.

Beantwoord

Waarom werkt 4G niet?

  • 13 June 2016
  • 8 reacties
  • 124 Bekeken

Ik heb alles gedaan wat aangeraden is. Apn enz. Opnieuw opgestart. Werkt na vele malen alles herhalen nog steeds niet
icon

Beste antwoord door franswon 13 June 2016, 21:14

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Pril,

Welkom op het Simyo Forum.

Ter controle: Heb je Flex 4G aanstaan op Mijn Simyo, is je toestel geschikt voor 4G, zit je in een gebied met goede dekking (www.coveragechecker.nl), heb je zowel binnen als buiten geprobeerd?

Op sommige plaatsen is er geen 4G dekking (natuurgebieden zoals de Veluwe waar geen masten geplaatst mogen worden).
Hallo Frans, dank je wel voor je reactie. In mijn simyo staat 4G bij het aantal mb's dat ik nog heb. Ik heb gekeken naar de dekking en ik sta in het lichtgroen. Ik heb de portall.mmm. bekeken en mobiele data aangezet. Binnen en buiten gekeken. Mijn simkaart begint met een 6 en ik heb een iphone 6.

Alle procedures meerdere keren gedaan. Bekeken. Opnieuw opgestart. Hoe kan ik trouwens zien of ik 4 G heb? dan moet er toch iets achter het torentje staan? Er staan 4 bolletjes, dan KPN nl en dan het torentje. Linksboven. Meer niet. Ik weet het nu niet meer wat te doen.
Reputatie 7
Badge +9



Hierboven zie je mijn beeld (dual-sim), je ziet daar duidelijk de letters 4G staan voor simkaart 1 (actief).

Staat er bij jou geen 3G, of E of iets anders? Dat zou betekenen dat je geen internet via Simyo hebt, dit kan gebeuren als Wi-Fi en mobiel internet allebei aanstaan en je verbinding hebt via Wi-Fi....
Je hebt helemaal gelijk Frans. Toen ik wifi uitzette stond er meteen 4 G. Dus buiten bereik van Wi-Fi zal ik wel 4G hebben. Bedankt hoor. Eindelijk opgelost.
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan Pril, jij blij, ik blij!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Pril,

Welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat 4G op jouw telefoon niet meteen werkte. Gelukkig heb je met behulp van Franswon de oorzaak gevonden :D

Werkt het 4G netwerk nu naar behoren?

Groetjes,
Sean

@Franswon, bedankt voor je goede hulp!
Franswon gaf prima aan waarom het niet werkte. Met een foto erbij. Vandaag was ik in Amsterdam en alles werkte prima. Razendsnel 4 G internet. Simyo heb ik al zeker 20 jaar. Blij met Simyo en Franswon.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pril,

Wat goed om te zien dat het nu allemaal werkt zoals het hoort 🙂

Wij zijn ook enorm blij met Franswon! Zijn kennis wordt gewaardeerd hier op het forum en we zouden het niet zonder hem willen doen 🙂 Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, dan zien we je uiteraard graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela

Reageer