.

Beantwoord

Waarom zijn mijn MB's zo gauw op?

  • 6 September 2016
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

Badge
Hopelijk kan hier iemand mij helpen.

Mijn android 4.2 telefoon lijkt momenteel wel mb's te verdampen. Heb standaard 200 mb bundel die was vandaag al op, zonder dat ik extravagant buiten de deur heb gesurft oid.

Daarom vanochtend (eind vd ochtend) 500 mb bundel bijgekocht. Had toen nog 26 mb nu goed uur later is die 26 mb ook weg, terwijl ik niks met de telefoon heb gedaan en deze is ingelogd op het wifi thuis.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor reactie.
icon

Beste antwoord door PaulH 6 September 2016, 16:42

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Joopfrl,

Ik ga uit van een Android telefoon in deze post.
Om je huidige dataverbruik te bekijken en waar het mis is gegaan kun je zien door naar instellingen te gaan dan dataverbruik en daar staan de apps met het aantal mbs dat ze hebben verbruikt.
Daar kun je dus precies zien welke apps de boosdoeners zijn.


2 dingen, ten eerste algemeen verbruikt Android snel data waar je je niet van bewust bent. Vaak om up to date te blijven. Daarom raad ik je aan om een app te downloaden die over je 3g/data gaat en beheert zoals DataEye of Opera Max.
Meer info:
updates van de playstore of spotify luisteren hakt er heeeel snel in als je die dus op automatisch hebt staan dan ben je snel die mb kwijt.


om antwoord te geven op jouw vraag waarom je op wifi dan nog steeds data gebruikt:
Nou heel simpel Android wil het beste voor je en als je dus een slome internetverbinding hebt via wifi denk hij zoek het maar uit je data of misschien wel 4g is veeeel sneller. Dan schakelt hij dus misschien automatisch over op data ook al heb je wifi aanstaan.

Met vriendelijk groet Paul.
Badge
Paulh

Bedankt zal eens de apps doorlopen. Spotify etc gebruik ik niet en dit is voor het eerst in al die jaren dat ik dit zie vandaar de verbazing.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Joopfrl,

Wat vervelend dat je MB's relatief snel op zijn gegaan, zonder dat je je daar bewust van was. Het is logisch dat je daarvan schrikt! Goed dat je je vraag hier stelt, want hopelijk leidt dat tot wat duidelijkheid. Zo heeft PaulH al aangegeven dat het kan liggen aan bijvoorbeeld (automatische) updates, apps die veel data verbruiken (e.g: Spotify of YouTube), of het overschakelen van wifi naar mobiele data. Allemaal plausibele mogelijkheden! Ik raad je aan om de volgende blogpost door te nemen, want daar zie je staan hoe je het dataverbruik zo miniem mogelijk te houden.

Zo zet ik bijvoorbeeld altijd mijn mobiele data uit als ik op een plek ben waar ik ook wifi heb. Op die manier kun je ervoor zorgen dat er geen sprake is van omschakeling. In de blogpost vind je nog veel meer tips! :)

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

@ PaulH: Dank voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer