.

Beantwoord

Waarom wordt er constant internet verbruikt op hetzelfde tijdstip?

  • 23 January 2021
  • 2 reacties
  • 313 Bekeken

Ik snap het niet; mobiele data uit, wifi assistent staat uit, 2 verschillende telefoons gebruikt.

Echter op exact dezelfde tijdstippen wordt er data afgeschreven van mijn zoon zijn prepaid te goed. Terwijl mobiele data en wifi assistent uit staat.
 

Hoe kan dat, eind oktober weer opgewaardeerd met eur 10,-. Het grootste gedeelte verbruikt door dit soort onterechte data. Ben er echt klaar mee.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 24 January 2021, 13:09

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb dit ook wel eens gezien met mijn prepaid aansluiting. Het gaat om hele kleine hoeveelheden data, kennelijk zijn er achtergrond processen op je telefoon die af en toe even contact maken met het internet ook al staat mobiele data uit. Als je dit helemaal wilt voorkomen dan kun je het beste mobiel internet uitzetten op Mijn Simyo (hetzij de website, hetzij de app).

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Kimi07, 

Welkom op ons forum!

De terugkerende tijdstippen wijzen erop dat er toch iets op de achtergrond gebruik maakt van mobiel internet. Wij registreren je internetverbruik rechtstreeks vanaf de simkaart en die registratie klopt altijd. We kunnen geen verbruik verzinnen 😅

Zoals Scotsman hierboven aangeeft kun je misschien beter mobiel internet uitschakelen via Mijn Simyo (thanks Scotsman!). Dan weet je zeker dat het toestel geen verbinding kan maken met internet en dat kunnen wij dan ook terugzien. Zo zul je in de toekomst niet meer verrast worden door de in rekening gebrachte kosten. 

Heb je hier nog vragen over, of kunnen we je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Reageer