.

Beantwoord

Waarom ontvang ik alleen 3G?

  • 16 March 2020
  • 11 reacties
  • 1716 Bekeken

Hallo,

Op mijn nieuwe iPhone 11 (en ook al op de 5s die ik hiervoor had) heb ik een 4g netwerk ingesteld, en mijn abonnement geeft ook 4g aan. Toch heb ik altijd maar een 3G verbinding. Ik kan niet vinden wat het probleem is en zou hier graag hulp bij krijgen. Nu heb ik al wel 6 jaar dezelfde simkaart. Zou die misschien geen 4g ondersteunen?

Mvg Sibbe

icon

Beste antwoord door RicoK 16 March 2020, 13:38

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7

Hallo @eppo2211 Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb moeten instellen op mijn iPhones. Mijn huidige 11 Pro Max deed het net als mijn voorgaande toestellen out-of-the-box direct op 4G. Kan ook niet zo 1-2-3 aangeven wat bij jou de oorzaak kan zijn. Of het de simkaart is die moeite heeft met 4G kan ik niet beoordelen.

Heb je wel alle stappen zoals hier genoemd doorlopen?: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/mijn-instellingen-voor-g-zijn-goed-maar-toch-140

Ben je met je iPhones altijd op dezelfde locatie geweest? Of ook op andere locaties? Heb je dan elke verschillende locatie geen 4G?

Reputatie 7
Badge +6

He eppo2211,

 

Super gek dat jouw nieuwe toestel nu niet gelijk 4G ontvangt. Ik heb voor de zekerheid een reset gegeven op jouw simkaart, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten wanneer je dit leest? 

 

Ik hoor graag of het gewerkt heeft!

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy, 

bedankt voor de snelle reactie, toch heeft het 15 minuten uitzetten van mijn telefoon niet geholpen. Ik denk dat het dan aan de simkaart ligt, die is namelijk zo’n 6-7 jaar oud. Nu las ik ergens dat simkaarten die beginnen met een 4 vaak geen 4g ondersteunen, en mijn simkaart nummer begint dus met een 4.
 

Ik wilde hierom dus een nieuwe simkaart aanvragen. Maar bij de optie om een nieuwe simkaart aan te vragen staat “nieuwe simkaart activeren”. Ik heb dus blijkbaar ooit al een nieuwe aangevraagd maar die heb ik niet in mijn bezit.

Ik zou graag een nieuwe aanvragen en heb hiervoor naar de klantenservice geprobeerd te bellen, maar zodra ik in de wacht werd gezet werd ik automatisch opgehangen. 
Hoe kan ik het beste een nieuwe simkaart aanvragen? Of kan dat misschien ook via hier?

mvg Sibbe

Reputatie 7

@eppo2211 In principe kun je hier (https://forum.simyo.nl/simkaart-86/faq-hoe-vraag-ik-een-vervangende-simkaart-aan-1952) lezen hoe je een vervangende simkaart aan kan vragen. Als je erg veel haast heb, zou je de stappen nu kunnen gaan volgen.

Als je minder haast hebt en dat kan ik je adviseren, zou ik even wachten tot een moderator dit leest en aangeeft hoe te handelen,

@RicoK 

het aanvragen van een nieuwe simkaart volgens deze stappen geld alleen als er nog niet eerder een nieuwe simkaart is aangevraagd. 
In mijn geval is er al eerder een nieuwe simkaart aangevraagd en staat er dus ook alleen de optie om de nieuwe kaart te activeren. 
Er kan alleen een 2de nieuwe simkaart worden aangevraagd via de klantenservice. Vandaar mijn vraag of ik opnieuw zal bellen of dat een moderator die voor mij kan regelen.

 

Reputatie 7

@eppo2211 oh ja, dat is waar ook, je had al eens een vervangende kaart aangevraagd, maar deze nimmer geactiveerd. Nou ja, reden te meer om even een (re)actie van een moderator af te wachten.

Reputatie 7
Badge +6

Hi eppo2211,

 

Ik heb gratis een nieuwe simkaart voor je opgevraagd, deze zou je binnen 3 werkdagen moeten ontvangen.

 

Groetjes,
Daisy

@Daisy 

Dat is heel fijn, het lukte mij zelf niet om er een aan te vragen dus erg bedankt. Ik zal binnenkort laten weten of het probleem van mijn 3G/4G is verholpen😄

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi eppo2211,

 

Graag! 

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb zojuist mijn nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd, en 4G werkt nu! Enorm blij en dankbaar voor de goede hulp😄 

Mvg Sibbe

Reputatie 7
Badge +6

Hi eppo2211,

 

Fijn dat alles weer werkt!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer