.

Beantwoord

Waarom krijg ik mijn MB's niet aan de praat?

  • 28 March 2017
  • 67 reacties
  • 1245 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedemorgen,
Ik heb, hoe leuk, 1000 MB kado gekregen voor de maand maart.
Instellingen veranderd om het ook daardwerkelijk te kunnen gebruiken.
Ik was weekje in het buitenland (Europa) daar werkte het niet, ik denk misschien is dat niet geldig in buitenland. Wel buitenland aangezet.
Maar nu in Nederland lukt het ook niet om verbinding buiten de Wifi te krijgen. Ik wilde parkeer Ap gebruiken maar nee. Lukte niet.
De maand is nu bijna om en er is nauwelijks gebruik gemaakt door mij van jullie Leuke kado.
Vorig jaar ook al niet gelukt. Ik heb steeds geprobeerd om tel opnieuw uit en aan te zetten, om instellingen te activeren.
Wat doe ik fout, of jullie🤔 Jammer...
Gr. Yvonne
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 March 2017, 09:58

Bekijk originele reactie

67 reacties

De 1000 MB simyaardag cadeau is alleen geldig in Nederland, net als al je bundels op dit moment.
Vertel, welk merk en type telefoon heb je? APN ingevuld?

Je hebt niet gezegd welke telefoon je hebt dus....beperk ik me tot de kern.
https://www.simyo.nl/klantenservice/gebruiken-instellen-34/internetinstellingen-53/telefoons-395
Reputatie 1
Badge
Ik heb een Samsung galaxy ace 4 , ooit bij jullie gekocht!!
Reputatie 6
Badge +4
Hi Yvonne en Friesan,

Een maand geleden kreeg ik dit cadeau ook aangeboden van Simyo.
Het heeft nooit gewerkt en ik ben gewoon in Nederland.

Wat ik te zien kreeg is Error

Succes
Frida
Reputatie 1
Badge
Had ik vorig jaar ook en heb toen ook nog instellingen aan laten staan en kreeg veel later toch een rekening voor gebruikte MB s. Ga ze deze keer maar meteen uit zetten na maart, tenzij ik een maand kado krijg omdat ik er weer niets aan had?????
Reputatie 1
Badge
APN??? Wat is dat en waarom weet ik dit niet. Mijn twijfels om MB s te gaan kopen zijn nu gegrond, want wat als ik dit wel echt zou willen?
Jouw toestel draait op Android 4.4 dus er moet gekeken worden naar een toestel met die specs...ff w88.ik kijk ook mee. :)
Acces Point Names....namen toegangspunt, nogmaals ff geduld s.v.p..
Reputatie 1
Badge
Er zijn wel ca. 50 MB VERBRUIKT???
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54
Dit zijn de instellingen voor Android.
Telefoon uit en weer aan daarna.
Beste Yvonne, ik wil je wel helpen maar ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken mij wel de kans te geven.
Wanneer je nu dus toch zo ongeduldig wilt zijn wens ik je een hele fijne dag. 🙂
Reputatie 1
Badge
Ach wat jammer, ik krijg een antwoord van iemand en reageer daarop , dat heeft niets met ongeduld te maken, want dat ben ik totaal niet. Ik wil alleen graag uitvinden hoe ik de volgende keer wel gebruik kan maken van het kado!! Ik ben verder uiterst tevreden over SIMYO!
Reputatie 1
Badge
Ik heb E.e.a. Uitgevoerd, alleen dat pakket gegevens zie ik inderdaad niet, ik zal vanmiddag buitenshuis ervaren of het werkt alvast bedankt voor de info. Wordt vervolgd😏 Gr. Yvonne
Graag gedaan, Yvonne, en in het vervolg wel wat meer geduld graag. Je reacties kwamen zo snel.....Paerdjuh heb haver gegeten..;)

*edit
Een tip...plaats de applicatie data eye of opera max op je telefoon, data eye is eenvoudiger, om datgene wat jij wilt gebruiken actief is.

