.

Beantwoord

Waarom ontvang ik alleen 2G?

  • 18 August 2018
  • 15 reacties
  • 1106 Bekeken

Hallo daar,

Vandaag overgestapt naar Simyo met een telefoon en internet abonnement.
So far so good.
Maar uh, internet moest ik handmatig instellen, want dit lukte NIET automatisch na het plaatsten van de simkaart.
Ik heb een LG optimus L90 met Android 5.02, deze komt niet voor in de lijst, dus alle andere instellingen geprobeerd. Uiteindelijk is het wel gelukt om internet te krijgen, maar ik krijg uitsluitend G2

Ligt dit aan het toestel of versie van Android?
Ik heb voor het overige alle aanwijzingen keurig opgevolgd.

Graag jullie hulp.

Groet,

Moi
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 18 August 2018, 17:15

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi MoiNouvel,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik heb even naar de specificaties gekeken van de LG Optimus L90.
Volgens Tweakers ondersteund deze geen 4G. Maar wel 3G en 2G. Dus dit kan dat je geen 4G zou kunnen hebben.

Ik ben zijn geen medewerker dus heb geen toegang tot je gegevens dus moet je zo maar helpen.
KPN heeft een dekkingskaart van het netwerk. Dan kan je zien of je met je mobiel in een blackspot zit ja of nee waar het probleem zich voordoet.
Wil je hier naar kijken en ons laten wat je ziet?
Ha Maikel,
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik woon in Amsterdam Zuidoost, daar is de ontvangst van 3G prima; 2G trouwens ook.
Het kaartje dat je meestuurt geeft ook goede dekking voor ons gebied.
Dus daar ligt het niet aan. Mijn partner heeft jarenlang 3G gehad en nu 4G met goede ontvangst.
Op zijn toestel kun je kiezen bij netwerkmode uit 4, 3 of 2G
Bij mij is de keuze: wcdma/gsm of wcdma only of gsm only,

Het toestel is gekocht in Amerika. Misschien dat dat het probleem is.

Grts,
Moi
GSM = 2G
WCDMA = 3G

Dus alleen al die termen zeggen genoeg.
Je kunt geen 4G oftewel LTE ontvangen.

Zou je wat screenshots kunnen plaatsen van hoe de toegangspunten zijn ingevuld? Soms kan een kleine aanpassing voldoende zijn.
Ik werk in Zuidoost en daar heb je prima 4g dekking.

De LG Optimus l90 heeft geen 4g ondersteuning, hoogst haalbare is h± ( de snellere variant van 3g).
Oké allen,

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik begrijp hieruit dat mijn toestel niet geschikt is voor 4G
Het lijkt mij het beste dat ik dit topic dan maar sluit, want dan heb ik in het verkeerde forum gepost.

Het ga jullie goed,

Moi
Reputatie 7
Badge +10
Hi Moi,

Wat jammer dat je ook geen 3G kunt krijgen! Met jouw toestel is 4G inderdaad niet mogelijk, maar 3G zou goed moeten lukken. Heb je intussen een 3G-verbinding tot stand weten te krijgen?

Geen zorgen 🙂 Ik verplaats dit topic naar het juiste sub-forum. We sluiten geen topics, voor het geval iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanloopt en hier een berichtje wil achterlaten.

Laat je me nog weten of 3G lukte?

@ Friesian, Ray en Maikel, dank voor het meedenken heren!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Vriendelijk dat je nog even reageert.
Nee, het is niet gelukt.
Ik heb geen 3G kunnen instellen.
Van alles geprobeerd: alle instellingen van alle telefoons in toestelhulp, maar niets werkt.
3G is goed te ontvangen op mijn woonadres, want op het toestel van mijn partner gaat het prima.

Mijn toestel is gekocht in Amerika met een T-Mobile instelling.
Als je het aanzet komt T-Mobile ook nog prominent in beeld terwijl ik nu toch Simyo heb.
Maar goed.
Ik heb de moed een beetje opgegeven, maar misschien weet jij nog raad of heb je een tip.

