Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet nadat ik 't heb geactiveerd op Mijn Simyo?

  • 14 januari 2017
  • 23 reacties
  • 463 Bekeken

Badge
Ik heb gisteren 4G geactiveerd via Mijn Simyo. Volgens een mail moest de APN op portalmmm.nl staan. Helaas tot nu toe geen 4G verbinding. Ik zag in het forum dat er soms aanvullende technische actie nodig is aan de kant van Simyo. Kunnen jullie dat voor me nakijken? Dank, Kars
icon

Beste antwoord door Caspar 16 januari 2017, 14:15

Hoi Alien9998,



Wat jammer dat je 4G nog niet goed werkt.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instellingen gewoon goed staan. Ik heb je internet wel even gereset en hiermee alle instellingen opnieuw op het netwerk aangemeld. Doe zelf even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.



Ik ben overigens erg benieuwd wat voor toestel je hebt! Het kan namelijk zijn dat jouw toestel niet geschikt is voor 4G...



Ik hoor graag van je.



@PaulH, Raytje en Friesian bedankt voor jullie hulp!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 7
In principe is er behalve het aanzetten niks nodig om te doen. De APN voor 3G is hetzelfde als 4G.

Wat je nog kan proberen is om te kijken of de netwerkmodus in je telefoon juist staat. Mocht het dan alsnog niet lukken dan zal Simyo verder moeten kijken voor je.

instellingen -> verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus.

deze aanpassen naar LTE/WCDMA/GSM

Zet daarna je telefoon even uit, wacht 10 minuten en zet hem weer aan.
Badge
Dank voor je reactie. Staat bij mij op LTE. Zou dus goed moeten zijn.
Reputatie 5
Badge +6
Kijk voor de zekerheid even op de dekkingskaart:
https://www.kpn.com/mobiel/4g/dekkingskaart.htm
of er wel daadwerkelijk 4g beschikbaar is in jouw gebied.

Groet Paul.
Reputatie 7
Ja dat kan natuurlijk ook nog 😃
Badge
Ik woon in Assen. Mijn vrouw heeft 4G van KPN op haar iPhone. Dat zou dus geen probleem mogen zijn. Dank voor het meedenken.
Wat krijg je te zien bij een kruistest?
Badge
Een wat? 🙂
Kruistest....
Jouw sim, haar telefoon.
Jouw foon, haar sim.

🙂
Badge
Goed idee...Ik probeer het even... Thnx.
Badge
Helaas, ander model sim....
Jammer, viel te proberen.
Toch? 🙂
Badge
Ja zeker...was een goed idee..... Leest Simyo dit Forum maandag uit? Of moet ik ze nu op een andere manier benaderen? Enig advies?
Een moderator meldt zich (normaliter) op werkdagen binnen 24 uur. Jij wordt dus vanuit Simyo benaderd.

Advies...geduld.
Badge
Top! Thnx!
Graag gedaan. 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Wat jammer dat je 4G nog niet goed werkt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instellingen gewoon goed staan. Ik heb je internet wel even gereset en hiermee alle instellingen opnieuw op het netwerk aangemeld. Doe zelf even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Ik ben overigens erg benieuwd wat voor toestel je hebt! Het kan namelijk zijn dat jouw toestel niet geschikt is voor 4G...

Ik hoor graag van je.

@PaulH, Raytje en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar, Dank voor je moeite. Helaas nog geen 4G. Ik heb een Samsung Galaxy S5 LTE-A type SM-G906L. Misschien toch problemen omdat het een Koreaans type is? Hier zijn de specificaties te vinden:

http://www.gsmchoice.co.uk/en/catalogue/samsung/galaxys5lteag906l/Samsung-Galaxy-S5-LTE-A-G906L.html

Mvr.gr. Kars
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Sorry voor de late reactie. Er ging wat mis en dit bericht werd niet 'gepusht'.

Heb je inmiddels al 4G? je betaalt er namelijk wel voor! Als je nog geen 4G hebt, moeten we even kijken of we iets kunnen vergoeden. Het kan goed zijn dat het komt doordat het een Koreaans type is. Heb je het toestel ook in Korea gekocht? Zo niet, waar heb je het toestel dan vandaan?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar,

Nee, helaas, het werkt niet. Ik heb het toestel in Engeland gekocht, maar is een Koreaans type. Ik heb deze Galaxy S5 speciaal gekocht ivm meer geheugen. Als het goed is is mijn 4G inmiddels weer uitgezet.

M.vr.gr.

Kars
Reputatie 7
Volgens mij zit het probleem in het feit dat de telefoon geen ondersteuning heeft voor 800Mhz.

En hij ondersteund ook band 20 niet.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5_lte_a_g906s-6450.php
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Ik zie het inderdaad. Dat is top!

Omdat je zo lang met 4G hebt gezeten zonder dat je er gebruik van kon maken, heb ik je 1000 MB gratis gegeven. Je kan deze uitpakken op je Mijn Simyo. Let op: De MB's gelden alleen voor de maand waarin je ze uitpakt. Is dat zo duidelijk?

Groetjes,
Caspar
Badge
Yes, alles duidelijk.

Mijn dank Caspar en Ray voor de input.

Gr.

Kars
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Helemaal top dat alles duidelijk is! Ik wens je alvast een heel fijn weekend.

Groetjes,
Caspar

Reageer