En stel een waarschuwing en limiet in op je telefoon...
Gegevensgebruik of een data monitor. Bijvoorbeeld Onavo count.
Reputatie 1
Badge
Ik heb data EYE geïnstalleerd , dank voor de moeite, ik hoop dat het gaat werken.
Ik eet andere dingen😜
Reputatie 1
Badge
Was net op pad en de data werkte, dank hiervoor. Friesian. Helaas nog maar 4 dagen😏
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Yvonnegeijsel,

Mooi dat het nu allemaal werkt! Jammer dat je nog maar 4 dagen hebt :(

Vergeet niet je internet uit te zetten zodra je Simyaardag voor bij is! Anders kunnen er namelijk kosten komen voor het gebruik van het internet.

@Friesian en Frida Super bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hi Yvonne en Friesan,

Een maand geleden kreeg ik dit cadeau ook aangeboden van Simyo.
Het heeft nooit gewerkt en ik ben gewoon in Nederland.

Wat ik te zien kreeg is Error

Succes
Frida

@Frida
staat bij jouw toestel APN goed ingevuld?
Reputatie 5
Badge +9
@Frida,

Ik heb nog even gekeken naar je aansluiting en ik zie dat jouw internet uitstaat. Dit is de reden dat je geen gebruik kon maken van je gratis 1000 MB.

Ik heb alsnog 1000 MB toegevoegd aan je aansluiting. Als je hier gebruik van wilt maken, zul je deze wel moeten activeren op je Mijn Simyo. Doe dit pas volgende maand, aangezien de MB's alleen voor de lopende maand gelden. Als je de MB's nu activeert, kan je er maar tot 31 maart gebruik van maken. Activeer je de MB's op 1 april, dan kan je er de hele maand april nog gebruik van maken!

Je zult hiervoor dus ook jouw internet moeten aanzetten op Mijn Simyo via instellingen -> netwerkinstellingen. Vergeet overigens niet je internet ook weer uit te zetten als je MB's op zijn, of als de maand over is. Anders kunnen er kosten komen voor het internet namelijk.

Heb je hier nog vragen over?

@Friesian, weer bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge
Hoi Caspar,
Mooi dat ik voor april een bonus van 1000 MB krijg.
Maar ik was gisteren onderweg en toen heb ik toch echt via 3G contact kunnen maken.
En bij mijn instellingen staat mobiel internet in Nederland aan. Ook op mijn tel. Heb ik mijn mobiele gegegevens aan staan.
Ik heb alleen buitenland uit staan!!
De nieuwe 1000 MB activeer ik dus 1 april (geen grap)? Krijg ik deze dan aangeboden, om te activeren?

Gr. Yvonne
Reputatie 6
Badge +4
@Caspar,

Wat leuk dat ik nog eens mag proberen om mijn cadeau voor 1 maand internetten te gaan gebruiken per 1 april.
Friesian tipte mij over jouw berichtje aan mij.

Ik ga het weer proberen met alle instructies erbij.

Thanks,
groetjes
Frida
Reputatie 1
Badge
Frida succes ermee! Hopelijk geen grap, nee simyo maakt geen grappen! !
Reputatie 6
Badge +4
@Thanks Yvonne, ben reuze benieuwd of het me nu wel lukt.
En tof dat jij ook een nieuwe kans krijgt per 1 april.

Succes en we laten ons niet voor de gek houden he op 1 april 🆒

Groetjes,
Frida
Reputatie 1
Badge
We zullen het zien, vandaag weer vie 3G contact gehad!!!!
We zullen het zien, vandaag weer vie 3G contact gehad!!!!
Yvonnegeijsel, een controle. :)

Weet je wel zeker dat je in april opnieuw een simyaardag kado krijgt? Ik zie daar niets van in Caspar zijn reactie.

Voor wat betreft data eye, staat er een sleuteltje in je scherm?
Reputatie 1
Badge
Jawel, vijf of zes berichten hiervoor, zie je de reactie van Caspar, om per 1 april de nieuwe 1000 MB te activeren, tenzij het een grap is....
Reputatie 6
Badge +4
@Yvonne
@Friesian

Volgens mij heeft Friesian gelijk Yvonne, sorry lees nu ook hierboven(een stukje terug) in zijn bericht dat Caspar in jouw topic aan mij, Frida een nieuw aanbod doet voor 1000 MB per 1 april.
Vorige keer lukte het mij niet om ze in te stellen, door foute instelling mijnerzijds.

Sorry voor het rookgordijn door mij aangebracht :8

Fijne dag
Frida

Reageer