Grts,
Moi
Reputatie 6
Badge +4
Hallo MoiNouvel,

Raar en jammer zeg dat het niet wil lukken om 3G te krijgen, dat is toch een flink stuk sneller dan 2G. Uit je eerste berichtje kon ik nog niet opmaken welke instellingen je gebruikt hebt, klopt het dat je onze toestelhulp gebruikt hebt? Zo niet, kun je dat dan nog eens proberen? :)

Wat je ook even kunt proberen is de simkaart van je man in jouw telefoon proberen en zijn simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we in ieder geval uitsluiten of het aan je telefoon of aan je (kersverse) simkaart ligt wellicht.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Hallo Thomas,

Dank voor je reactie.
Ik heb de simkaarten gewisseld:
mijn simkaart in het toestel van mijn man geeft 4G
zijn simkaart in mijn toestel geeft 2G

Conclusie: het is niet de simkaart.

Ik heb de toestelhulp uitvoerig gebruikt.
Alle instellingen van alle toestellen geprobeerd: nog steeds 2G.

Huidige instelling
Naam: mobiel internet
APN: internet
MCC: 204
MNC:08
Identificeertype: PAP
APN type: default (met kleine letters)
APN protocol: IPv4

Ik heb allerlei andere instellingen geprobeerd zowel van jullie toestelhulp en andere hulpen die ik op internet kon vinden o.a. ook bij andere providers.
Van alles in en uitgeschakeld: wachtwoord, poorten, gebruikersnaam, wachtwoord, etc
Ik krijg steeds 2G
Alleen als is default.supl invul bij APN type geeft hij helemaal geen verbinding.

Het toestel is in Amerika gekocht en niet heel jong meer (5-6 jaar of zo), het is een T-mobiel toestel.
Alle aanwijzingen en namen van handelingen staan in het Engels.
Misschien dat Amerika andere instellingen hebben.

Dit moet toch een uitdaging voor jullie zijn (ha ha)

Ik hoop dat het lukt.

Dank en groet,
Moi
Reputatie 7
Badge +9
Dit probleem is heel simpel op te lossen. Koop een nieuwe mobiel; jouw LG Optimus L90 gaat volgens mij nooit 3G doen in Nederland. Ondanks dat de moderatoren dat wel beweren... (Foei moderatoren 😋) Of emigreer naar de US. 😉

Jouw toestel ondersteund UMTS op B2 (1900 PCS), B4 (1700/2100 AWS 1) en B5 (850). En KPN doet dat op B1 (2100), dus dat gaat nooit werken. T-Mobile (in Nederland) biedt 3G ook nog over B8 (900 GSM) aan, maar ook dat gaat niet werken voor jouw toestel.

De frequenties, die jouw toestel ondersteund voor 3G, komen niet overeen met de frequenties die in Nederland voor 3G gebruikt worden. T-Mobile (in de Verenigde Staten) werkt wel met de bovengenoemde frequenties, dus daar werkt 3G wel!
Hallo Groentju,

Nou dat is een volstrekt helder bericht in al zijn onbegrijpelijkheid ;-)
Maar de boodschap is duidelijk: inmetselen in een tuinmuur en hard wegrennen.

Dank voor het uitzoeken en de uitvoerige uitwerking.
Top.

Grts,

Moi Nouvel
Natuurlijk moet dit weer voldoen aan de eisen van bouw en woningtoezicht.😉😎

Ter info 3G en 2G gaan worden afgebouwd. Iets om mee te nemen in je gedachten, niet alleen bij het KPN netwerk.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Moi Nouvel,

Ik ben blij dat er tenminste wat duidelijkheid ontstaan is 🙂 Dan weet je tenminste wat je kunt doen om het probleem op te lossen. Het hoeft ook niet heel duur te zijn om een nieuwe mobiel te verkrijgen - wellicht ken je iemand die nog een extra smartphone heeft liggen die hij/zij niet gebruikt?

Groetjes,
Jihane
Allen hartelijk dank voor de tip, adviezen, openbaringen en oplossingen.

grts,
Moi Nouvel
Reputatie 6
Badge +5
Namens iedereen in dit topic hartstikke graag gedaan, MoiNouvel! Als je verder nog vragen hebt, hoor ik die graag.

Groetjes,
Niels

Reageer