.

Beantwoord

Waarom zijn mijn abonnementskosten hoger dan verwacht na toevoeging van een internetbundel gedurende de maand?

  • 23 July 2021
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Hallo Simyo, ik had een vraagje want ik had ongeveer een maand geleden een bundel afgesloten met 4g is erbij voor 11 euro. Maar nu komen de totale kosten opeens uit op 17,77, hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Bas 23 July 2021, 10:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

9 jaar geleden postte Arie het volgende bericht:

Op je eerste factuur zijn de abonnementskosten meestal hoger dan normaal. Je betaalt de abonnementskosten namelijk een maand vooruit en dus worden niet alleen de abonnementskosten en kortingen voor de eerste maand berekend, maar ook die van de tweede.

Op de eerste factuur worden voor de eerste maand alleen het aantal resterende aantal dagen berekend; de abonnementskosten worden voor de volgende maand in zijn geheel vooruit berekend.

Hierbij een voorbeeld om dit te verduidelijken:
 

  • Je abonnement is ingegaan op 16 april. De maand april heeft 30 dagen en dus heb je in deze maand nog 14 dagen tegoed van je Simyo abonnement. Als je hebt gekozen voor een Simyo geregeld abonnement met een reguliere prijs van 9,99 en een actieprijs van 6,99, komt er onder abonnementskosten een bedrag te staan van: 14/30 x 9,99 = 4,66. Hier wordt 9,99 bij opgeteld voor de maand mei, dus kom je op een totaalbedrag onder abonnementskosten van 14,65.
  • De actiekorting wordt op dezelfde manier berekend: 14/30 x 3,- plus 3,- (de actiekorting op Simyo geregeld). In totaal wordt de korting die je terugvindt onder Kortingen en verrekeningen 4,40. Het aantal minuten/smsjes in de bundel van april zal 14/30 x 250 = 117 zijn. Voor de maand mei ontvang je de gehele bundel van 250 minuten/smsjes.

Ik verwacht dat dat ook verklaard waarom jouw eerste factuur hoger is.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Merijn, 

Welkom op ons forum!

We snappen dat het een beetje verwarrend is dat je opeens meer kosten ziet staan dan waar je op had gerekend!

Nou is het zo dat je bij ons je abonnementskosten altijd een maand vooruitbetaald. Op je factuur van juli staan dus de abonnementskosten van heel juli. Maar de kosten voor je internetbundel in juli kunnen we niet meer op je factuur van juni zetten. In juni had je namelijk geen internetbundel. Je betaalt nu dus eenmalig voor bijna twee maanden abonnementskosten voor de internetbundel. Snap je? 

Mocht je hier nog vragen over hebben, let me know 😊

Groetjes, 
Bas

Hallo Bas,

Ik snap het nu. Maar ik betaal dus niet meer om een of andere reden toch?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Merijn, 

Je betaalt in die zien dus niet meer inderdaad! Je abonnementskosten zijn € 11,- per maand 😇

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes,
Bas

Reageer