niet alleen moeten gelden voor MB maar ook voor belminuten/sms.
Hoeveel minuten zou ik dan al niet hebben opgespaard !😕:)
Wanneer en of dat wordt bepaald door de provider maar dat begrijp je wel !

(en misschien ook klantenservice medewerkers)

Het streven van Simyo is om een reactie te geven binnen een werkdag. Misschien is zekers dus!
Persoonlijk zit ik ook ergens mee, maar dat is een ander hoofdstuk........!

wat volgens de voorspelling van de minister over de marktwerking opgelost zou worden maar niet gebeurt. 

Vraagje!
Is het een voorspelling of een verwachting?
Net als bij het weerbericht zit daar een groot verschil in.
Badge

Wanneer ik je verhaal goed lees dan zou naar mijn mening  in jouw stelling dit niet alleen moeten gelden voor MB maar ook voor belminuten/sms.
Hoeveel minuten zou ik dan al niet hebben opgespaard !
Wanneer en of dat wordt bepaald door de provider maar dat begrijp je wel !


ja dat zal eigenlijk gelijktijdig ook verholpen moeten worden, sluit idd 100% aan op dit probleem. (ik blijf het sws een vorm van diefstal vinden dat je verplicht wordt überhaubt belminuten op je simkaart te zetten maar dat terzijde)


Vraagje!
Is het een voorspelling of een verwachting?
Net als bij het weerbericht zit daar een groot verschil in.


van allebei kan je verwachten dat er tijd en energie is gestoken in onderzoek om tot de beste wetenschappelijk verantwoorde gok te komen maar kan nooit garanties geven. het verschil zit m in dat je aan het weer niets kan veranderen, we beheren natuurwetten niet. de telecom markt kan (en ik vind moet) wel bediend worden om de consument te dienen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mortophobe,
Hallo, ben ik weer.
Super:D

Zoals -Naomi al uitlegde hanteert Simyo een andere vorm. Zo kun je zo goed mogelijk jouw gebruik inschatten en daarop anticiperen. Het is ook niet zo dat jij de MB's hebt gekocht. Je hebt de mogelijkheid afgekocht om voor een bepaalde periode tegen een X tarief te kunnen internetten.;) Daarbuiten betaal jij het normale tarief.

Overigens kan ik je opzet wel begrijpen. Echter zal het nog even duren voordat Simyo zoiets dergelijks zal doorvoeren. Los van het feit dat de prioriteiten nu ergens anders liggen, is het een behoorlijk ingrijpende 'renovatie' van de systemen;) Als het al ooit doorgevoerd gaat worden.

Houdt deze vraag je al lang bezig?
Reputatie 1
Badge +1
Je koopt een bundel en daar mag je heel de maand mee internetten en wat je over heb ben je gewoon kwijt.
Hoe simpel kan het zijn.

Als je naar de Efteling gaat mag je heel de dag tot sluitingstijd blijven, daar zeurt toch ook niemand over als hij eerder naar huis gaat dat hij gecompenseerd wil worden voor de tijd dat hij eerder weggaat.
Volgens mij haal je een aantal zaken door elkaar.
Wanneer je een ticket koopt voor de Efteling betaal je een toegangsprijs, geen aantal minuten.
Koop je een MB bundel betaal je voor een aantal MB, niet voor toegang tot internet. (0.15 eur per MB)
Reputatie 3
Badge +5
Hoi afentoe,

Hahaha, ik vind het een leuke vergelijking. Of het opgaat is een discussie apart. Betaal je voor de bundel of betaal je voor de beschikbaarheid van de bundel?

Het blijft iets waar we ons mee bezig zullen houden. Wellicht dat het in de toekomst alsnog zal veranderen. Misschien ook niet, haha. Kan er niet veel over kwijt.

Dit topic is nieuw leven ingeblazen en dat gebeurt af en toe :P

Groetjes,
Ilias

Reageer